Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Akčný
  • Komédia
  • Krimi
  • Sci-Fi

Recenzie (10)

plagát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) 

Pateticke! vsetko len na efekt, ziadna uprimnost.. jedine slova, ktorym som veril, ked (pozor spoiler) Kora pred smrtou Gunnara povie "preco nemozem mat aspon toto".. Inac preplacane absurdne veci.. Ked das Djimona Hounsoua spolu s melancholickou hudbou, automaticky ti nevznikne efekt gladiatora. Do toho pobehujuci vyrysovany tarzan so sekerkou proti plazmovym zbraniam. Ta jazva je tvoja, Zack..

plagát

Expendables 4 (2023) 

Slabé, slabé! Dá sa povedať, že lepšia časť filmu je taká klasická Stathamovka, ktorú oživia dvaja ázijskí kámoši, ale ich potenciál nebol zďaleka využitý. Pôvodný koncept mužských hrdinov tu opäť rozbíjajú gender tlaky (Fox, Tran), pričom Megan by sa skôr hodila do porna. Fiftyho rád počúvam, ale nerád pozerám, lebo nie je na čo. Do celkovej úrovne štvorky však zapadá. Silený humor, naivný scenár.

plagát

To sa mi snáď len zdá (2023) 

Pozitívum je, že po čase má človek pocit, že Cage vie hrať. Dokonca sa rozkecá do polohy skoro Allenovky. Originálny nápad a čakal som až kam ma to zavedie. Ale zavedie to akurát tak dole králičou norou, kde sa začnú diať čoraz viac bizarné veci. Nie je to však Lynchovská bizarnosť, ale realita, ktorá napokon nevedie nikam. Kafka z Elm st. Otvorené, pre mňa nedotiahnuté. Vinterbergov Hon bol v tomto čitateľnejší.

plagát

Mayday (2023) 

Film má veľmi dobrý (s)pád, niektoré neošúchané akčné prvky a slušne zvládnuté CGI. Smrťou sa tu nešetrí, ale nie je to samoúčelné, práve naopak, realisticky dokresľuje dotyčné scény. Samozrejme, netreba tu hľadať žiaden hlbší rozmer, ale v tomto prípade mi to vôbec nevadilo. Dokonca je tu aj minimum trápnych, rozumej nereálnych, scén, ako býva Gerarda zvykom. Otázne však je, či by si 100-tisícová filipínska armáda (podľa wikipédie) neporadila s tou tisíckou povstalcov, a to rátam tých, ktorí sa objavili počas filmu, na konci filmu, aj tých, ktorí sa neobjavili vôbec :D ale chápem, že film musel mať nejaký setting. A jedna zaujímavosť na záver: keď som si prezeral ten ostrov Jolo, na východnom cípe je modlitebné miesto Gaspar, čo je takmer totožné s priezviskom postavy prevážaného vraha, ktorý svoj čin ľutuje.. Náhoda?

plagát

Predátor: Korisť (2022) 

Z akčnej stránky pozerateľné, ale nič extra. Pri scéne s medveďom ľahká pripomienka Revenanta Zmŕtvychvstanie aj vzhľadom na prostredie a dobu. Ináč je to hlavne boj feminizmu s tradicionalizmom, keďže mladá žena sa nechce stotožniť s jej úlohou v rámci kmeňa, ale musí si dokázať, že aj ona môže byť bojovníčka a následne náčelníčka kmeňu. Štandardne by voči predátorovi nemala šancu, tak si scenár vypomáha rôznymi dejovými nezmyslami, napr. presné umiestnenie zameriavacieho zariadenia na maske v závere filmu, ale viacmenej pokuľháva celý záverečný súboj.

plagát

Pulp Fiction: Historky z podsvetia (1994) 

Názov tohto filmu je vo výkladovom slovníku napísaný na vyjadrenie pojmu „kultový“. Hláškami nabitý, dejovými líniami brilantne prepletený, z môjho pohľadu najlepší Tarantinov počin. Pre tínedžera kľúčový film 90. rokov, ktorému sekunduje akurát tak britský Trainspotting. Prekvapivé zvraty a nečakané situácie nenechajú zívať žiadneho diváka, ani zdravotnú sestru po nočnej šichte v nemocnici. Napriek určitému patriotizmu však musím odporučiť radšej český dabing. Aaa skoro by som zabudol na skvelý soundtrack, na základe ktorého som začal „tolerovať“ aj iné hudobné štýly, vrátane country, a to už je čo povedať.

plagát

Rambo (1982) 

Rambo je nádherný príklad, ako rozdielne vníma tie isté zábery 12-ročný chlapec a 40-ročný muž. Keď som mal dvanásť, uchvátil ma Rambov nebojácny výraz, násilné scény, výbuchy. Ale až ako 40-ročný som si prvýkrát „všimol“ záverečnú scénu rumázgajúceho hrdinu (asi prvý a posledný krát, čo som videl Sylvestra plakať) a celkovo (citlivo) vnímal hlavného protagonistu ako zlomeného vojnového veterána, čo od okolia nechce nič iné, len aby mu dali všetci pokoj (niečo podobné poznajú ženáči po hádke s manželkou). Teda na svoj rok vydania celkom slušná psychologická sonda v akčnom šate, pričom v pokračovaniach sa scenáristi zamerali už iba na to akčné torzo postavy. Škoda.

plagát

Fauda (2015) (seriál) 

Keď som v recenziách Duchov z Bejrútu čítal, ako sa to nedá porovnať so seriálom Fauda, očakávania boli vysoké. Bohužiaľ v tomto prípade ostalo len pri očakávaniach. Podstatný rozdiel som tam nebadal. Aj keď životnosť jednotlivých postáv je neistá v štýle Hry o tróny (samozrejme okrem posledných 2-3 zhovadených sezón), čo drží aspoň aké-také napätie, niektorí herci by sa so svojim výkonom uživili aj v Susedských prípadoch. Viaceré myšlienky sú však kruto totožné s aktuálnou situáciou.

plagát

Vzpomínky Fredricka Fitzella (2020) 

Jeden z najpodceňovanejších filmov súčasnosti! Chápem, že nie každému musia vyhovovať časovo nelineárne scény, ale komu chutilo napr. Memento, tak si príde na svoje, spolu s explodujúcim finále á la Aronofskeho Fontána mixnutá so záverom 2001: Vesmírna odysea. Snímka nie je široko stráviteľná, ale pre poeticky ladeného diváka to môže byť chuťovka.

plagát

Traja mušketieri: D'Artagnan (2023) 

Traja mušketieri konečne trošku dospeli. Podmanivá hudba pripomína Ritchieho Artuša, pričom audio zážitok dotvára osviežujúca francúzština. V tomto prípade je však daná národnou produkciou filmu, narozdiel napr. od Umučenia Krista, kde latinčina vojakov a aramejčina židov bola zvolená úmyselne. Režisér sa nebál hercov ušpiniť (ešte šťastie, že z plátna/obrazovky nemožno cítiť pachy – na D´Artagnanových vlasoch by sa dalo vyprážať), čo výrazne prispieva k autenticite prostredia a postáv. Výborná akčná kamera a naturalistické scény. Celkovo ide o veľmi vydarené spracovanie zápletky o manželskej nevere v nóbl rodinke.