Recenzie (1 265)
Láska je košer (2020)
"Láska je košer" ... anebo také alternativní název "Polib mě, než to vybuchne" (volně přeloženo). Není to moje sklenice dvacetileté jednosladové whisky, nemám rád podobná témata s lesbickou láskou a rasovými předsudky. Ale tento příběh dvou sympatických žen z rozdílných kultur je podán s laskavým humorem a všechny problémy s holocaustem a nenávistí jsou vyřešeny k prospěchu zamilovaných mladých žen. Otázkou je, na jak dlouho. Naštěstí konkrétní lesbická láska není na forhontu a více se film zabývá sociálními a náboženskými podmínkami, které jsou na překážku svobodné volbě rozhodnutí o svatbě. Sympatické herečky v hlavních rolích, ostatní role typově obsazené rovněž dobře.
Violenza in un carcere femminile (1982)
Další z italských Emanuelle mě moc nepotěšila. Očekával jsem, že těžko z ženského vězení přinese příběh něco nového. Laura Gemser něco jako agentka (?) nebo investigativní novinářka na vlastní nebezpečí v base, kde se to hemží úchylačkami a taky správcem, který si nenechá ujít nějaké to znásilnění. Každému asi zůstane v paměti scéna s hladovými krysami, které zpracovávají na samotce Lauru. Ostatní scény rvaček a bití jsou natočeny poměrně decentně. Film mě chvílemi nudil, zejména při lesbických scénách.
Čiara za minulosťou (2001) (TV film)
Snad každého diváka při sledování televizního snímku napadne po čtvrthodince podobnost s filmem "Zatímco jsi spal" se Sandrou Bullock (1995 - r. J. Turteltaub). Sice není vše stejné, oběť Liddy je mrtvá a neleží v komatu, ale téměř hodina příběhu probíhá podobně. Teprve potom film dostane akční nádech, když bratr zabitého mladíka začne po Liddy pátrat. Sama dívka se chová naivně, když vynechá policii a dá se na útěk, případně se nechá vyfotit do novin. Když už přebírá novou identitu, tak důsledně. Korunu všemu dávají důvěřiví rodiče Swawnessyovi. Průměrný televizní film, na vyplněný času ujde
Jak se točí film (2010)
Na film jsem se těšil, protože mám rád tento subžánr "film ve filmu". Vznikl ale ukřičený paskvil, který má snad divákovi přiblížit vznik velkofilmu s předními hvězdami Kate Winslet a Kate Blanchett. Jak z jejich záměru opadávají velikášské sny, hatí se i jejich plány. Vše je o penězích, jak jinak. I přes účast několika známých herců se příběh moc nepovedl.
Strážce majáku (2009)
Romantický příběh zpočátku plyne pomalu stejně jako vlny moře na pobřeží, které střeží maják. Asi každému divákovi bude jasné, že nenávist k ženám dvou hlavních hrdinů je pouze předstíraná a pramení z jejich nešťastných osobních zážitků. Film je natočený v krásném prostřední a tím, že je situovaný do začátku dvacátého století, výprava filmu přispívá k romantickému vyznění příběhu. Dalším kladem filmu jsou obě hlavní postavy, které perfektně ztělesňují Richard Dreyfuss a Blythe Danner.
Les Trois font la paire (1957)
Rozloučení s režisérem Guitrym, pro nějž to byl poslední film, který režíroval již těžce nemocen. Zajímal mě i Michel Simon, jedna z největších postav francouzského hereckého nebe. Detektivní komedie průměrná, ale předzvěst budoucích skvělých komediálních filmů ze sedmdesátých let. Zapletený děj, dvojčata klauni, nakonec vraždil někdo třetí. Trochu vykonstruováno, ale v komedii staré šedesát let se to snese. Viděno ve francouzském znění, maturita z frániny na SVVŠ již poněkud vyvanula, ale její ještě základy vedou k pochopení děje.
Vdovy (2018)
Původní seriál britské televize jsem neviděl, na podobná díla nekoukám, ale byl jsem svědkem českého televizního propadáku "Černé vdovy" podle jakési finské předlohy, která byla podle mého názoru inspirována seriálem BBC. Podobné filmy, kde exhibují postarší ženy, nepatří k mým oblíbeným, a tento příběh se přiřadí k těm, které si už nezopakuji. Škoda, že film postrádá více napětí a hlavně humoru, promarněná šance. Téměř sto třicet minut délky je neúnosných, zvláště, když příběh diváka příliš nebaví.
Hindenburg (1975)
Na film se už dnes dívám pomalu jako na film pro pamětníky. To už je let, kdy jsem ho viděl poprvé. Vzducholodě mají pro mě své kouzlo a George C. Scotta obdivuji. Proto možná až tak nekritické hodnocení, ale pobavil jsem se znovu dobře.
Atrakce švédského zájezdu (1989)
Nesourodý film složený ze dvou příběhů, které se protnou ke konci filmu. Z české strany taková nepovedená komunální satira, objevují se místní tajemníci, neschopní úředníci. Film byl natočen v roce 1989 a tak kritika společnosti poněkud vyšuměla. Dobrý herecký výkon Vlasty Zavřela, který jediný film podržel. Ze strany jugoslávských filmařů zase pouze pokus o kriminálku, která není vůbec zajímavá. Na podobné téma organizovaného zločinu s pašováním drog bylo natočeno mnoho lepších příběhů. Tím nemyslím z české strany.
Maličkosť k narodeninám (2017)
Vyžilá padesátka s nesympatickým projevem v padání S. S. řeší své osobní problémy. V kontextu několika jejích po sobě jdoucích narozenin, sleduje divák, jak řeší vztahy v zaměstnání nebo v soukromém životě. Příběh mě vůbec nezaujal, více ocení film zřejmě ženy, protože to je vyloženě pohled na život z hlediska té hezčí poloviny lidstva. Film není v ničem originální, setkání s dočasným milencem Adamem a jejich soužití ukáže při rozchodu charakterové vady více na straně Senny. Pozdě litovat, když si chlap nabalí jinou. Ale je to filmová romance, nebo více selanka, a tak se může ještě všechno nakonec změnit.