Réžia:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrajú:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (viac)VOD (5)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je bežec na objednávku. Živí sa totiž ako expert na infraštruktúru väzenských zariadení. Necháva sa v nich zatvárať a hľadá diery v zabezpečovacích systémoch, ktoré sú potom následne na základe jeho analýz - a efektných útekov - odstraňované a zdokonaľované. Teraz nastupuje výkon trestu na novej zákazke, ale pozor: väzenský komplex, v ktorom sa ocitol, bol kompletne postavený na základe jeho doterajších poznatkov a pripomienok k zabezpečeniu väzníc. Tie Ray pred časom vydal knižne a pre tyranského riaditeľa tohto "nápravno- výchovného zariadenia" sa jeho manuál stal doslova bibliou. Ray sa tak ocitá vo svojej vlastnej dokonalej pasci. Nikto navyše nevie o tom, že by bol niečo iné ako radový väzeň, takže priepustka na slobodu po dobre odvedenej práci akosi chýba... Po obvyklých počiatočných nezhodách sa Rayovým parťákom v novom "domove" stáva miestny väzenský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), ktorý si tu odpykáva trest za kyber-terorizmus. Ani jemu sa vo väzení nepáči. Ale kto iný, než títo dvaja chlapíci by sa mali dostať cez Rayove bezchybné zabezpečovacie systémy a celú armádu dozorcov pod vedením fanatického riaditeľa? A je to, že sa obaja ocitli v tejto bezvýchodiskovej situácii, naozaj len nedorozumenie a zhoda náhod alebo niečí starostlivo premyslený plán? (TV Markíza)
(viac)Videá (14)
Recenzie (1 428)
Ale sú to veľmi tučné 3 hviezdy pre jedno z najvýživnejších guilty tohto roka. Je to rozkošne blbučké a s pribúdajúcimi minútami demencia graduje... ale páni bratia si to dávajú vo veľkom štýle prelomu osemdesiatych a deväťdesiatych. Arnold mocne kraľuje, k tomu solídny záporák, solídne tempo, fucky a krvavá akcia. Spokojnosť. ()
Docela osvěžující, hezky neotřelá, akční záležitost se spoustou hvězdných jmen pěkně pokupě. Velký talent v podobě švédského režiséra mi byl doteď pečlivě skryt a nebýt nezbytných reklam, tak člověk neodejde od obrazovky. Mám sice pocit, že některé scény byly řádně přitaženy za chomáč kštice, ale neva, hlavně, že to jelo jako řádně namazaný lodní šroub. Byla jsem celkem zvědavá, jestli se dostanou z těch skleněných kostek, jestli se probijí tou spoustou černých stráží a doslova se dostanou z vězeňského komplexu. Neodkážu si představit fikaněji a promyšleněji umístěnou káznici. Pokud ale máte konexe nejen mezi spoluvězni, znáte ty správné lidi a hlavně jste klon MacGyvera, máte velkou šanci se z toho dostat. ()
Senzácia? Bohužiaľ nie. Všetci, čo sme vyrastali na filmoch Arnieho a Stalloneho sme vždy snívali o tom, aby hrali spolu v jednom filme. Nemám na mysli "šteky" v Expendables. Prišlo to, strašne som sa na to tešil a vyrazil do kina. Len téma úteku z väzenia je poriadne lákavá a k tomu tá slávna dvojka? Lenže film dostal do rúk amatér Hafstrom , ktorému vyšiel jedine film Rituál. Narozdiel od väčšiny nadšených a spokojných užívateľov si myslím, že Hafstrom nebol ten pravý. Chýba tu strašná kopa súvislostí a detailov, ktoré robia väzenské filmy napínavými. Kto sú všetci tí, čo stoja za Arnoldom, keď ide do tuhého? Ako si vybudoval to postavenie? Prečo nám Arnie nepripadá ako kápo, ale vlk samotár? Kde