Reklama

Reklama

Zvonky šťastia

  • Česko Zvonky štěstí (festivalový názov) (viac)
všetky plagáty
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Mariena a Roman sú bratranec a sesternica. Napriek tomu, že majú každý svoju rodinu, deti a každodenný život, v osade, v ktorej žijú, sú exotmi. Spája ich spoločná vášeň, ktorá má s každodenným životom málo spoločného – obdiv k speváckym hviezdam Karlovi Gottovi a Dare Rolins. Zbierajú a vymieňajú si výstrižky z bulvárnych časopisov, nacvičujú spoločne pesničky z repertoáru svojich idolov a prepožičiavajú si ich identity, pod ktorými ich už poznajú príbuzní aj susedia. Navzdory všetkým očakávaniam Marienu ako Karla a Romana ako Darinku. Jedného dňa sa rozhodnú, že pre nich naspievajú obľúbený hit Zvonky šťastia a spolu s vlastným videoklipom im ho pošlú na DVD. Týmto projektom ich sprevádzajú dokumentaristi Marek Šulík a Jana Bučka. Vzniká tak vzájomná hra, v ktorej sa vymieňajú role protagonistov a filmárov, ale aj mediálnych hviezd a obyčajných ľudí zo sociálne slabších pomerov. (Art Film Fest)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (16)

Autogram 

všetky recenzie používateľa

Viac ako dokumentárny film je to komédia a ešte viac reality-show. Takže dokumentárny vlastne vôbec nie, keď protagonisti plnia zadanú debilnú úlohu. Tak ako môžu a vedia, pritom si aj zafilozofujú, tiež len tak ako im stav mysle a situácia dovoľujú, ale viac ma to rozčuľovalo ako zaujalo. Celý projekt je ako vtip slabé a pridlhé, a ako snaha o niečo nápomocné len šliapnutím vedľa. Zaujal ma akurát zvuk, keď dokonale počuť ako muchy prelietajú zľava doprava, kiežby takýto kvalitný zvuk mali aj súčasné hrané filmy. ()

Marze 

všetky recenzie používateľa

Sledujeme zahálčivý život Romů tradičně zaměřených na rodinu. U nás oficiálně sociálně vyloučená komunita. Nejvíce by pomohlo vzdělání, ale Romové mu přisuzují malou hodnotu a žijí ze dne na den. Můj vedoucí katedry na přednáškách sociální a kulturní ekologie říkával jak mu romská žena odpověděla na otázku , proč je už posedmé těhotná "A proč by jsem měla chodit zbytečně prázdná?". V tomto ohledu je to u nás a na Slovensku nejúspěšnější menšina. Jak říká Vladimír Komárek "studenti vysokých škol na sobě dnes páchají holokaust". Ústředním motivem dokumentu je láska k hudbě , zvláště ke Karlu Gottovi a Daře Rollins. ()

Reklama

bubblebobble 

všetky recenzie používateľa

Tento (ani by som nepovedal) dokument som videl 2x a 2x na mňa zapôsobil úplne inak. Prvý krát som bol šokovaný a pravdupovediac som sa váľal po zemi od smiechu. Gott a Rolincka v opačnom prevedení, pričom Roman má ešte aj účes ako Darinka v detstve. Vystrihovanie obrázkov, občas nie veľmi podarené spevácke výkony. Po druhom pozretí ma už ale miestami mrazilo... Takto žijú dospelí ľudia. S hrôzou človek zisťuje, že na Slovensku v 21. storočí sa žije aj takto, že to nie je v žiadnej krajine tretieho sveta ale tu u nás. ()

agassi68 

všetky recenzie používateľa

No čo bude ďalej na rade? Narkomani, bezdomovci, hospic? Účelovo nasnímaný dokument o dvoch rómskych"intelektuáloch", ktorí sa snažia preraziť karaoke Darinky mandarínky a božského Káju. Už len tento samotný výber ich v súčasnosti katapultuje na dno spoločenskej zábavy. Aj keď Gottovi to v jeho veku stále šlape. Vzdelanie žiadne, robiť nevedia, ale plodenie detí im ide na jednotku. Za pár rokov sa nám postarajú o dôchodok. A skúste sa pozrieť do rómskej osady bez kamery. To by už bol ale iný dokument.. ()

Havenohome 

všetky recenzie používateľa

Metóda, keď si dokumentarista vymyslí nejaký koncept a potom do neho zavlečie protagonistov, sa ukázala ako prepálená už pri Nesvadbove. Pri Zvonkoch šťastia sa tento typ práce dostáva do extrému. Stráca sa akákoľvek možnosť povedať niečo pravdivé o živote hrdinov a hlavnú úlohu preberá zvolený režisérsky výmysel. (Nechcem byť ostrý, ale to isté robia aj súčasné realityshow. Stačí si nájsť exota a vymyslieť mu nejakú činnosť, ktorá ho dostatočne zosmiešni.).................Čo je na tomto filme vtipné, teda nevznika zo zámeru režiséra, ale je čarom nechceného, keď protagonista prenáša rôzne "múdrosti". Veľmi tenkú hranicu s televíznou produkciou (Modré z neba) film oblizne, keď sa protagonista nemotivovane rozplače a začne skuhrať o svojom živote. Takýto moment vyznania a dojatia pôsobí v celom filme úplne bezkontextovo a samoúčelne............................Zaujímavý je moment pred koncom, kde do predkamerovej reality vstúpia aj tvorcovia a vlastne doznajú, že im nejde o žiadnu úprimnú snahu porozumieť rómom, ale chcú si iba natočiť svoj záber. O tomto by mal byť ten film, že väčšina slovenských režisérov ani nevie prečo točí o rómoch, nerozumie danej problematike a viac ako o úprimnú snahu vyjadriť sa k danej téme im ide len o nadobudnutie statusu dôležitých umelcov, ktorí sú pre našu spoločnosť potrební, lebo točia predsa o takýchto vážnych veciach. ()

Galéria (2)

Reklama

Reklama