Recenzie (383)
Hra (1997)
Jedinečné. Doporučuji. OMG LOL! Ivana Seethi Smovieagainandagain!
Vtedy na Západe (1968)
Jedinečné. Doporučuji. Pro mě osobně nejstarší film s nejchytlavějším soundtrackem.
Dvanásť rozhnevaných mužov (1957)
Jedinečné. Doporučuji. Dokonalost. Tak propracovaný a přesto jednoduchý scénář nikde jinde neuvidíte. Klaustrofóbno. Dusno. Krimi drama ve své ryzí podstatě.
Zodiac (2007)
Promyšlenější, komplexnější (leč bohužel nudnější) Fincherovo Seven. Hlubší scény, důrazná kamera, ale na pustý ostrov bych si film Zodiac nevzal. Paradoxně nedokáži přesně popsat, co mi vadilo. Možná jsem postrádal dějovou gradaci (proměna postav byla perfektní). Možná přecejen výraznějšího záporáka a logičtější motivy jednání. Možná mě iritovalo nekonečné recyklování rukopisů (tenhle by to mohl být, ale tadyto písmeno K nesedí, bohužel tohle není vrah, najděte jiný rukopis). Možná proto, že nevím, který žánr vlastně filmu připadá.
Tri dni Kondora (1975)
Co Redford načnul, Bourne dovedl k dokonalosti.
Takoví jsme (2013)
Jedinečné. Doporučuji. Značka Kvalitní horor mluví sama za sebe.
Krstný otec III (1990)
Nejlepší ze série. F. F. Copolla odstranil část svých neduhů a dohnal tak film k dívatelnosti i za několik desetiletí. Naprosto obdivuji rozdělení filmu na dvě tématické na sebe navazující poloviny. Obě mají jasný cíl, zřetelnou myšlenku. Rovněž celkovou rozvláčnost nakopávají do jiné dimenze. Dlouhý 169 minutový film tak prakticky dělí na dva separátní menší. Něco takového předchozím dílům série žalostně chybí. Al Pacino úžasný. Překvapila Diane Keaton, její "nesnáším tě" je mnohem uvěřitelnější, než před šestnácti lety. Hádám, že film je životní rolí (tehdy mladičké) Talia Shire. Podobné role mladých dcer jsou obsazovány jako "distraction" divákům a jejich funkce je tak vlastně jen ozdobná. Její Connie je jiná. Není to jen týnejdžer s vlastní hlavou. ░ Nezalekněte se mého hodnocení. Je to pozoruhodný film. Já osobně bych si jej však bohužel na pustý ostrov nevzal.
Krstný otec II (1974)
Podobné jako u jedničky. Film postrádá toliko důležitých aspektů a bohužel perfektní herci s dokonalými dialogy nemohou zachránit paradoxní dějové či charakterizační složky. Něco takového by se možná ztratilo ve dvanáctidílném seriálu. Ne v trojhodinovém filmu. Film touží být nadčasovým. Nemá to. Je spousta "hloupějších" mafiánských filmů, které se nesnaží býti epickými. Je to na první pohled znát. Ale přesto se jim to v porovnání s Kmotrem daří.
Krstný otec (1972)
Příliš přeceněný film. Odečtěte si politikaření álá "nic osobního, jen byznys" a atypicky typické role žen a dostanete film plný paradoxů a nelogičností. Film hodně dobrými dialogy a hláškami nevyplní zbytek chybějících částí ze scénáře (děj, logiku a jednotnost postav apod.) A to z něj bohužel nedělá nadčasový snímek. ░ V tehdejší době "příliš obyčejný herec" Al Pacino stanovil vysokou laťku pro příští generace filmových mafiánů.
Kick-Ass 2 (2013)
Nezklamalo ale nenadchlo. Chloe (zase) perfektní. Jen ten příběh má tolik pitomých částí až to bolí.