Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Friedrich Schiller písal svoju hru DON CARLOS práve v období intenzívneho štúdia histórie. Udalosti na dvore Filipa II. v polovici 16. storočia, keď španielska ríša musela čeliť revolučnému pohybu vo svojich nizozemských provinciách, sa stali základom pre mimoriadne pôsobivý historický obraz o ideáloch osvieteneckej generácie. Dvojdielna rovnomenná televízna inscenácia z roku 1986 v réžii Vladimíra Strniska zostala verná svojej predlohe. Prekvapuje nečakanými dramatickými zvratmi, mocenskými intrigami a tragickými vášňami, spoza ktorých zaznieva pocta ideálu ľudskej slobody. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Recenzie (7)

PTuranyi 

všetky recenzie používateľa

Dobrá televízna dráma, ktorej však divadelná predloha trčí z topánok. Príbeh dvorných intríg, historických  zmien, lásky a obety má takmer shakespearovské rozmery. Herci svoje postavy hrajú výborne, no produkcia je televízne plochá a herci bez jej podpory z príbehu nevytlačia viac ako slušné divadelné predstavenie. 70% ()

Hombre8 

všetky recenzie používateľa

Intriky, podvody, podrazy, protivenství, křivárny a všemožné další zmrdstva. Přesto na tu zberbu šlechtickou a vrchnostenskou pořád hledíme (výdrž dokopy cca 15 minut), vzhlížíme k ní a... ...a volíme ji. Tedy někdo. Tedy většina...  Odkazy na Brusel jsou tam už tehdy. Zahrané dobře, herci za výsledek nemůžou. ()

Reklama

Autogram 

všetky recenzie používateľa

S takýmto hereckým obsadením to v žiadnom prípade nemohlo dopadnúť zle. Zo začiatku sa mi to veľmi páčilo, ale keď dej nahradilo veľké množstvo filozofovania, trochu to otupilo moju pozornosť. Až monológ Dočolomanského na konci prvej časti vrátil inscenácii ten správny ťah. A toto je vraj skrátená verzia Schillerovho diela, kompletný originál by bol asi tvrdým orieškom. –––– Chcel by som vidieť ten blesk, ktorý by si trúfal zasiahnuť. – Nás dvoch. –––– Ale keď zrazili ste človeka, že je len hlasom strún, na ktorých hráte, kto má vytvoriť s vami harmóniu? ()

Flego 

všetky recenzie používateľa

Dej sa odohráva počas Filipovho vládnutia v Španielsku. Nosným motívom je vzťah syna Carlosa ( Dušan Jamrich ) k vlastnej matke kráľovnej Alžbete ( Anna Javorková ). Náznak zmien ponúka postava markíza Posu ( Michal Dočolomanský ) so svojími humánnymi cieľmi a vzhľadom, že ho kráľ zahrnie priazňou, lebo nikdy od neho nič nepýtal, dostane väčšie možnosti dosiahnuť svoj cieľ. Schillerova hra je pretkaná politikou, zradou, nenávisťou a intrigami. V spracovaní sa vyznačuje nadštandartnými kulisami a za kostýmy ( Oľga Balážová ) by sa nemusel hanbiť žiaden veľkofilm. O hereckých výkonoch je zbytočné hovoriť, divákovi poskytujú skvelý zážitok. ()

rivah 

všetky recenzie používateľa

V 80.letech nacházel divák ve hře paralelu se současným režimem, jako volání po svobodě. Významné drama, které napsal Schiller v mládí s týmž záměrem (proti konzervativním, tmářským vládám německých knížectví), ale pak prý celý život upravoval a předělával. Málo se hraje kvůli rozsáhlému textu. Zde zkráceno. (Dramaturg Boris Hochel). ()

Galéria (4)

Reklama

Reklama