Reklama

Reklama

Piargy

  • Česko Piargy (viac)
Trailer 2

Obsahy(1)

Dej filmu, ktorý vznikol na motívy novely Františka Švantnera nás zavedie do dediny Piargy. Mladá, krásna a chudobná Juliša (Judit Bárdos) tu zaplatí krutú daň za túžbu po lepšom živote. Keď sa vydá za Martina (Daniel Fischer) – syna najbohatšieho statkára, ocitne sa v rodine, kde vládnu tvrdé pravidlá. Nielenže bude čeliť nepríjemnému tlaku svokry, ale nedokáže sa ubrániť ani násilným zvodom svokra (Attila Mokoš). Juliša sa napriek tomu do manželovho otca zamiluje a vznikne ľúbostný trojuholník. Zakázané tajomstvo však neostane dlho utajené a vyťažiť z neho zatúžia všetci. Julišina sestra (Lucia Siposová), ľudia v obci a dokonca aj dedinský kňaz (Peter Nádasdi). (Cinemart SK)

(viac)

Videá (3)

Trailer 2

Recenzie (106)

Motinski 

všetky recenzie používateľa

Piargy majú super atmosféru, často veľmi nepríjemnú a depresívnu. Čiernobiela kompozícia, hudba, uhly kamery to všetko mi ulahodilo. Zasadenie do odľahlej dedinky v horách má samo o sebe tajomnú auru, príbeh ma ale úplne nebral. Ajkeď pár skľučujúcich momentov čo si budem pamätať bolo. Postavy nie su dostatočne prekreslené a časom sa z filmu stáva vidiecka telenovela s hororovým nádychom. Znie to ako divná kombinácia ale na mňa to tak pôsobilo. Ľúbostný trojuholník je spracovaný krkolomne a trochu rušili aj artove preludy (našťastie ich je veľmi málo). V inom filme by som z nich bol pravdepodobne nadšený, tu uberali reálnosť a surovosť skrytú v obyčajnom živote. (postavenie ženy v konzervatívnej spoločnosti) Záver nevyeaskaloval tak ako som čakal, no nechcem iba kritizovať. Natočené je to naozaj úžasne. No a k hercom, Judit Pecháček a Attila Mokos hrajú prvotriedne. Ostatní sa pri nich stratili. ()

Real Tom Hardy 

všetky recenzie používateľa

Ťažko mi je hádzať superlatívmi všade navôkol na margo kameramanskej práce Bencsíka, nakoľko mi je SK tvorba viac-menej cudzia, z čoho vyplýva moja neznalosť ohľadom toho, či bol Stanislav Szomolányi jeden a jediný génius slovenskej kamery, alebo sa jedná o dlhotrvajúci štandard, no to, čo tu dával Bencsík v jeho čiernobielych kompozíciách, bolo niečo v skutku neskutočné. Po formálnej/technickej stránke je Piargy bezvýhradná excelencia a nominácie v každej z kategórií nie je až také veľké počudovanie, no príbeh akoby vyšiel z úplne zahovnenej telenovely s pocitom, že sa udialo menšie márnenie talentom filmárov. Tieto šeredné dedinské reálie a medziľudské intrigy dával majster Grečner s Lukavským v Drakovi tak rázne a úderne, toto bol čistý výsmech. Ak budú snímky u nás takto vyzerať, sme na veľmi dobrej ceste, no chce to aj nejakú substanciu, nie len štýl. A kamera je tu fakt naozaj seriózne vážne na Oscara. Terrence Malick by z nej mal orgazmy. Nepochybne... (5.4.2023) (11.4.2023) ()

Reklama

dopitak 

všetky recenzie používateľa

Ačkoliv Piargy chybí naléhavost Michálkova Sekala a ještě o notný kus má dál do Stínů horkého léta, vynikající kamera, silný příběh postavený na snadné zápletce a profesionální zpracování filmu z něj může dělat velmi silný zážitek. Může, pokud si jej jako já nepustíte na 6" mobilu na letu Ryanair z Vídně do Atén. Doporučuji co největší uhlopříčku, pořádný zvuk a počítat s tím, že tyhle filmy nikdy nedopadnou dobře. Lepší 4*, ale pro podpoření slovenské kinematografie, s klidným svědomím naplno. ()

