Recenzie (252)
Havel (2020)
Kvalitní drama s gradujícím finále. Lanďák, Olga a Havel skvělí a uvěřitelní.
Moje učitelka chobotnice (2020)
Dokument o chobotnici, co je chytrá skoro jako člověk. Umí si jen tak hrát s rybičkami, mazlit se s člověkem, s nímž vytváří osobní pouto. Loví strategicky jako generál, který plánuje útok na Pearl Harbor. Dokáže přečůrat žraloka: vyrobí si se škeblí v pár vteřinách brnění jako by byla tank nebo pochoduje se štítem jako římský legionář. Nebo skočí jako Paul Atreides na červa, zde chobotnice na žraloka, a jezdí mu na hřbetě a on ji zmateně hledá. Chobotnice je statečná jako samuraj a hravá a kreativní jako celý Google. Chobotnice je v podstatě člověk, stejně jako všichni ostatní tvorové jsou člověk, jen člověk si myslí, že on sám samojediný je člověk. Její život je velké dobrodružství, stejně velké a posvátné jako exploze hvězdokupy nebo expanze mléčné dráhy trvající miliardy let. Mléčná dráha je koneckonců vlastně taky takové chapadýlko.
Noc vo Varennes (1982)
Skvostné!
Králi videa (2020)
Super!
Dracula (1992)
Geniální ztvárnění Draculy. Dokonalá estetika, tajemno i nadsázka.
Údolí včel (1967)
Esej o poselství filmu: https://ografologii.blogspot.com/2020/07/udoli-vcel.html
Prameň panny (1960)
Poctivě natočená tragédie (balada), krásná jako plamen bílé svíce ve středověkém temném lese, kde na jednom stromě sedí Ódinův havran a z druhé strany visí kříž.
Klaus (2019)
Nádherná pohádka budící dojetí.
Golet v údolí (1995)
Ten film zraje časem jako víno. Dokonalé zachycení cyklického času našich předků.
Zálesák (1966)
Kráska a zvíře na divokém západě.