Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Akčný
  • Romantický
  • Horor

Recenzie (375)

plagát

Čas nádejí - Episode 1 (2024) (epizóda) 

⚪Ako môže niekomu svojprávnemu napadnúť, že dobrý nápad bude v 8-dielnom seriáli skákať každých 10 minút v čase o niekoľko rokov bez toho, aby divák akokoľvek bližšie spoznal hlavné postavy, ich charaktery, motivácie či čokoľvek tomu podobné, je nepochopiteľné. Rovnako ako to, prečo takýto pofidérny počin musel byť financovaný z daní všetkých.⚪ Seriál nudný, absolútne sterilný (aj keď s uchádzajúcou kamerou), bez chuti rovnako ako tá vojenská kaša, na ktorú sa hlavný hrdina išiel sťažovať. Pri tejto príležitosti treba spomenúť, že napr. na kvalitný dialóg čas v seriáli nezostal, no na prezentovanie orientácie sa predsa len maličký čas našiel. V závere však ani toto prezentovanie nemá žiadny význam, tak, ako väčšina iných zápletiek, ktoré sa v časti odohrajú - v jednu chvíľu sú slabo naznačené, v tú druhú utnuté, pretože buď scenáristi nevedeli, ako ďalej, prípadne ich natoľko ,,tlačil čas," že celý dej je ako z rýchliku, prinajmenšom z toho japonského.⚪Diel aj dej je potom sťažka uveriteľný, divák má plakať za postavou, ktorá síce bola v časti, ale len slabo načrtnutá, prípadne nerozprávala vôbec? Akú emóciu si mal divák k takejto postave vybudovať? Prečo by mal cítiť čokoľvek pri jej smrti? Prečo niektoré postavy nemali na plátne skoro ani dve repliky? Záver dielu je akási absurdná dráma či fraška? Hrdina sa teda za cca 70 minút stihol nezamilovať, oženiť, odísť na vojnu, biť sa vo vojne, dezertovať, prežiť románik a nepriamo aj priamo vystrielať jednu usadlosť. Množstvo deju, ktoré sa bežne spracováva v kvalitnom filme na min. 2 hodiny (pravdepodobne ani to nie) sa tu amatérsky natlačí do jednej epizódy, a tak to aj vyzerá. Aká je teda hlavná postava osobnosť? Aké má vlastnosti? Veď sa o ňom skoro nič nenaznačilo. A to jeho zaľúbenie?⚪Aj v tom stokrát reprízovanom Svákovi Raganovi sú uveriteľnejšie zobrazené scény lásky medzi Raganovou dcérou a mládencom, ako tu, a to v Raganovi to ani režisér nemal ako úmysel a dané scény trvajú tak 3 sekundy.⚪Skrátka, ďalší slovenský sterilný počin bez života, ktorý akoby nemal na naozaj kvalitných scenáristov, ktorý isto zapadne v prepadlisku dejín a ktorý budú chváliť predovšetkým tí, ktorí v ňom hrajú. Takisto, také množstvo erotických scén v počine, ktorý sa vysiela v hlavnom vysielacom čase je na zamyslenie.⚪PS.: Hlavná mužská postava, predpokladám že 18-ročného mladíčka je obsadená 35-ročným hercom s vráskami v tvári, detto hlavná ženská postava. Chuťovka.⚪

plagát

My Worst Neighbor (2023) 

