Reklama

Reklama

Ten chlap je magor!

(festivalový názov)
  • Japonsko Sono otoko, kjóbó ni cuki (viac)
Trailer

Obsahy(1)

Film rozpráva o policajtovi Azumim, ktorý sa odpláca svetu plnému násilia rovnakou dávkou brutality. Nadriadení sú jeho správaním zhrození a nepriatelia pomaly chystajú pomstu, ktorá sa naskytne hneď po zistení, že Azumi má sestru, na ktorej mu ako jedinej záleží. Tak ju unesú a rozzúrený Azumi sa vydáva za pomstou. (ScarPoul)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (53)

ORIN 

všetky recenzie používateľa

Kitanův tragický hrdina se v prostředí plném nepochopení vydává na osamělou cestu pomsty. Právě zde, Kitanově celovečerním debutu a snad více než v jiném jeho filmu, převažuje estetizace násilí, která v mnohém zastiňuje pro Kitanova díla tak osobitý černý humor nebo určitou lyričnost (s často se vyskytujícími přímořskými scénami). ()

JASON_X 

všetky recenzie používateľa

Kitana mám rád, jak v jeho poloze komediální, tak především dramatické. A jelikož jsem už pár jeho filmů viděl tak vím, že jsou poněkud odlišné od běžného mainstreamu. A tenhle není výjimkou. Ale popravdě už na mě byl originální... totiž divný až moc. Divný scénář se spoustou divných scén, s divným chování postav, za divného (respektive nevhodného) hudebního doprovodu. A Kitanův schizoidní policajt věru není postava, ke které by si divák vytvořil nějaký blízký, natož třeba dokonce kladný vztah. Ovšem vypjaté finále v betonovém skladišti je natolik praštěné, až je vlastně docela zábavné a přiznám se, že jsem na něj čuměl jako tele na vrata, jak zpívá Olympic (rána z milosti pro ségru hodně překvapila). Těžce menšinová záležitost, ale určitě zajímavější, než většina západních a středoproudových kriminálek. ()

Reklama

ScarPoul 

všetky recenzie používateľa

Drsná škola podľa Takeshi Kitana. Všestranný tvorca vo svojej prvotine z nezvyčajnou ľahkosťou( hlavne preto, lebo sa jedná o pekne temnú krimi) miesi humor z brutalitou. Sám stvárnil hlavnú postavu - detektíva Azumiho. Tento málovravný, brutálny policajt, dokáže poriadne zavariť nie len malým zlodejíčkom ale aj väčším rybám - ktoré majú podobu pašerákov drog. Dve dejové línie - Azumiho ako policajta snažiaceho vyšetriť vraždu svojho priateľa, ktorá sa javí ako samovražda, a druhá línia - Azumiho vzťah k jeho sestre sú krásne prepletené aby sa mohli vo finále spojiť a vytvoriť tak poriadne krvavý masaker za ktorý by sa nemusel hanbiť ani John Woo. Film, ktorý rozhodne nesklame fanúšikov drsnej ázijskej školy a už vôbec nie tých čo zbožňujú tvorbu Takeshi Kitana. Nejedná sa síce o jeho autorský film, ale je ho cítiť z každej jednej minúty filmu. A rozhodne nesklame. Niektoré scény ako naháňačka mestom, finále alebo prepadnutie pred kinom sú pamätné. ()

