Reklama

Reklama

Recenzie (3)

SOLOM. 

všetky recenzie používateľa

Nemohl jsem si nechat ujít ani třetí dokument, v němž se všechno točí okolo Daria Argenta – tentokrát pod taktovkou Michele Soaviho. Sám mistr gialla nám opět poskytne několik rozhovorů, dostaneme se díky záběrům i k samotnému natáčení, kde nás štáb i maskéři zasvětí do svých „tajů a kouzel“, které jsme mohli obdivovat v režisérových filmech. Mimo jiné si poslechneme i trošku té muziky od Goblinů. ()

Kusko.t2 

všetky recenzie používateľa

Na jednej strane istá forma reklamnej propagácie postavy a diel Daria Argenta, ktorá, ako je všeobecne zvykom, sa často krát venuje iba konkrétnej vlastnosti a vyzdvihnutia hodnému zámeru produkcie, na strane druhej obsahovo obmedzený zákulisný pohľad do výroby režisérových klasík z obdobia 1969 až 1985, sa nedokáže odosobniť od zabehnutej línie nie príliš profesionálnej a štruktúrovo bohatej sondy zo života a filmu legendy. Michele Soavi ako začínajúci autor ovplyvnený pri svojej prvej oficiálnej práci, ktorá uzrela svetlo sveta v roku 1985 (spolu s promo materiálom “The Valley“), si v úvode svojej režisérskej, a ako sa neskôr ukázalo v krátkom časom slede, aj úspešnej filmovej kariéry, lepšiu formu spolupráce po boku s Dariom Argentom vybrať ani nemohol. Jeho nasledujúce projekty ako “Deliria“, ”La Chiesa“, “Dellamorte Dellamore“, ... sa stali rovnako kultové ako diela jeho učiteľa Argenta, čo len zvýrazňuje pripravenosť a potenciál zdravej formy tvorivej mysle odhodlanej priniesť novú krv do “goreteskného“ stroja filmového hororu. Technické aspekty dokumentu známeho pod anglickým názvom "Dario Argento's World of Horror", sa, ak sa pozrieme na skladbu scén a ich strih rozdeľujúci na hrubo začiatok a koniec predošlého kusého obrazu s iným, dá prirovnať ku neopracovanému kameňu hodenému do rúk nadšených divákom. Tí si s ním už musia naložiť po svojom. Barbari ho možno použijú ako zarážku za dvere, tí viac zapálení pre film a postavu Argenta, si ho vyložia na čestné miesto na poličke. Aj napriek miestami neopracovanej technickej stránke dokumentu sa tá obsahová technická odkrývajúca špeciálne efekty pri výrobe zväčša, na rok vzniku “aktuálnych“ filmov, dá bez problémov vyzdvihnúť ako zaujímavý pohľad za oponu výroby. PS - Prirovnanie dokumentu ku neopracovanému kameňu som nepoužil náhodne. Pre vysvetlenie. Soavi ako režisér a autor “kameňa“ ho nehádže potencionálnemu divákovi len tak z nudy, ale ak opomenieme vyššie uvedené, aj pre to, aby poslúžil ako reálna zbraň v rukách divákov za boj proti cenzúre. V danom období sa Argentove filmy zvykli viac či menej cenzurovať, aby sa týmto zamedzilo šíreniu ich “škodlivého“ obsahu. Dokument "Dario Argento's World of Horror" totiž z veľkej časti obsahuje práve zábery z argentových filmov (v nezostrihanej podobe). V súčasnosti, kedy sa tieto filmy bežne distribuujú v uncut podobe bežne, už impulz posolstva doznel. Pre fanúšika ale stále kdesi v srdiečku bzučí naďalej. ### Pozor – dokument je vhodný skôr pre filmovo znalého diváka Daria Argenta pretože materiál môže byť často spoileroidný. PS2 – menej profesionality pri výrobe zvýrazňuje označenie Lamberta Bavu ako Lamberta Ravu, s ktorým Argento spolupracoval na DÉMONOCH (produkcia, spoluautor scenára). Dokument obsahuje zábery aj z tohto filmu rovnako tak aj zábery z Romerovho DAWN OF THE DEAD. ()

BoredSeal 

všetky recenzie používateľa

Dokument o Argentovi potěší záběry z natáčení různých hitů Daria, kde uvidíme mluvit nebo pracovat jeho časté spolupracovníky z průmyslu, ať je to Sergio Stivaletti nebo Luciano Tovoli a různé jeřáby, jak natáčí proslulé nájezdy kamerou. Centrem dokumentu kromě filmařiny jsou ale samozřejmě rozhovory s Argentem, které jsou většinou nějak zábavně nasnímány a zarámovány v ponurém prostředí, za což nese určitě tvůrčí kredit režisér dokumentu Soavi, ze kterého se postupně stal jeden z nejzajímavějších italských hororových režisérů pod ochranným producentským dohledem právě Argenta. Dojde i na klíčové scény z filmů, což možná není úplně dobrý nápad z hlediska spoilerů nebo tempa dokumentu, takže by neznalý divák tento snímek měl pustit až po shlédnutí všech snímků do Opery. ()

Reklama

Reklama