Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V červenci 2007 se vydala tříčlenná expedice trabantem Hedvábnou stezkou do pouští střední Asie. Na tachometru malého žlutého trabanta se otáčí patnáctý tisící kilometr. Pod jeho koly zmizela polovina Evropy i většina států střední Asie. Po šesti týdnech strávených v jeho nerozměrných útrobách společně projeli Dan Přibáň, Vladislav Růžička a Jan Martin Kozel střední Evropu, Balkán, Turecko, Írán a Turkmenistán, aby se v uzbeckém Samarkandu jejich cesta opět zlomila na západ a přes Kazachstán, Rusko a Ukrajinu je dovedla domů. (Doc Alliance Films)

(viac)

Recenzie (116)

genetique 

všetky recenzie používateľa

Odvážna expedícia posádky bakelitového auta, ktorá zachytáva ich útrapy na ceste do neznáma. Veľmi príjemný nápad a vždy som sa túžil zúčasniť niečoho podobného, takže za mňa ta pomyslená hviezdička navyše. Ako dokument to však veľkú váhu nemá a najväčšie problémy tohto snímku paradoxne neboli na ceste ale v postprodukcii. Skromná hodinka záberov na tak dlhej ceste, ktorá by mohla ukázať omnoho viac, dobrodružstvá a momenty, ktoré tuzemský divák inak nemá ako zhliadnuť, škoda, že sa s nami o ne tvorcovia nepodelili o trošku viacej. Nevadí, nabudúce si snáď zaplatia full-time-ového kameramana. 70%. ()

ScarPoul 

všetky recenzie používateľa

Nejedná sa o žiadneho Paľa Barabáša, a už vôbec nie o zaujímavé postrehy Karla Pilkingtona z An Idiot abroad. Aj napriek tomu, že nápad je hodný zlata, o kultúrach ktoré mali tú česť figurovať v dokumente a v konečnom dôsledku aj o hlavných aktéroch sa nič nedozvedáme. Aj Cestománia produkovaná čtv je nepoznateľne poučnejšia ako toto. Chýba tomu nejaký presah, nejaká zaujímava myšlienka a niečo čo by nás prinútilo vybrať sa na tie miesta, alebo nebodaj kráčať po rovnakých cestičkách ako tvorcovia. Pri takom nápade to rozhodne zamrzí, ale nehádžem flintu do žita. Chcem si pozrieť všetky Přibáňové dokumenty, pretože kauzálne je to čo príde vždy lepšie ako to čo prišlo. Beriem to teda ako test určitých schopností, kde si tvorcovia bezpochyby uvedomujú všetky klady a zápory čo im tvorba tohto filmu priniesla a verím že ďalšie ich počiny budú uspokojivé aj pre mňa. Z toho dôvodu dávam tri - aj keď je to hodnotovo na dve. ()

Reklama

Santino7 

všetky recenzie používateľa

V porovnaní s ďaleko známejším, neskorším cestopisom od tejto partie okolo Dana Přibáňa Trabantem až na konec světa je to síce neporovnateľne slabšie a menej pútavé, no i tak to má určité čaro. Inými slovami, partia sa tu ešte, čo sa týka natáčania atď., tak trošku hľadala, nemali toľké skúsenosti, nebolo to ešte na takej profesionálnej báze (dozaista aj s financovaním expedície to bolo o poznanie ťažšie, o tom som presvedčený), a rovnako tomu chýbal ten ich typický humor či v neposlednom rade aj väčšia pestrosť posádky (zábavné a uletené poľské duo, a takisto pohodový slovenský zástupca Marek Slobodník na neodmysliteľnej Jave) - všetko toto sú faktory, ktoré robia v úvode spomínaný, novší dokument jedinečným, avšak dokázal by som sa bez nich zaobísť. Dokážem totiž prijať odlišnosť a ešte o niečo vážnejší (možno opatrnejší) štýl, akým sa tu ubrali, lenže je tu iná vec, ktorá mi prekážala, a ktorú žiaľ prehliadnuť nemožno - chýbalo tu viac záberov okolitej krajiny. Oveľa viac! Jasné, nie je to typický cestopisný dokument v pravom slova zmysle, ale aj tak, tie zábery tam proste chýbajú ako soľ, tak to proste je. Omnoho radšej by som si užíval zábery daných exotických i menej exotických krajín, zábery na pamiatky, rozbúrané cesty či hocijaké iné zaujímavosti, než sa dívať, ako nevedia uspieť s kadejakým povolením, ako sedia na mieste, ako vymieňajú to a potom zas hento. Mne to skrátka prišlo byť moc útržkovité a oveľa viac by mi ulahodila forma, keby to bolo točené seriálom, kde by sa každá časť zaoberala jednou z precestovaných krajín a mala dajme tomu 20-30 minút (aj keď je mi zároveň jasné, že natočiť o toľko viac záberov, v takej podobe atď., by celkovo zmenilo ráz, trebalo by diametrálne odlišný rozpočet a kopu iných vecí). Lenže ako vravím, odbiť krajinu jedným-dvoma zábermi, to mi príde byť neadekvátne. Každopádne, napriek kritike, ma to svojím spôsobom zaujalo a niektoré zábery boli vskutku krásne - Hodvábna cesta má svoje čaro, to sa poprieť nedá. 60% ()

JANARYBA 

všetky recenzie používateľa

Těch 57 min. filmu je na tak dlouhou cestu žalostně málo....neživotný, špatně sestříhaný dokument, nebo kluci prostě na natáčení kašlali a jen bezduše polykali kilometry .... Škoda, myslela jsem, že by trabant mohl strčit do kapsy i to známé putování Ewana Mc Gregora a jeho kamaráda na motorkách, ale tohle je skutečně, z tak zajímavé cesty, bída. Rozhodně je neuvěřitelné, že se tam vůbec vešli.... ()

JohnCZ 

všetky recenzie používateľa

Atraktivní výprava zpracovaná ne příliš atraktivně a rozhodně ne tak důsledně, jak bych si býval přál. Zážitek to musel být bezesporu skvělý, ale dokument je na můj vkus zpracován příliš povrchně (spíš jako záběry z dovolené než jako dokument) a málo do hloubky. Chtěl bych jednoduše vědět víc jak o samotných členech expedice, tak o jejím průběhu. ()

Galéria (25)

Zaujímavosti (4)

  • Expedice urazila více než 15 000 kilometrů. (ČSFD)
  • Cestovatelský vůz nese typové označení Trabant 601 Universal Combi. Přezdívka vozu byla Egu, což bylo první slovo dcery hlavní postavy snímku Dana Pribáně. (DruidKarel)
  • Ve stejném roce, co se vydal Dan Přibáň s trabanty kolem světa, měla stejný nápad skupina mladých německých dobrodruhů, i když jejich záměr byl pomoci kambodžským dětem. Z cesty vznikla kniha „Trabant Trek: Crossing the World in a Plastic Car“ od autora Dana Murdocha. (sator)

Reklama

Reklama