⚪Asi tak o polovicu horšie ako pôvodný francúzsky originál, a to už aj on bol extrémne patetický a prehrávaný.⚪Tu Kórejci zase pretavili pôvodný film s aspoň miniatúrnym presahom (zatvrdený vdovec, klavíristka s tyranským otcom) do svojej typickej triviálnej mustry, kedy jedna postava musí nutne spievať kpop a druhá pracovať ako grafický dizajnér, keďže okrem spevákov a animátorov asi v Kórei nie je iných povolaní (samozrejme, ešte chce byť každý kozmetik a vyzerať dobre).⚪Hlavné postavy sú obe extrémne nesympatické, tá mužská je nevyzretá, v 31 rokoch správajúca sa ako pubertiak, s podivnou, vyslovene typizovanou skupinou kamarátov okolo, čím ťažko vzbudí sympatie u divákov, ženská zase pôsobí ako nepríjemná harpya, ktorá v jednej scéne hovorí krajne cynické poznámky, aby v zápätí radila hrdinovi o tom, ako sa má na svet pozerať s optikou lásky a myslí to smrteľne vážne.⚪Čo krajne nevyšlo je aj chémia medzi postavami, ktorá bola lepšia už aj v pôvodnom filme, čomu nepomohol ani celý vizuál, ktorý pôsobí dosť televízne a produkčne nízko.⚪O čom skúseným divákom ani netreba hovoriť je typické kórejské zbytočné herecké prehrávanie a pitvorenie sa, ktoré je pre ich kultúru vnímané asi ako vtipné, podivné narážky na fekálny či sexuálny humor a vcelku plytký scenár, v ktorom sa v podstate nevyriešil (a sťažka nastolil) žiadny problém, iba sa manuálne na nejaký poukázalo a až do konca sa so žiadnym z nich poriadne nepracovalo. Rovnako tempo je kritické, rýchlosť, akou sa tu dvaja nenávidiaci ľudia zamilujú je tak zbesilé, že kalí oči aj v stereotypnom romantickom žánri.⚪V závere je film skôr sklamaním, ktoré si z pôvodného konceptu zobralo pomálo a potenciálny film pretavilo na zbytočnú, na dve hodiny natiahnutú blbinu, ktorej záverečné minúty pôsobia ako vyslovená paródia. To už naozaj radšej už tak bizarný originál, ktorý aspoň uveriteľne zabrdol do niektorých spoločenských motívov.⚪

plagát

Un peu, beaucoup, aveuglément (2015) 

⚪Film so sľubným začiatkom, kde však záver skĺzol skôr ku komédio-paródii, pričom by filmu asi viac svedčal romantickejší a dramatickejší tón. Zaujímavo budovanú romantiku totiž často podkopávajú a narúšajú scény, ktoré akoby vypadli zo zlej grotesky (herečka pri hraní na klavíri prejde kompletnou transformáciou výzoru, a to ešte na spôsob amerických teenagerov z 90. rokov, teda sa zmení na krásku rozpustením vlasov a zložením okuliarov, rovnako zbytočne pôsobí dejová linka s jej sestrou, ktorá v dlhodobom vzťahu podvádza manžela a vo filme sa v celej dĺžke k tomuto konaniu ani raz nikto nepostaví s nejakým morálnym pohľadom, názorom, nič. Scenár akoby ešte schvaľoval a karikoval dlhodobé manželstvo a to, že si chce manželka ,,trošku užiť aj inde." Čo zase pôsobí neskutočne divne v kontraste s párom, ktorý je vo vzťahu, v ktorom sa ani nevideli.)⚪Vzťah hlavnej dvojice je vcelku uponáhľaný, aj keď sa najprv zdá, že skrz stenu budú viesť v priebehu filmu dlhé dialógy, opak je pravdou a v celom filme sa o sebe nedozvedia skoro nič, čo len podtrháva napr. to, že hlavná mužská postava je vdovec, čo ale hlavná ženská postava za celý čas nezistí a naznačené je to asi 2x, pričom to ale funkčne nemá žiadny zmysel. Takisto, o akejsi hrdinkinej traume sa divák nedozvie veľa, iba to, že lepšie hrá, keď v ňu hrdina verí, čo zase pôsobí plytko. Mnohému nepomáhajú ani herci, pričom hlavná herečka a jej schopnosti miniky a herectva naozaj nie sú na vysokej úrovni.⚪Celý film by isto mohol pôsobiť oveľa lepšie, keby ubral z občas ustrelenej situačnej komiky, keby sa ešte viac a do hĺbky zameral na postavy a ich emočné prežívanie a možno i jemne predĺžil stopáž. Takto je z filmu len priemerná romantická komédia, ktorá však miestami pôsobí skôr trápne a silene.⚪V júli 2023 vyjde i kórejská adaptácia tohto filmu, ktorá sa už podľa traileru zdá ešte viac prestrelená, bláznivá a mimo.⚪

plagát

Idol (2023) (seriál) 

