Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Devatenáctiletá Marie Allen skončí v ženské věznici za ozbrojenou loupež, do které byla vmanipulována manželem, zabitým při činu. Máme zde hodnou ředitelku, která neúspěšně bojuje o prostředky na zlepšení věznice a zároveň se snaží zbavit sadistické bachařky. Ta prosperuje z prostředků bohatších vězenkyň, které si u ní kupují lepší zacházení. Marie se ve vězení sledem událostí mění z nevinné dívky na někoho, kým se stát nechtěla a hlavně neměla. Scenáristka Virginia Kellogg se kvůli výzkumu pro film nechala zavřít do vězení, čerpala tedy z vlastních zkušeností. (Ben Nevis)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (24)

Flego 

všetky recenzie používateľa

Dokonalá premena charakteru mladučkej ženy vo väzení je alfou a omegou celého filmu. Že obe polohy Eleanor Parker zvládla na výbornú, o tom niet pochýb a jej herecké kreácie sú ozdobou. Zdanlivo jednoduchý príbeh má v sebe neopakovateľné čaro reality, je vyrozprávaný sugestívnym spôsobom a tým sa dostáva bližšie k divákovi. S hudbou Max Steiner šetrí, ale keď zaznie, je to nádhera. ()

Dale 

všetky recenzie používateľa

Filmy z väzenského prostredia mám v obľube, no zo ženských väzníc ich veľa nie je (mimo erotických). O to väčšia pecka je tento film, ktorý určite tiež slúžil ako inšpirácia pre Darabonta (minimálne pri prepúšťacom jednaní si na Shawshank určite spomeniete, ale tých spoločných myšlienok tu je viac). Nie je tu veľa drsných momentov, aké sa vyskytujú v iných väzenských filmoch a spoluväzenkyne sú komplet kladné postavy (ak prehliadneme, aké zločiny majú na triku), no to sú jediné slabiny tohto silného príbehu nevinnej dievčiny, z ktorej sa vďaka "väzenskej prevýchove" stane drsná žena schopná akéhokoľvek zločinu. A z Eleanor Parker mi padla sánka, toto bol oscarový výkon. ()

Reklama

majo25 

všetky recenzie používateľa

Ako väzenie dokáže byť školou života. Dnes možno ničím neprekvapí, ale na svoju dobu (prelom 40. a 50. rokov) musela byť pre nežnejšie pohlavie ženská väznica drsňačina. Nechýba síce klasická šablóna - nevina hlavnej predstaviteľky, jej šok z väznice, tyranizujúca bacharka, solidárne spoluväzenkyne a aj ten prerod naivky na drsňáčku, ale napriek tomu má príbeh svoju silu a dobrú dramatickú linku. Herecky síce iba priemer, ale ostatné veci to ťahajú. Napr. aj silná kritika väzeňského systému. ()

Ben Nevis 

všetky recenzie používateľa

Film si ocenění za herecké výkony zaslouží, ale Vykoupení z věznice Shawshank to není. Sledujeme proměnu hlavní hrdinky z nezkušené dívky, která ví, co je dobré a co je špatné, na cynickou potvoru, která by neváhala zabít. A z každého záběru čouhá, kdo za to může. Podle mne je tam té kritiky systému až moc. Vězni se v roce 1950 v USA rozhodně neměli jako prasata v žitě. ()

liquido26 

všetky recenzie používateľa

Dlouho mi trvalo než jsem se do toho filmu dostal a pochopil, co je hlavním cílem tohoto filmu. Ze začátku jsem měl nepříjemný pocit, že film chce ukázat, že za všechno zlo, co se kdy ženskejm stalo můžou jen chlapi. Nakonec jsem díky bohu zjistil, že jsem se spletl a že hlavní myšlenkou filmu bylo ukázat přeměnu charakteru a to se dosti sugestivním způsobem povedlo, takže musím jít s hodnocením nahoru. ()

Galéria (17)

Zaujímavosti (2)

  • Vo filme sa objavil ranný príklad umiestňovania produktov, a to konkrétne na Snickers, Mason Mints a Life-Savers, ktoré sú jasne viditeľné, keď Harper (Hope Emerson) otvára zásuvku vo svojej izbe. (Scevola)
  • Za cieľom uskutočniť výskum pre film sa Virginia Kellogg nechala zavrieť do väzenia. To, čo spísala, sa viac ako na scenár podobalo na zborník všetkého, čo zažila vo väzení. Scenáristi z Warner Bros. potom na základe toho spravili scenár. (Scevola)

Reklama

Reklama