Obsahy(1)
Slovenský poviedkový triptych. Protagonistami príbehov sú príslušníci generácie 60-tych rokov, bývalí členovia beatovej kapely, ktorých život v neskoršom normalizačnom období uviazol v sieti každodenných starostí, malicherných túžob a sporov, ľúbostných dobrodružstiev s trpkým koncom a iných banalít. Troch hrdinov, učiteľa brannej výchovy Laca Skalného, Ing. Pipca Šebestu a skladníka Stana, spájajú spomienky na spoločnú muzikantskú minulosť, ktorú spontánne vnímajú ako znak ich niekdajšej identity, blednúcej v marazme neskorších životných skúseností. Názvy poviedok - "Basa", "Bicie", "Gitara". (RTVS)
(viac)Recenzie (24)
Odtnite mu hlavu nech nevytrčá z davu, armáda potrebuje rovné šiky, nebuděme sa maznať s nikým, aby neunikol našim zrakom, aby bol celý v našom zornom poli, aby sa neskrýval v mrakoch aby si nerobil po voly, aby neunikol nášmu právu, odtnite mu hlavu... Jeden den z doby normalizace - vtipně, se smyslem pro detail, bez zbytečných tragických nebo sentimentálních scén, ke kterým by se dalo lehko zlákat. A výborná muzika! ()
Podle meho velmi autenticka a prekvapive sebevedoma mozaika. Chvilema jsem si rikal jak daleko je od psychiatricke lecebny do Solidni nejistoty, ale snad jen ty leta za to muzou... . Velke pozitivum slovenske kinematografie je , ze vzdy dokazala pojmout kazdodeni zivot s nebyvalou atraktivitou a specielne mestske sceny jsou i diky dobre odvedene (vlastne vice nez dobre) remeslne praci doslova plne zivota. Skoro pet hvezd. ()
Štvoricu poviedok spája túžba prestarnutých rockerov oživiť starú slávu kapely z konca šesťdesiatych rokov spoločným zadžemovaním si kdesi v paži v rokoch 80. Popritom každý z nich rieši vlastné normalizačné srágory. Učiteľ na umeleckej škole je vysielaný na pololegálne koncerty, aby nabonzoval žiakov, popritom je zodpovedný za mierový alegorický voz s polystyrénovou zemeguľou, úradník a architekt rieši konflikt medzi pokútnym predajom záhrady a vlastným svedomím, no a bohémsky Jaro Filip zase problém s mladou milenkou. Chce si požičať kus aparatúry od pankáčov. Ide za nimi do garáže, no vyplaší ho prichádzajúci voz Verejnej bezpečnosti. Myslí si, že ide o záťah na závadovú mládež, zatiaľ čo fízli potrebovali iba dať ošťať psa. (najvtipnejšia scéna filmu) Vcelku fádny film má ďaleko od odvážnych debutov. Oživuje ho hudba Michala Pavlíčka, dva úryvky z piesní Zóny A (Útok na špicu hitparády) a Bez ladu a skladu (Zotnite mu hlavu) a zaujímavé pohľady na Bratislavu tesne pred prevratom v 1989, bez reklám, no v zásade pomerne šedivú, plnú aktuálne moderných trvalých na hlavách žien. Výstižný komentár: dobytek ()
"Ak chcete peniaze a veľa slávy, zahoďte česť aj svoje ideály." vyřvávali v garáži pankáči hitovku od Zóny A, ale pro tři postarší rockery, o kterých jednotlivé povídky jsou, znamenala hudba víc, než zdroj prachů. Mně s nimi bylo celkem fajn, celkem jsem jim i rozuměl, ale problémy jejich civilního života mne nechávaly poměrně chladným. Zato Pavlíčkovu hudbu jsem si vyloženě užil a použití skladby Odnite mu hlavu od skupiny Bez ladu a skladu považuji za jasný důkaz toho, že ani socialistická cenzura nebyla vždy ve střehu. ()
Tri oddelené príbehy troch hudobníkov, ktoré nemajú šťavu ani žiadny poriadny záver, z toho pútavý film nebude. Naviac nepochopím to silenie s obsadením Čechov do slovenských postáv. Potom znie úplne divne Zedníček bez svojho hlasu, Donutil vie po slovesnky celkom obstojne a situáciu zachraňoval aspoň Jaro Filip, ktorý bol aj v živote hudobníkom. ()
Galéria (17)
Fotka © Slovenský filmový ústav
Zaujímavosti (5)
- Slovenština Pavla Zedníčka je v tomto filmu nadabovaná. Ovšem Miroslav Donutil mluvil slovensky natolik dobře, že v jeho případě dabing nebyl třeba. (jana_cz)
- Film sa natáčal v lokalitách Praha, Bratislava a Malinovo. (Zdroj: skcinema.sk) (Raccoon.city)
- Kapela, ktorá skúša v garáži, je jedna z prvých slovenských punkových skupín, Zóna A. (rudeboy)
Reklama