⚪Veľmi, veľmi zlý vtip, ktorý od odpadu drží jedine to, že po formálne stránke, rovnako ako Eufória, sa tu objavujú veľmi pekné, často i inovatívne zábery či uhly kamery a celková estetika seriálu je vcelku konštantná. Čo sa nedá povedať o ničom inom.⚪Scenár pôsobí, akoby ho písal niekto naozaj mladý a neskúsený, ktorý možno aj mal víziu, ale v polovici sa mu všetko rozpadlo pod rukami a tak do záveru s pomocou kohokoľvek ,,staršieho" ,,zlepil," čo sa dalo, len, aby sa seriál dokončil, vydal a mohli sa z neho zkasírovať peniaze. Ako inak si vysvetliť to, že väčšina scén, ktoré ako divák vidíme ani nemajú zmysel pre ďalší príbeh, všetky sexuálne scény nemali žiadny zmysel, trauma hlavnej postavy nemala žiadny zmysel, zaangažovanie kórejskej speváčky, kvôli ktorej vraj seriál začalo pozerať veľa ľudí nemalo žiadny zmysel, rovnako ako motív, v ktorom sa mala pomyselne biť s hlavnou postavou o slávu a vplyv a takto by sa dalo rad za radom menovať všetko, čo sme za päť dielov mohli vidieť.⚪Seriál už nakrútený bol, s iným dejom, no Levinson a Weeknd sa zbavili režisérky a tvorcov a 80% scenáru preškrtali a pretočili. Skorej to však pôsobí tak, že škrtali v scenári, no zabudli, že na tie prázdne miesta treba aj dopisovať.⚪Prepadák tejto ,,jar-leto 2023" seriálovej sezóny, pričom sa naozaj nedalo čakať, že to bude vyzerať až takto zle. Jediná vec, ktorá by teraz určite množstvo divákov zaujímala je pôvodný scenár, alebo aspoň súhrnný popis deja každého pôvodného dielu, pretože je isté, že pôvodný koncept musel byť lepší ako tento paškvil bez ladu a skladu. Snáď sa v blízkom čase na internet dostanú, pretože potom to bude pre tvorcov ešte trápnejšie.

plagát

Idol - Jocelyn Forever (2023) (epizóda) 

⚪Utrpenie ukončené, asi najhorší diel zo všetkých. Celá časť pôsobí, akoby ste sledovali hodinový výsek z dvojhodinového filmu, pričom tú ďalšiu hodinu vám niekto vystrihal úplne náhodne, pár scén tu, pár tam, presne tak, aby vám vždy ušiel kontext.⚪O charakterových vývinoch tu nemožno hovoriť, pretože všetko sa deje úplne náhodne, postava, čo sa štyri časti nevedela dať dokopy a bola labilná je vo finále manipulátorka a vypočítavá mrcha, chlap, čo mal byť veľký hajzel a vedúci sekty sa mení na ustráchaného nasávajúceho mimoňa, čo na seba nechá kričať kadekoho a pasívne to prijíma zo strachom v očiach, akoby zabudol, že diel dozadu ešte bil ľudí a dával im elektrošoky. Nonsens.⚪Seriál nebol schopní uveriteľne predať divákovi ani tie základné myšlienky, ktoré chcel, typu, že showbiznis je zlé miesto a manažéri sú chladní ľudia, ktorí si idú len za svojím a osudy ľudí sú im ukradnuté. Tento diel pôsobí vyslovene ako zlepenec scén, ktoré sa ako-tak dali prilepiť k sebe bez toho, aby sa muselo veľa pretáčať. Ako taký drahý horúčkový sen, pri ktorom chcete, aby sa čo najrýchlejšie skončil.⚪Tak hlavne, že ani v tomto dieli sa nevynechala snaha samoúčelnej sexualizácie hlavnej postavy skrz pofidérne oblečenie či tance. A Weeknd a jeho ,,herectvo...." Ak si chlapec myslel, že tento seriál ho posunie do radov etablovaných hercov, tak sa prepočítal, i keď, ak by mal trošku sebareflexie a pozrel si po sebe zábery, ktoré natočil, nemohol by si to myslieť nikdy.⚪Hrôza, pri ktorej záver (predpokladám, že nakrúcaný na jeho reálnom koncerte) na vypredanom štadióne pôsobí ako narcistické vyťahovanie sa pred spodinou, lebo ,,on vypredá štadióny." Áno, určite, to mu nik neberie, ale nie svojím herectvom. Snáď tento prepadák poslúži ako memento mori, že by sa mal každý držať toho, čo mu ide najlepšie a nefušovať tam, kde tápe.⚪