Anet21 

všetky recenzie používateľa

⚪Príbeh o vine a treste, ktorý z naturizmu ani mystiky veľa nepobral, ak iba, tak monológy o Antikristovi.⚪Formálne asi uchádzajúce, resp. nad slovenské pomery, ale naračne klasicky nekonzistentné, celý príbeh je jednak skratkovitý a vo svojej podstate veľmi doslovný (paušalizácie, že Slováci len pili a bili ženy, na iné sa nezmohli, resp. občas aj znásilňovali, a potom zase pili sú už taký filmársky evergreen), no zároveň zdĺhavý, s vyvolávaním pseudonapätia. Charakterový vývin je urýchlený, postavy konajú skratkovito (hlavná postava sa gazdu bojí, potom ju znásilní, zrazu ho ona asi miluje? a schádza sa s ním?, následne ju on odmietne, aby sa s ním zase po otehotnení schádzala?⚪Absolútne hlúpo vyznievajú scény, v ktorých teda na jednej strane spiatočnícki a fundamentálni dedinčania pri sexe vzdychajú ako pornoherci, aby ich každý pri akte našiel, počul a odhalil.⚪Rovnako, obsadiť do role mladého násťročného dievčaťa Bárdos je už dnes celkom odvaha. Nepochopiteľný je i zámer nakrútiť film čiernobielo, čo má asi odkazovať na nejakú československú filmovú tradíciu adaptácií, no mení sa iba na samoúčelnú snahu ,,robiť čiernobiely art."⚪Vysoké hodnotenia sú spôsobené iba tým, že podobná látka (v tomto prípade Švantnerova) sa v podobnom hábe bežne nenakrúca. Z lyrizovanej prózy si však scenár neberie skoro nič, pár snových sekvencií je naozaj málo. A áno, rôzne psychadelické obrazy je obtiažne previesť na plátno, avšak nie je to nemožné. Tu sa zase objavil slovenský nešvar skoro každého porevolučného filmu - scenár, ktorý skrátka neutiahne celú stopáž a už v polovici stratí paru. Film sa dostal, predovšetkým, k mainstreamu a divákom, ktorí by si hutný Švantnerov text aj tak nikdy neprečítali, čiže účel tvorcov asi splnil. Tí, ktorí ale chcú plnohodnotnejší zážitok a skutočný naturizmus by radšej mali siahnuť po knihe.⚪ ()

Hanys_ 

všetky recenzie používateľa

Artovina světové úrovně. Ivo Trajkov ušel od Kanárské spojky kus cesty, jeho Piargy se možná ve finále nepodařilo prodat to šponované očekávání na jedničku, ale i tak jde o dost dobré, nepříjemné dobové drama. Ta černobílá kamera je tady wow, už jen kvůli ní a živelné Judit se tohle vyplatí vidět. 7.5/10 ()

Galéria (20)

Zaujímavosti (8)

  • Záměrem tvůrců bylo vytvořit film co nejvíce symbolický. Aby se nevázal k žádnému konkrétnímu místu, jsou folklórní motivy směsicí prvků z různých krajů. (venus)
  • Výber Iva Trajkova ako režiséra bol producentský zámer, lebo v takej dedine ako v snímke vyrastal on sám v Macedónsku, dobre poznal jej ráz a vedel akú silu má fanatizmus. (Biopler)
  • Scéna, kdy gazdova žena (Lucia Klein Svoboda) svrhne svého muže ze židle a hodí po něm keramickou mísu, původně ve scénáři nebyla. Herečka Lucia Klein Svoboda ale cítila, že právě jakési zadostiučinění či gradace potlačovaných emocí postavě chybí. Šla tedy za režisérem (Ivo Trajkov), který ji dal za pravdu a scéna byla následně dopsána a přidána do filmu. (venus)

Reklama

Reklama