Reklama

Reklama

Schôdzka so smrťou

  • Česko Schůzka se smrtí (viac)

VOD (1)

Obsahy(1)

Keď nájdu Emily Boyntonovú mŕtvu - otrávenú - na archeologickom nálezisku pri Mŕtvom mori, podozrivých je hneď niekoľko osôb. Hercules Poirot sa ujme celého prípadu. Boyntonová bola príšerná žena, ktorá predtým pracovala vo väznici ako dozorkyňa. Panovala nad svojimi troma dospelými nevlastnými deťmi, s ktorými sa vyberie spolu so svojou matkou na prázdniny do Európy a Svätej zeme. Jej syn sa však v Jeruzaleme zamiluje do doktorky Kingovej, s čím Boyntonová nesúhlasila... (oficiálny text distribútora)

(viac)

Recenzie (32)

raduna01 

všetky recenzie používateľa

Emily Boynton, nevlastní matka tří dětí, vydírá rodinného právníka, Jeffersona Copea, po němž chce, aby zrušil poslední vůli jejího manžela, v níž děti osvobozuje z matčina vlivu. Emily bere děti na prázdniny do Evropy a navštěvuje i Jeruzalém. Zde se Hercule Poirot setkává s Dr. Kingovou, která se zamiluje do Raymonda Boytona, což Emily není zrovna po chuti. Celou skupinu sleduje i Cope a lady Westholmová. Děti odhalují pokus matky zničit otcovu poslední vůli. Emily je zanedlouho nalezena otrávená a Poirot se vrhá do vyšetřování. ()

bloom 

všetky recenzie používateľa

K poirotovským filmům se vrátil Anthony Shaffer, scénárista Hitchcockovy Zběsilosti nebo Slídila s Michaelem Cainem a Laurencem Olivierem. Podílel se na scénářích všech filmových Poirotů od Vraždy v Orient Expresu. Pak vznikly ty tři televizní filmy, násilně převedené do současnosti, ale tady se Hercule vrací v parádě odpovídající právě filmům jako je Smrt na Nilu nebo Zlo pod sluncem. Osobně se mi nejvíce líbil sir John Gielgud, který v tomto filmu dělal Poirotovi "watsona". Následující rok ovšem po Ustinovovi, který držel poirotovské žezlo celých deset let, přichází jistý herec, který si v tom jednom špatném televizním filmu zahál inspektora Jappa... ()

Reklama

Arsenal83 

všetky recenzie používateľa

Jedna zo slabších Christieoviek, ale stále ok. Zaujímavá debatka, ktorá bola v roku 1937 na stole a na stole je aj dnes: "Palestínu rozdeľovať na dve časti? Nemali sme to radšej nechať tým Turkom?" Svätá pravda, len tým Turoom by som to nedával. Po tisíce rokov sa tam tlčú Semiti proti Semitom a riešenie v nedohľadne. Pre Ustinova posledná filmová inkarnácia Hercula Poirota a ako detektívka v televízii na RTVS tak akurátn nemá čím uraziť, hoci rozpočtový deficit, ktorý sa stale viac prehlboval miestami badať. ()

Blofeld 

všetky recenzie používateľa

Existuje jediný důvod, proč se na tuto detektivku dívat: výtečný výkon Lauren Bacall. Jiné přednosti vám tento film, ač se slušným Ustinovem v hlavní roli, nenabídne: v zápletce totiž není žádný hlavolam typu "všichni mají alibi" (Zlo pod sluncem) nebo "v těle je 12 různých ran" (Vražda v Orient expresu). A hudba a kamera jsou naprosto tragické. ()

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Prvá polovica je reklamou cestovnej kancelárie na viaceré letné destinácie a tá druhá už právoplatnou detektívkou. Pretože až v polovici stopáže dochádza k "vytúženej" vražde. Prečo na predstavenie postáv a ich vzťahov nestačí 20 minút mi film neodpovedal, navyše ak sú aj tie vzťahy načrtnuté viac menej iba pre potreby žánru, čiže tak, aby sme pochopili vždy vďaka jednej scéne, že motív mal každý. Ustinov ide na autpilota a poznám hard core fanúšika všetkých kníh a filmov, ktorý ho ako Poirota absolútne odmieta. Mne osobne neprekáža. Záverečná poznámka ohľadom ľudí, ktorí prišli k slobode a musia sa s ňou naučiť žiť možno metaforicky patrila konkrétnemu blízkovýchodnému konfliktu, ale ruku do ohňa by som za to nedal, v kvalitnejšom spracovaní by vyznela dôveryhodnejšie. Samozrejme poteší hviezdne obsadenie, záver je zase viac logickou dedukciou, ako nevyvráteiteľným dôkazom. ()

Galéria (31)

Zaujímavosti (26)

  • Vo veku 83 rokov John Gielgud nemal záujem cestovať do Izraela nakrúcať film v dusnej horúčave a odmietol úlohu s tým, že by radšej zostal v Anglicku a zahral si v divadle alebo v televízii. Presvedčil ho až režisér Michael Winner a Peter Ustinov, ktorí ho zobrali na večeru a argumentovali tým, že ide o ľahké peniaze za pár týždňov práce, že rola nebude príliš náročná a že takýto mainstreamový film má zaručené publikum. (Arsenal83)
  • Kvôli finančným problémom v Cannon Films bol produkčný rozpočet znížený z 9 miliónov na 7,5 milióna dolárov a potom bol opäť znížený na 6 miliónov dolárov. Keď ho chcel Cannon opäť znížiť na 5,5 milióna dolárov, Peter Ustinov hrozil, že skončí. Cannon ustúpil, keď si uvedomili, že ak Ustinov odíde, urobí to aj zvyšok veľkých mien v obsadení. (Arsenal83)

Reklama

Reklama