plagát

Idol - Stars Belong to the World (2023) (epizóda) 

⚪Ako vtip dobré.⚪Prisahám, že po zhliadnutí tohto dielu nemám ani len šajn, o čom chcela táto časť byť. Zase rovnaké problémy ako doteraz, vysvetľovanie scén textami v soundtracku, akoby boli diváci mentálne slabší, postavy, ktoré nemajú charakterový vývin a správajú sa ako bábky scenáristu, viď v tomto dieli hlavná herečka, ktorá bola tri časti akože ustráchaná a mentálne nestabilná a nechala sa vodiť za ručičku despotickým idiotom, aby v tomto zase bola veľká ,,badbitch" a nechala mučiť kamaráta elektrošokmi a vymýšľala odplatu na mentála Weeknda. (A áno, musím uznať, že každým ďalším dielom viac neznášam aj jeho ako osobu, aj keď som naozaj bežne proti hodnoteniu diela podľa autora. Z neho sa vykľul taký do seba zahľadený trt, až to nie je možné. Za všetko hovorí, že v nedávnom rozhovore s ním, v ktorom sa riešilo jeho mizerné herectvo sa začal obhajovať ako malé decko argumentom, že ,,tak to malo vyzerať, presne takto on mal hrať a to bolo cielené a vedomé a seriál je na len pobavenie." No, s tým posledným by sa aj dalo súhlasiť.⚪A ani sa neoplatí komentovať ďalšie naozaj bizarné scény, lebo to by sa muselo písať o 95% scén. Tá hudba, ktorá v tom celý čas hrá a ktorú akože hlavná herečka vytvára je nielen textovo, ale hlavne muzikálne úplne mimo a ak toto navrhoval Weeknd, tak to už je solídna idiocia - všetko znie ako keby zvukár vytvoril remix, z toho mix a ešte raz remix, čiže extrémne nadužívanie všelijakých zvukových prvkov, ruchov, autotuneov, že to všetko znie rovnako a rovnako zle. Do toho ešte solídne obézna manažérka v replike zahlási, že všetci ,,mimoni z vily" majú úžasný jedinečný talent, pritom každý tam spevom kopíruje buď novodobé trendy alebo hrá na nostalgiu a je úplne zameniteľný (dievča na štýl každej ,,art, inej, Lana del Rey-ovej speváčky, chlap, čo zase spieva čisté rnb s hlasom na štýl Sama Smitha, no to sú už len originály..).⚪Čerešničkou je ale záver a absolútne náhodné pritiahnutie ex partnera hlavnej hrdinky na scénu, ktorý ,,kde sa vzal, tu sa vzal," pričom si ešte aj Weeknd, vraj extrémne drsný vodca kultu, nad neverou poplakal. No nádhera, nevieme, či už je toto absurdná dráma či čo, ale Weeknd nám tvrdí, že takto zlé to malo byť, čiže ďakujeme.⚪To, že tento projekt je absolútne mimo, pri jeho tvorbe sa po*ralo, čo sa dalo a autor ani sám nevedel svoj zámer hovorí aj to, že budúci týždeň sa odvysiela piata časť, ktorá bude posledná aj napriek tomu, že nakrútili častí šesť, teda očividne bolo schopní dve časti nastrihať do jednej, pretože sa asi v oboch nič poriadne nestalo + to asi chcú mať rýchlejšie ukončené, čo tak či tak pôsobí neskutočne neprofesionálne... ⚪

plagát

Láska přes okno: Dálka (2023) odpad!

