Recenzie (24)
Plechový bubienok (1979)
Nejak inak som si pamätal na tento film z detstva a inak na mňa zapôsobil nedávno. Naďalej som veril erotickým scénam, tie sú famózne, ale zvyšok bol pre mňa obrovským sklamaním. Celý ten obraz doby a figúrok v ňom dosadených... Niekedy až smiešne, akoby mu ani sám režisér neveril.
Havrania cesta (1962)
Nádherný film o ambíciách a ľudskosti.
Prameň panny (1960)
Čo tu dodať? Mal pravdu Tarkovskij, keď tvrdil, že pre film je najdôležitejie, či režisér dokáže vytvoriť scény svojho filmu ako život samotný, pravdivé. V Prameni panny som toľkokrát uveril, toľkokrát som sa bál... A nad tým všetkým ten večný pocit z prítomnosti Boha, ktorý napriek všetkým útrapám riadi naše osudy s absolútnou láskou.
Ostrov (2000)
Hlavný rámec tohto filmu tvoria ľudia, ktorí nezvládli napätie a okolnosti života a hľadajú pred svojím osudom útočisko v houseboatoch na veľkom jazere, skrytom pred civilizáciou. Ostatné tu prítomné postavy hľadajú na jazere pokojné zázemie pre svoje chúťky. A tak sa ich príbehy navzájom miesia, čo vzhľadom na karmu zúčastnených neveští nič pozitívneho. Veľmi existenciálny a fyzický film o hľadaní lásky.
Skutečná fikce (2000)
Pribeh á la Hesseho Stepný vlk, kde v magickom divadle si hrdina uvedomí, aký je život, ktorý žije, a aký by mohol byť. Veľký výlet podvedomím jedného človeka po vražde ženy na verejnom záchode, utkaným z jeho minulosti. Oslobodzujúci je záver filmu, keď Kim Ki-Duk prizná filmu jeho fiktívnosť, čím spraví príbeh omnoho skutočnejším a odľahčí jeho ťažkú atmosféru - vždy existuje k veciam a udalostiam, a najmä svojho vlastného života, viacero prístupov.
Polnočný expres (1978)
Ohromne ľudský film, nič preexponovaného, kde každý má to svoje, kde láska a viera dojímajú a sila prežiť je ohromná.
Nepriateľ pred bránami (2001)
Dve tie hviezdičky dávam za tie sniperské pasáže. Ale inak si monsieur Annaud pomýlil ruský a americký sen a všetky ostatné scény sú totálne odpadové.
Ran (1985)
Kurosawova komplexnosť hraničí s božskosťou. Najradšej mám jeho súcit s ľudskými snaženiami sa, ktoré sú už vopred osudovo naplnené. Množstvo večných ľudských charakterov je v Rane zobrazených na starovekom príbehu známom aj v našich zemepisných šírkach, kde už jeho sila tak trochu vyprchala.
Korida lásky (1976)
Hlboko existenciálny film v rámci jednej z najkrajších ľudských činností - fyzickej lásky medzi mužom a ženou.
Canterburské poviedky (1972)
Opäť raz skvelý renesančný (to podčiarkujem) návrat, založený na poctivom naštudovaní vtedajšej literatúry a geniálnom vycítení atmosféry doby. A opäť maximálne nezávislý.