Obsahy(1)
Hrejivá komédia o tom, čo sa stane, keď učiteľ Ján Dušička privedie do svojho bytu na druhom poschodí koňa. Po preflákanej noci sa Ján budí do absurdnej reality. Uprostred obývačky stojí kôň. Po prvotnom šoku a postupnom vytriezvení Ján nadobúda čoraz silnejšie presvedčenie, že sa o koňa musí postarať. Ján nenachádza pochopenie u susedov ani u svojej partnerky. V predvianočnom čase odkrýva film Kôň skutočné medziľudské vzťahy, stojí uprostred rozpadu Janovho dlhoročného vzťahu, no pomáha mu nájsť skutočnú lásku... (RTVS)
(viac)Videá (1)
Recenzie (58)
Skvelý námet na Bakalárov natiahnutý na celovečerný film. Kôň pôsobí značne televízne, čo je ale výčitka iba smerom k faktu, že ide o kinofilm. Kôň ako symbol vyrovnávania sa s krízou stredného veku, čo znamená predovšetkým prispôsobovanie sa okoliu len preto, aby sme mali život o niečo pohodlnejší, ale nakoniec len preto, aby boli spokojnú ostatní, funguje najmä preto, že v našich vodách ide skutočne o originálny nápad. Na druhú stranu všetci vieme, že Šulík má na konte silnejšie a jednoducho povedané väčšie filmy, tak Koňa beriem zo strany tvorcu ako taký malý osobný úlet. ()
Nádherný poetický film. Vypovídá o lidské malosti i o touze udělat něco jinak pouze na základě toho, jak to člověk cítí. Skvěle také funguje zasazení děje do vánoční doby. Jak svědčí některé komentáře, tak je dost lidí, kteří by se chovali jako většina obyvatel toho činžáku a postavila by se na odpor proti něčemu co se přece nedělá a i když to nikoho neobtěžuje, tak jim vadí, že se někdo chová jinak. ()
Prekvapivo zaujímavý vianočný bizár, ktorého ústrednou dvojicou je ďalšia v najlepšom slova zmysle bizarná dvojica Fisher - Kavaschová, ktorým to funguje aj vo filme, nielen v súkromí. A keď k nim pridáte koňa v mestskom byte, tak z toho musí vyliezť ozaj za vlasy pritiahnutá komédia, ktorá vám vyčarí predvianočný úsmev na tvári. 65 % ()
Kedysi dávno som vo svojich rozprávkach umiestnil kravu, prasa i kozu na siedme poschodie. Koňa som akosi vynechal, o to viac ma teší, že sa na to podujal Leščák so Šulíkom, čo na tom, že nepárnokopytníka ubytovali iba na druhé poschodie. Intímne dielko je príjemným oživením v tej záplave plytkých romantických komédií a ťažkých psychologických drám, čo slovenská filmová tvorba v posledných rokoch produkuje. Evokuje spomienku na starú Šulíkovu záhradu, len v tomto prípade nie je katalyzátorom prerodu hrdinu zdedený pozemok, ale cirkusový kôň. Výber hereckých predstaviteľov sa vydaril, škoda toho ospalejšieho začiatku a pár scén, ktoré priam ponúkali humorné pointy, tie však zostali tvorcami nevyužité. ()
Výborný nápad, skvelý začiatok, potom to trochu pokrivkáva, ale nevadí. Čo vadí je záver resp. zas žiadny nie je. Pritom tu sa priamo ponúka, aby to skončilo zle-nedobre. Mám taký dojem, že väčšina tvorcov sa bojí tragického záveru a práve tu by to bolo vhodné. Je jasné, že kôň ani hlavný hrdina nemajú šancu medzi takýmito konformnými a konzumnými idiotmi resp. sociálnymi zombíkmi (alebo skôr sociálnymi robotmi). A tak tragický záver by preniesol ten potrebný očisťujúci proces či katarziu na diváka, ktorý by si odniesol pridanú hodnotu. Tak som si zafantazíroval :) ()
Galéria (30)
Zaujímavosti (1)
- V záverečných titulkoch je chyba v názve jedinej ukážky filmu - Vianočné oplátky od M.Ťapáka - správne má byť Vianočné oblátky (1977). (ReVaVare)
Reklama