classic 

všetky recenzie používateľa

Myslím si, nie, dokonca som o tom priam presvedčený, že Takeši Kitano, si svojim「režisérskym debutom」, mimochodom nastavil latku tak hodne vysoko, až som z toho mimoriadne prekvapený, čo mi vlastne jeho Ten muž, pre zúrivosť, rovno popod nos naservíroval, čo ma tentoraz mierne vyviedlo z rovnováhy, keďže je miestami táto obzvlášť násilná, brutálna a surová snímka, v niektorých momentoch (scénach) až tak extrémne nepredvídateľnou, že si za to tento režisér a herec v jednej osobe, jednoznačne zaslúži palec nahor, nakoľko si v tomto prípade vôbec nekládol servítku pred ústa, čo inými slovami znamená predovšetkým to, že divák môže čakať od tohto drsného thrilleru úplne čokoľvek, a vedzte, že je tomu presne tak! • V jadru recenzie by som sa chcel najskôr venovať iba tomu, čo mi v podstate tento počin priamo pripomínal: „Povedzme niečo v priamej kombinácii legendárneho Serpica, čo sa teda týka toho skorumpovaného, prehnitého systému a rovnako aj celkovej formy v podobe drsných, francúzskych, kriminálnych príbehov, aké trebárs nakrúcal renomovaný filmár Jean-Pierre Melville s Alanom Delonom v hlavnej úlohe, ktorému by vskutku tento inšpektor Azumi, akoby hneď z oka vypadol”. • Skrátka, film by sa mohol zároveň pochváliť, či dokonca popýšiť i veľmi silným antagonistom v podaní Kiyohiroa, ktorého stelesnil japonský herec & hudobník - menom Hakúrju, pričom môžem popritom tiež podotknúť i to, že sa to zrovna pri jednotnom čísle vonkoncom nekončí, pretože ďalší, temní prisluhovači, sú schovaní niekde za rohom, odkiaľ sa kľudne môžu znenazdajky vynoriť, keď to daná postava ani neočakáva, no vždy sa stane to, čo človek najmenej očakáva. • A na samý záver snáď môžem dodať sotva len to, že sa po skončení tohto filmu, cítim stále akosi mizerne, či skľučujúco, a tak by sa dalo celkom povedať, že tvorca predsa splnil svoj konkrétny účel v tom rozsahu, že ma svojim prístupom nenormálne šokoval, a pritom sa jedná iba o debutový príspevok na poli hraného, celovečerného filmu, ktorým sa posunul razantným krokom vpred, a čo mi potom ešte ponúknu i jeho nasledujúce, filmové lastovičky...? Dokáže sa prekonať? ()

kitano 

všetky recenzie používateľa

Nekompromisný debut. Kitano je síce v úlohe policajta, no viac ako bojovník s posvetím je jeho súčasťou. Pozičiava si peniaze, mláti každého kto mu príde pod ruku, gambluje, divák by až povedal, že všetko robí len pre osobný benefit. Napriek tomu všetkému si drží aj svoju typickú komickú/ležérnu polohu a nedá sa sním nesympatizovať. Svet, v ktotom sa tento film odohráva je skutočne drsné miesto a hlavná postava nieje veru jediná, ktorá si rada dopraje násilie. Žiaden konflikt sa neobíjde bez krutosti a brutality. Nedá sa povedať, že je to násilie nevyhnutné, no v Kitanovom svete má akýsi poetický rozmer a aj hlava rozmlátená bejzbolkov vyzerá ako umelecké dielo. Heh. Je to dielo surové a trochu neokresané, no možno ja preto také pôsobivé. (9.1/10) ()

Galéria (11)

Zaujímavosti (1)

  • Podle původního plánu měl být film komedií a režírovat jej měl Kinji Fukasaku. Ten však musel projekt opustit a filmu se ujal Takeshi Kitano, v té době již obsazený do role Azumy. Protože se však obával, že rolí v komedii by neukázal naplno své herecké schopnosti a navždy by se zaškatulkoval jako komik, přepsal celý scénář, vymazal veškeré komediální prvky a udělal z filmu policejní drama. (Raztubyl)

Súvisiace novinky

5. ročník festivalu japonského filmu a kultury

5. ročník festivalu japonského filmu a kultury

15.01.2012

Ve dnech 20. – 26. ledna 2012 proběhne v pražském kině Lucerna Festival japonských filmů Eiga-sai 2012. Výrazně rozšířený 5. ročník festivalu nese podtitul „Pocta Kitano Takeshimu“ (Hommage à Kitano… (viac)

Reklama

Reklama