Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Horor
  • Dráma
  • Akčný
  • Komédia
  • Thriller

Recenzie (21)

plagát

Do temnoty - Čistota (2019) (epizóda) 

All women are good. All men are evil. Aspoň teda podľa Hannah Macphersonovej. Strašne banálny blábol.

plagát

Půjčovna masa (2018) (seriál) 

Som rád, že to vzniklo. Po cyberpunku v seriálovej podobe som túžil už dlho, a Netflix tvorcom ponúkol nielen solídne zázemie po produkčnej stránke, ale evidentne aj čo sa týka kreatívnej slobody, dovolil im urobiť pomerne vernú adaptáciu ,,relatívne" temného cyberpunku. Žiaľ (v televíznej) ale naozaj len relatívne. Explicitné násilie, sex... áno, toho všetkého je tu dosť. Ale myšlienkovo sa jedná v konečnom dôsledku o dosť jednoduchú, a v druhej polovici seriálu miestami až banálnu záležitosť. (Pseudo) hlboké myšlienky podávané formou voice-overu, extrémne archetypálne postavy ( v drvivej väčšine od začiatku rozdelené na jednoducho dobré a zlé s minimálnym vývojom)... Snaha o sci-fi s ,,presahom" jednoducho v druhej polovici dosť zlyháva na scenári, čo je obrovská škoda, lebo potenciál tu bol. Tak čo nám ostáva? Fajn zápletka, solídne akčné scény a hlavne naozaj zaujímavý svet. Škoda, že sa v ňom neodohráva lepší príbeh s inými postavami... 4 hviezda skôr ako znak vďaky, že sme sa konečne v TV dočkali Cyberpunku.

plagát

Černé zrcadlo - USS Callister (2017) (epizóda) 

Style over substance. Zábavný námet, žiaľ spracovaný príliš banálne na to, aby dokázal utiahnuť celovečernú stopáž. Cast, a niekoľko momentov výborných... Ale v podstate sa jedná o zabudnuteľnú zábavku, ktorá v sebe neskrýva žiadnu hlbšiu myšlienkovú ,,nadstavbu", ako tie najlepšie epizódy Black Mirror.

plagát

Blood Drive (2017) (seriál) 

Osemdesiate roky sú znova in. Aspoň teda vo sfére filmov a seriálov. Stačí spomenúť Stranger Things, kde bola výborne vystihnutá 80s atmosféra najväčšou devízou celého seriálu. Okolo Blood Drive nebol zďaleka taký hype, čo je celkom pochopiteľné, zatiaľ čo Stranger Things bol, nadnesene povedané ,,seriál pre celú rodinu“, cieľová skupina Blood Drive je o dosť viac špecifická. Tento seriál totiž ocenia hlavne tí ľudia, ktorí ,,ujíždejí“ na béčkových hororoch a sci-fi. Kanibali? Podivné kulty? Psychiatrická liečebňa pod vedením pacientov? Či dokonca sexuchtivý zombies? S tým všetkým sa musí dvojka Arthur a Grace vysporiadať, ak chce doraziť do cieľa úchylného závodu áut poháňaných krvou, a ich cesta je nádherným nostalgickým tripom pre všetkých fanúšikov 80s braku. Úžasný vizuál, skvelé obsadenie ( okrem sympatickej dvojky musím hlavne vyzdvihnúť fenomenálneho Colina Cunninghama, ktorého Julian Slink je (ne)skutočne charizmatický záporák, ktorého každá hláška je perla), a hlavne absolútna láska k 80s béčkam, ktorá je priam hmatateľná u každej scény. Je veľká škoda, že Blood Drive sa nedočká druhej sezóny, napriek tomu, že isté výhrady by som mal ( niektoré vedľajšie postavy by si zaslúžili určite viac priestoru), je Blood Drive pre ľudí, ktorý vo videopožičovniach trávili dlhé hodiny pri poličkách s nápisom Horor a Sci-fi, povinnosťou. Ladies and gentlemen, bastards and tramps, bloodsuckers, motherfuckers, road trash and vamps, to the queer and the strange, in the crowd and on the stage, to the violent, the malevolent, and those seeking a grave, welcome home!

plagát

Muž v temnote (2016) 

Don´t Breathe by som hlavne odporúčil ako študíjny materiál pre (nielen) začínajúcich režisérov. Myslím si, že takéto relatívne cheap, jednoduché žánrovky by sa kľudne dali nakrúcať napríklad aj v Česko/Slovenských podmienkach, a aj keď formálnu stránku filmov asi tak v ,,malíčku" ako tvorcovia Don´t Breathe hneď len tak mať nebudeme, snímka je dobrým príkladom ako urobiť za málo peňazí relatívne veľa muziky. Ale žiaľ naozaj iba relatívne. Lebo scenár. Scenár pracujúci so zaujímavým nápadom... žiaľ, iba jedným jediným. Inak je to vlastne len obyčajná naháňačka s nezaujímavými postavami (Lang má charizmu, ale jeho postava príliš zaujímavá naozaj nie je), a niekoľkými WTF momentami. Tak prečo 4 hviezdy? Lebo súčastný horor je na tom tak zle, že aj takéto síce zábavné, ale ľahko zabudnuteľné jehdnohubky s fajn vizuálom musia okupovať popredné miesta koncoročných top 10 rebríčkov.

