Réžia:
Miro RemoScenár:
Miro RemoHudba:
Dávid KollárHrajú:
Zuzana Fialová, Vilo Rozboril, Dušan Grúň, Lýdia Volejníčková, Patrik "Rytmus" Vrbovský, Richard Müller, Matej Landl, Ján Lazorík, Michal Dušička (viac)Obsahy(1)
Úsmevný, ironický, ale zároveň i vážny film o zmysle a stave slovenskej cooltúry. Cooltúra sa stala jednou z ďalších zložiek obchodu. Tým pádom jej kvalita podlieha komerčnému záujmu oveľa viac ako pred rokom '89, čo ju transformovalo do rôznych ľahšie stráviteľných žánrov otáznej kvality. I napriek tomu, že k došlo k spoločensko-cooltúrnemu uvoľneniu, naša cooltúra stále hľadá svoju identitu. V tomto cooltúrnom dospievaní je zložité sa zorientovať. Nové médiá a internet sa stali najrozšírenejšou formou jej šírenia. Došlo k zásadnému odlivu divákov z tradičných cooltúrnych podujatí. Objavili sa nové cooltúrne fenomény súvisiace so zmenou životného štýlu. Ako teda dnes vyzerá ona slovenská cooltúra? (oficiálny text distribútora)
(viac)Videá (1)
Recenzie (89)
Ukáž piču @ Carat Tuning Party! Ne jako je to tu dobry hnoj co sa vo svete a aj u nas deje, snad nastane niekedy aj nejaka sebareflexia, snad po pozreti aspon niektori pochopia a uvedomia to co nevidia, alebo nechcu videt. Doporucujem silno kazdemu jedincovi, nech venuje tych smiesnyych 68 minut a pozrie si tento pocin. ()
Dokument po ktorom vám bude zo stavu našej cooltúry ťažko. A možno nie. Záleží len na vás. Dokument ukazuje, čo je sledované, čo je žiadané. Nekomentuje, nemoralizuje, nehodnotí, len sníma ako to u nás reálne funguje a aké celebrity sú "in". A to u rôznych vekových kategórií. Vďaka tomu máme možnosť vidieť v jednom filme pokope Grúňa ako idol dôchodkýň, slovenských raperov ako modly násťročných a mladých ľudí, hercov z Paneláku sťažujúcich sa na to aké sračky musia točiť aby sa uživili, či mesiáša Vila Rozborila ktorý za roky natáčania relácií typu Modré z neba musí mať ten najsilnejší a najodolnejší žalúdok na svete. A na záver ako čerešnička na torte zábery z nejakej pošahanej náboženskej sekty, na ktorej mladým vymývajú mozgy a míting Smeru, kde mozgy vymývajú pre zmenu tým starším. Nádhera. Pre mňa bol tento film skutočne veľmi nepríjemný a znepokojivý a to oveľa viac než niektoré horory. Našťastie ešte stále máme na výber a môžeme sa väčšine podobných kultúrnych záležitostí dobrovoľne vyhnúť. Chvalabohu zato, lebo niektoré zobrazované kultúrne podujatia by som teda skutočne nezvládol... 80% ()
božemôj, taký humbuk okolo tohto dokumentu... ľudia v ňom nechcú vystupovať, hoci v ňom už vystúpili - je to marketingový ťah, ako že zakázané ovocie najlepšie chutí? nechápem čo je na tých videách tam ukázaných tak strašne nekultúrne? okrem TV Markíza a SMERu nič čo by mohlo niekoho pohoršiť. mne to pripadá ako jedno z tých diel osvietených vysokoškolských pseudointelektuálov, ktorým je všetko zlé, ale k ničomu konkrétnemu sa konkrétne nevedia vyjadriť, výpovedná hodnota 10/100. tie najprimitívnejšie slovenské nekultúry, akými sú verejné zabíjačky a zabíjanie veľkonočných jahniatok a vianočných kaprov, tu chýbajú, autor radšej zašiel s kamerou na metalový koncert. čo je na tom? ()
Vela kriku pre nic. Takto by som to v skratke zhrnul. Autor nepriniesol nic nove, co by zdravemu rozumu nebolo uz davno jasne. A znova, vela kriku pre nic, kde vela kriku vytvoril autor, ale zabudol, ze ani ten krik "to nic" nepremeni na nieco. A preco 2 hviezdicky? Kamera, minutaz, prechody medzi protikladmi. ()
(117/2016) / Asi všetci nejako podvedome tušíme, aké sračky sa odohrávajú v našom okolí, Miro Remo nám to ale všetko pekne zhrnul do "pure" koncentrátu. Dodržuje klasickú formu slovenských dokumentov a všetko zobrazené ostáva bez "voice over" komentára. Síce sa tým vzdáva možnosti autorsky dať filmu smer, nám divákom dáva ale obrovský priestor na emócie a vlastné vyhodotenie videného. Cooltúra si udržala moju pozornosť celú stopáž, aj vďaka skvelému technickému spracovaniu (kamera!) a perfektým prechodom medzi jednotlivými témami (geniálne vytiahnutie protikladov). (8/10) ()
Zaujímavosti (1)
- Kontroverzne prijatý dokument nebol nikdy oficiálne uvedený v slovenskej kinodistribúcii. (Zdroj: Letní filmová škola)
Reklama