⚪Extrém, zle zahrané, zle napísané, ešte horšie zrežírované. Dlhé hudobné montáže ako z 365 dní, podobne zlé, pseudoerotické scény malých faganov zo strednej, ktorým máme veriť, že im tá ,, láska" vydrží na celý život. Plus, každá postava vo filme je idiot, pokrytec, klamár, potenciálny neverník a morálka je pre ňu cudzie slovo zo slovníku, pričom by ale divák mal týmto postavám fandiť a mať k nim sympatie.⚪Horšie ako prvý diel a to je už čo povedať. A znova, ako 365 dní, Kissing booth a iné podľa pofidérnej knižnej predlohy.⚪

plagát

Malum (2023) 

⚪Žiadna sláva, pár dobrých lakačiek sa tu nájde, ale sú vykúpené lacným a schematickým príbehom a zlom kulte a ich snahe vyvolať démona, akých tu už boli stovky. Nepoteší ani nelogické účelové správanie postáv a scenár s logickými dierami (polícia vie, že je v meste zabijácky kult, ale nerieši to?), ktorý každú nelogickosť zvalí na: ,,To sú halucinácie, čo spôsobil démon, viete? To nemusí dávať zmysel."⚪Komorné stiesnené prostredie policajnej stanice fajn, príbeh treťotriedny a taký, aký by sa už naozaj zo žánru mohol pomaly vytrácať. Pretože už neponúkne skoro nič nové a je extrémne predvídateľný.⚪

plagát

Idol - Daybreak (2023) (epizóda) 

