Réžia:
Emerald FennellScenár:
Emerald FennellKamera:
Linus SandgrenHudba:
Anthony B. WillisHrajú:
Barry Keoghan, Jacob Elordi, Archie Madekwe, Rosamund Pike, Richard E. Grant, Ewan Mitchell, Carey Mulligan, Reece Shearsmith, Lolly Adefope, Alison Oliver (viac)VOD (1)
Obsahy(3)
Student Oliver Quick (Barry Keoghan), který se snaží vydobýt si své místo na Oxfordu, se nechá vtáhnout do světa okouzlujícího a aristokratického Felixe Cattona (Jacob Elordi). Ten ho pozve na Saltburn, rozlehlé sídlo jeho výstřední rodiny, kde prožijí nezapomenutelné léto. (Prime Video)
Videá (3)
Recenzie (182)
Ukrutná zhovadilosť, namachrovaná narcistická póza. Okukané všetky možné snímky, bez kúska originality a autorskej invencie. Opulentnosť Saltburnu akoby nám mala zalepiť oči pred neuveriteľnou prázdnotou. Zlý a zbytočný film, rovno do koša. "Times New Roman"= wtf? Metafora? Nadsázka? Ach jaj, nevídané. Veľké FUJ. ()
Příjemná nečitelnost, kdo je (je-li) v excentricky snobském zámeckém přepychu anamorfní patologický lhář či sexuálně vyšinutý manipulátor v jednom, se s blížícím koncem žánrově drolí a pointa zanechává spíš prázdno, jelikož psychologické jemnokresby talentovaného pana Ripleyho nedosahuje. Fantastický Barry Keoghan a ambiciózní Emerald Fennell to dohánějí stylově opulentní dekadencí někdy až za hranou samoúčelnosti ("artový" formát 4:3) – kdesi mezi 3 až 4 *. ()
Byť vo veku hlavných hrdinov, alebo aspoň približne, prípadne milovať nulté roky, bol by som určite spokojnejší. Postaviť film na tom, že žiadna postava vám nemá byť sympatická, je riskantný krok a tak samozrejme nemôže byť prekvapením, že sa názory naň a emocionálna napojenosť na postavy bude líšiť pomaly u každého diváka. Herci sú samozrejme skvelí, Keoghan si zaslúži pozornosť rôznych akadémií, len by bolo lepšie si vopred nečítať žiadne komentáre, pretože zvraty a vysvetlenie toho, čo sa tu skutočne dialo a deje, nás čaká až v záverečných minútach. 70% ()
Ako očakával som, že v rámci progresívnej doby sa posadnutosť môže zmeniť na vtáka v riti, ale že sa na Dušičky budem obávať, či mi niekto svojím stojákom na pipinu nepooral hrob pradeda, tak to som veru nečakal. Problémom filmu je absencia prekvapenia v rámci tej krimi roviny, lebo všetko je jasné od začiatku. Keoghan vyzerá ako psycho a určite nevyzerá ako študent a ak áno, tak ako mnohonásobný prepadlík s permanentne kocovinovým stavom. Kto ho ale túži uzrieť nahého, nech sa páči, slinky sa môžu začať zbiehať. Film dáva tiež poučenie, že voda z kúpeľa sa dá všelijako využiť a možno sa preto vykašlete na bublinkové nápoje. Možno budú stačiť bublinky toho, čo sa predtým kúpal. ()
Možná to mám špatně, ale v některých scénách s pošahanou bohatou rodinkou z pompézního šlechtického sídla (Drayton House poprvé ve filmu) mi připomínalo Buñuelův Nenápadný půvab buržoazie. Nádherná kamera a zajímavé dějové zvraty, které naštěstí nakonec ozřejmí zkratkovitá vysvětlivka pro blbečky. Skvělá závěrečná scéna Oliverova triumfálního tance. ()
Galéria (57)
Zaujímavosti (28)
- Socha Minotaura bola navrhnutá s použitím tela Barryho Keoghana (Olivera) ako referencie. (Arsenal83)
- Emerald Fennell povedala, že austrálsky herec Elordi: "...mal na konkurze to najvýnimočnejšie vystúpenie... Predviedol tak geniálny, naozaj geniálny kúsok pozorovacej komédie. Skutočne pochopil, že napriek všetkej [Felixovej] kráse a charizme, je to len akýsi rozmaznaný chlapec. Prišiel dnu a všetkých nás úplne strhol." (Arsenal83)
- Pri písaní filmu chcela Fennell ukázať, ako sympatizovať s nesympatickými ľuďmi: „Sú to tie druhy ľudí, ktorých nemôžeme vystáť, tie druhy ľudí, ktorí sú odporní - ale ak ich dokážeme milovať, ak sa dokážeme do nich zamilovať, ak dokážeme pochopiť, prečo je to také lákavé, napriek jeho hmatateľnej krutosti a nespravodlivosti a určitej divnosti, ak toto dokážeme, tak je v tom taká zaujímavá dynamika." (Arsenal83)
Reklama