plagát

American Horror Story - Roanoke (2016) (séria) 

Murphy a Falchuck sa jednoducho hrajú. S obsahom, aj s formou. Nesnažia sa vytvoriť celistvý príbeh, skutočnú horror story, ktorá by diváka chcela vystrašiť, pri ktorej by mal dôvod báť sa o postavy. To sú totiž zväčša iba jednorozmerné figúrky, ktoré pobehujú od jednej hororovej atrakcie k druhej, a postupne hynú pokiaľ možno čo najviac ,,cool" smrťami. Do toho je občas pridaná nejaká vtipná hláška, a nechýba ani ,,nastavenie zrkadla" dnešnej generácií, ktorá je posadnutá sociálnymi sieťami, celebritami, a snahou stať sa slávnym za každú cenu. Keď to všetko spojíme, a pridáme formu, ktorá alternuje medzi fake dokumentom a found footage, dostaneme sériu, ktorá často nedáva príliš zmysel, nie je príliš strašidelná, no ak ju neberiete príliš vážne, rozhodne je zábavná. A obsahuje niekoľko zaujímavých scenáristických, aj režíjnych (POV upálenie z poslednej epizódy) nápadov.

plagát

Sum 41: Pieces (2005) (hudobný videoklip) 

Hudobné videá zvyčajne nehodnotím, a ani k nim nepíšem komentáre... Ale toto je môj vôbec najobľúbenejší song, pričom video so skutočne originálnym konceptom výborne dopĺňa pre mňa veľmi silný text... Jednoducho, it's a fucking masterpiece.

plagát

Nezhasínaj! (2016) 

Ak takto vyzerá vrchol mainstreamového hororu (ako tento film označujú niektorý recenzenti), tak to potom poteš kotě. Banálny príbeh bez akýchkoľvek zvratov či prekvapení, nerozpracované postavy, ktoré sú nútené často prednášať skutočne smiešne repliky, a to všetko zabalené do ,,vyžehleného" hollywoodskeho vizuálnu, bez známky akejkoľvek osobitosti. Nakrútené je to celkom zručne, má to solídne tempo a niekoľko celkom atmosférických sekvencií... Ale to je trochu málo, a stačí to ledva na priemerne hodnotenie.

plagát

31 (2016) 

Rozporuplné pocity. Mám rád Roba Zombieho, mám rád jeho obskúrny svet, do ktorého nám dáva nahliadnuť prostredníctvom jeho hudby, a jeho filmov. Počas sledovania 31 som sa teda cítil ako doma, nakoľko je to film, od prvého do posledného záberu pretkaný Zombieho typickou ,,poetikou". Bizarné postavy, každé treie slovo je fuck prípadne shit, nechýbajú ani úchylný klauni, či Zombieho žena Sheri, tentokrát dokonca v hlavnej úlohe. Avšak napriek tomu, alebo možno práve vďaka tomu, film pôsobí značne rutinne. Asi tak, akoby sa Zombie raz večer sfajčil, za pár minút napísal scenár, v ktorom konečne využil nejaké nápady, ktoré mu ostali ešte z nakrúcania House of 1000 Corpses, a následne zavolal pár kamošom s tým, či by s ním nechceli točiť jeho nový horor. Našťastie, jedným z týchto kamošov bol Richard Brakes, ktorého Doom-Head je fantastický záporák, ktorý by sa kľudne mohol stať jednou z ikonických hororových postáv. Ale inak... Bavil som sa obstojne, ale predchádzajúci Zombieho Lords of Salem mi sadol viac, 31 trochu pôsobí ako krok späť.

plagát

Jatky (2016) 

Najväčším kladom Abbatoir je určite skvelý a originálny námet. Je škoda, že ho Bousman nedokázal vyťažiť úplne na maximum, miestami je príbeh príliš zdĺhavý, a záverečnú prechádzku ,,pekelným domom" ktorá mala byť vrcholom filmu, kazí CGI, ktoré síce nie je úplne najhoršie, ale ja som celkovo na CGI v hororoch dosť háklivý, a v tomto prípade sa jeho využitiu dalo jednoducho vyhnúť. Na druhej strane oceňujem zaujmavú akoby ,,noirovú" štylizáciu, miestami pomerne hustú atmosféru, a hlavne, ako som spomenul už na úvod, samotný svieži námet. Čo sa týka hodnotenia je to tak medzi 3 a 4 hviezdičkami, ale ja som vďačný za každý projekt, ktorý sa do zatuchnutých vôd súčasného hororu snaží priniesť aspoň trochu inovácie, a tak sa nakoniec prikláňam k priaznivejšiemu hodnoteniu, a teším sa na ďalší Bousmanov projekt.