⚪Oficiálne a bez servítky, pri tvorbe tohto seriálu tvorcom seriózne za...šibalo tak, že sa stratili v opojení svojou dokonalosťou a vo svojom vlastnom type úchylného šovinizmu.⚪Tretí diel pôsobí ako akýsi zlý horúčkový sen, v ktorom na seba scény sťažka nadväzujú, všetko sa deje bez zmyslu, väčšinou len pre to, že ,,by to možno dobre vyzeralo na obraze," prípadne ,,sa s tým stotožnia mladé hlúpe dievčatká vo svojej pubertálnej fáze odporu." Pol dielu tak tvorí zobrazenie akéhosi nefunkčného nakupovania drahých vecí v butikoch, skoro sa ponášajúce na scény z 365 dní, doplnené o retrospektívne scény veľmi zle hrajúceho Weeknda, len aby sa prelínali so scénami, kde Weeknd orálne uspokojuje hlavnú herečku v aute, následne masturbuje, a zase orálne uspokojuje na verande.⚪Kritici, ktorí tvrdili, že scenár písal niekto iba ako prostriedok pre zobrazenie všetkých svojich úchyliek a sexuálnych predstáv sa tentokrát nemýlili.⚪Ako inak si vysvetliť motívy ako tie, že ženy milujú byť kontrolované a ponižované, že sa o nich silný chlap musí postarať a ukázať im cestu, prípadne to, že hlavná hrdinka je na obraze neustále odená ako lacná prostitútka a pokiaľ jej nevidno nahé prsia, tak aspoň celé spodné prádlo. A nie, neprimýšľajte si žiadne parafrázy, že veď toto všetko oni zobrazujú za nejakým účelom a funkčne sa s tým pracuje, lebo nie. Nemá to účel, skôr to pôsobí ako nefunkčné explicitné písanie 15-ročných na Wattpade.⚪Bizár nad bizár, pričom ešte bizarnejšie je sa ponoriť do celej genézy tohto seriálu, kedy divák zistí, že pôvodne seriál mala režírovať žena, no vyhodená bola na popud Weeknda s tým, že v seriáli zobrazila príliš ,,ženský pohľad," čo sa mu nepáčilo, a tak si zavolal Levinsona a pretočili 80% záberov.⚪Weekndova hudba vás zaujať nemusí, no jeho správanie už áno. To, že seriál dlhodobo promoval ako ,,kultový produkt," ktorý on vytvoril a v ktorom on, jeho božstvo bude isto geniálne hrať je na zamyslenie, ale keby to bola pravda, divák by nemal problém uznať mu kredity. Tento paškvil, ktorý však vypustili, ktorý korunuje jeho nie, že ochotnícke herectvo, ale recitovanie textu a všade prítomný fetiš bez akéhokoľvek reálneho druhého významového plánu je už úplne iná liga. Tobôž, ak Levinson naťahuje aj ako-tak funkčné scény až na hranicu znesiteľnosti a svojim divákom ako idiotom ukazuje, že ,,toto je symbolika, chápeš?" Tak, ako v minulej časti pri scéne s klavírom a textom o matke, pričom hlavná postava mala problémy s tou vlastnou, tak tu pri scéne pri stole a až nekonečnom zobrazovaní toho, že Weeknd manipuluje ľudí, aby šli proti sebe. Kto by to náhodou ani vtedy nepochopil, vysvetlí mu to sprievodný soundtrack, v texte ktorého sa v rovnakom čase (nežartujem) spieva vysvetlenie danej scény, a to už je riadna otrava.⚪Nefunkčné, väčšinu času, ako by Slováci povedali ,,cringe," hlavne vďaka mimoňskému scenáru a idiotskej Weekndovej mimike a seriál, ktorý sa stal výsmechom roku, pričom sme ešte len v jeho polovici.⚪A otrlým divákom so záujmom sa dobre pobaviť odporúčam nájsť si rôzne rozbory a videoeseje k seriálu na Youtube, ktoré sú zase číre komediálne zlato a už len kvôli nim dobre, že tento paškvil vznikol.⚪Ps. Celý čas mám pocit, že tento projekt mal byť pre Weeknda odrazovým mostíkom, ktorý ho vystrelí z radov populárnych spevákov aj do radov populárnych a obsadzovaných hercov, efekt je však skôr opačný a začína byť skôr na smiech. Je teda otázne, či ešte nebude chlapec ľutovať, že takýto projekt začal a pošpinil si fasádu ,,len úspešného hitmakera" dojmom, že je solídny úchyl a narcis. Ale, aj zlá reklama je reklama, však?⚪

plagát

Idol - Double Fantasy (2023) (epizóda) 

⚪V odbornej terminológii by sa mal usadiť termín ,,levinsonizmus," pre osoby, resp. autorov trpiacich utkvelou predstavou, že ich tvorba je jedinečná, artová, nedostihnuteľná, pričom títo tvoria iba plytký masscult, ktorý zožerú 40-roční nadržaní chlapi aj mladé teenagerky a ešte si pri tom budú hovoriť, aký oduševnený psychologický a umelecký produkt sledujú.⚪Autor má ťažkú diagnózu sexualizovať nielen danú herečku, ale v podstate každú scénu, interakciu, skoro už aj objekt v zábere, čo pôsobí, akoby celý seriál (rovnako ako Eufória) slúžil len ako akási zbesilá prehliadka zhmotnených Levinsonových úchyliek a fetišov. Pričom on to stále prezentuje ako svoj špecifický autorský rys, v realite je to ale plytké uchyľovanie sa k nahote a samoúčelnému zobrazovaniu sexu.⚪V tomto seriáli je to ešte o to viditeľnejšie ako v Eufórii, všetko sa väčšinu času bez zmyslu krúti iba okolo pekne nastylovaných scén so sexuálnym podtónom, pričom kde-tu prebleskne pár minút skoro až činohernej konverzačky o tom istom s totálne prekvapivou inovatívnou pointou typu: ,,manažéri riadia celebrity" či ,,celebritný život je krutý." No wau.⚪A Weeknd a jeho ,,herectvo" je kapitola sama o sebe.⚪