sú tie povestné drsné väzenské ksichty? Kde je napätie a adrenalín? Mal by som veľa otázok a menovať by som vedel skôr negatíva ako pozitíva. Problém je, že napätie a gradácia nefunguje. I bitky medzi väzňami sú amatérske, pritom by mali byť tmelom filmu. Pozerať sa na trpiaceho Arnolda alebo Slyho diváka netrápi, pretože vie, že z toho vzídu ako víťazi. Herecky na presvedčivejšie dialógy Arnold nemá vlohy , záverečný rozhovor s postreleným arabom vyznieva dosť nepresvedčivo. Akčné scény nemajú ten správny náboj a celé sa to snaží byť strašne chytré, ale menej je niekedy viac. Film sa snaží byť poctou akčňákom ako v čase ich najväčšej slávy a pritom byť i moderný a prístupný dnešnému divákovi, ale uviazlo to niekde na pol ceste. Naopak fungujú Arnoldove hlášky, pobaví jeho mapa, ale vtipov by mohlo byť podstatne viac. Film sa tvári vážne, ale nepristane mu to. Ak niečo stojí za pochvalu tak jednoznačne výkon J. Caviezela , ktorý ma svojim záporákom naozaj prekvapil. Poviem úprimne, že bez neho by bol film tak trochu o ničom. Film objektívne za tri, tak prečo dávam nakoniec štyri? Za splnený sen vidieť najväčšie akčné hviezdy v jednom filme. 70%. ()
Arnold a Sly se konečně setkali v jednom filmu. Už v Ex bylo znát, že jim to spolu svědčí, nyní se však s hrozbou musí vypořádat sami dva. Tento film se navzdory všemu povedl na výbornou. James Caviezel oba udržuje v šachu, zatímco Sly řeší, jak se dostat z toho nejmodernějšího vězení a Arnie skvěle hláškuje. Stallone je sice fajn, ale jakmile se na plátně objeví Schwarzenegger, tak je to velká sranda. Ještě ty dva neodepisujte, akční žánr sám o sobě má ještě hodně co nabídnout...90%...[19.10.2013_Kino Šumava_Klatovy] ()
"Živím se tím, že utíkám z vězení." Nepozorovaně jsem se vypařil z Mírova, Valdic i z Borů, ale teď si hlavu lámu s Břeclaví, protože ta je jen "s dohledem", takže můžu odejít kdy chci a tak netuším, kam mám kopat tunel. Než to vyřeším, tak jsem pro inspiraci mrknul na to, kterak prchají experti z amerických ústavů a musím uznat, že to mají o poznání složitější. Přesto jsem doufal, že když nohy na ramena vezmou Sly s Arniem, tak to bude mít pořádné koule, ale on to žádný zázrak nebyl. Mělo to být zkrátka lepší, ale já raději přihodím k hodnocení jednu hvězdu, aby to tito hvězdní důchodci nezabalili a pokusili se o společný reparát s akčnějším příběhem a lepšími hláškami. ()
Galéria (55)
Zaujímavosti (25)
- Ve vězeňském komplexu často objevuje klávesnice Microsoft Wireless Keyboard 800. Nachází se v operačním středisku, na ošetřovně a také ve strojovně. (Shadowrat)
- Už v polovici 80. rokov sa uvažovalo o tom, že Sylvester Stallone (Breslin) a Arnold Schwarzenegger (Rottmayer) by mohli natočiť spoločný film, no i napriek tomu, že vzniklo viacero rôznych scenárov, k samotnej realizácii natáčania napokon nedošlo. Podľa samotného Schwarzeneggera sa tak nestalo hlavne preto, že obaja boli v tom čase príliš veľké hviezdy a v spoločnom filme by jeden zatieňoval druhého. (m.a.t.o.)
- V prvej samotke, ktorá bola vo filme ukázaná, je cez mrežovaný strop vidieť oblohu. To však nie je vidieť zo žiadnej samotky, dokonca ani z ciel väzňov so zvýšenou ostrahou. Odopretie pohľadu na oblohu je druh psychického nátlaku, ktorý je bežný nielen v Európe, ale aj vo svete. (Jumar)
Reklama