Recenzie (389)
Gangy New Yorku (2002)
V první řadě bezpochyby velkolepá show, až v té druhé pouze omleté drama o honbě za pomstou. Velkolepá výprava a herecké výkony zakrývají matnost a pochybnou autenticitu příběhového klání a Scorcese si svým cynismem velice často koleduje o výprask. Přesto se toho za tu půltřetí hodinu odehraje tolik, že jakékoliv nicotné chybky umírají ve stínu monumentálnosti.
Irónia osudu (2002)
Musím přiznat, že jsem chvilku uvažoval i o 5*, ale to by si Michell musel odpustit poslední sladkobolný záběr na šťastnou rodinu... Do té doby však bez výhrad - hutný psychologický thriller s atmosférou mlhy Mechu a kapradí a krásná sonda do koloběhu osudu aneb vinou maličkostí zanikají města. V obalu Jacksona a Afflecka se navíc ztratí i drobné šrámy paní logiky.
L. A. - Utajené skutočnosti (1997)
Brilantní herecké výkony zabalené do slupky téměř dokonalé filmařiny. Hansonův počin nemá po formální stránce žádnou chybu a jde rozhodně o jednu z nejkvalitnějších, ne-li přímo nejlepší dosud natočenou detektivku. Jedinou výhradu bych směřoval k lehké překomplikovanosti děje, ve kterém jsem se naplno zorientoval až při druhé sledovací session (která navíc definitivně ovlivnila mé rozhodnutí o plném hodnocení). Ta nekonečná řada jmen si nezadá snad ani s Millerovou křižovatkou :). Jinak he L.A. klenotem mezi současnou hollywoodskou tvorbou a krásná ukázka nezmařeného potenciálu...
Kurz sebaovládania (2003)
"I feel pretty, o so pretty...". Teda když slyšíte tuhle vypalovačku z úst Johna Turturra a následně si jí švihnou v tandemu uprostřed doprávní zácpy i Sandler s Nicholsonem, nemůžete tuhle věc zatratit už jenom z principu. Pravda, jedná se o ne příliš orginální zapletenec a příběh skýtá množství hlubokých mezer, proč to ale řešit, když tu o něco takového nejde. Důležité je, že Sandler je stejný idiot jako všude jinde a Nicholson je zase ten správně slizký parchant...a proto je máme tak rádi. Film vyšvihává nad průměr hlavně obstojný zástup opravdu ZÁBAVNÝCH cameo roliček (Harrelson je k nakousnutí :) a koneckonců i svižná režie s pestrobarevnou koláží rozmanitých kontrastů jednotlivých prostředí (nádherná zahrada s mnichy VS zašedlý New York). Ok, bavil jsem se obstojně...
Johnny English (2003)
Je to za 4, ale je to o fous...přeci jen momentů, kde jsem se opravdu za břicho popadl, by se dalo spočítat na prstech jednoprsté ruky. Bráno globálně, spíše jsem se snímkem nenápadně proplížil s lehkým úsměvem na rtech (a to také samozřejmě není málo). Atkinson mi i v nehloupé poloze sedí, jeho výrazný akcent zbožňuju, herecky má rozhodně navíc než jen poskakovat před zrcadlem a dokáže utáhnout každou scénu s nadlidským PŘEHLEDEM. Vážnost v obličeji ála Jistě, pane ministře v kontrastu s vyplazovacími Beanovskými prostřihy tvoří vrchol britského humoru. Suššího než Sahara a ostřejšího než nůž vražený někomu do třísel. Velkým zklamáním je pro mě Natalie Imbruglia, příjemným naopak úděsná francouzština Johna Malkoviche :). Scénář je chytrý až běda, kamera je velice komorní (osobitá), film má to správné tempo a vůbec to všechno odsýpá, že člověk ani nepostřehne, že je o 100 minut starší. Celkově si Howitt drží stále laťku relativně vysoko a Atkinson by se naznačeného směru měl rozhodně držet...
Zločin je extrémny šport (2002)
Málokdy se stává, aby čistokrevný zástupce béčkových řad pobral takovou dávku zábavy. Gérard Pirès prokazuje nemalé zkušenosti v akčně-adrinalinovém subžánru, ve kterém kdysi zplodil nejúspěšnější Taxi a některé záběry napovídají, že rozpočet byl využit do posledního dolaru. Kaskadérské kousky v čele s kamionem řítícím se po levé straně nápravy dozajista ukojí libido každého náruživého adrenalinaře a oba ženské vrcholy milostného trojúhelníku jsou jednoduše k sežrání. Rovněž hláškující uklízeč "Elvis" jako by vypadl z oka brutální cynické gangsterky a směle spěje k nadžánrové sympatičnosti. Tupost celé zápletky je překryta spolehlivě. Podtržteno a sečteno - velice kvalitní řemeslo, které příjemně překvapí, pokud jste naladěni vypnout a nic od něj nečekáte. Jestliže si na sebe vydělá, mohl by se Pirès vrátit s něčím ještě vybroušenějším. Já osobně ho v kině podpořím...
Najväčšia hrozba (2002)
Z uvědomění si skutečnosti, že film vypovídá o opravdové horzbě, která se vylíhne z úplné prkotiny a není tak úplně nepředstavitelná, mi během notné části filmu běhal mráz po zádech a ještě teď mi cvakají zuby. Napínavé, ucelené, skvěle zahrané, bez zbytečně samoúčelných efektních blbůstek...zkrátka pomyslný návrat ke kořenům technothrilleru, jak má být a velká pocta Tomu Clancymu, k jehož cenným knižním artefaktům po shlédnutí Nejhorších obav jistě pár jedinců najde cestu.
Hlbiny mora 3D (1994)
Hodnocení se pochopitelně nevztahuje k obsahové části (která popravdě není žádným ternem), ale k mému přijemnému rozčarování z použité technologie :-).
Kozorožec 1 (1977)
Skvěle uchopený a zpracovaný námět! Napětí udržené až do poslední vteřiny spolu se k smti vyděšeným obličejem O.J. Simpsona na útěku, oboje mi dalo jeden z nejsilnějších zážitků mého dětství a nejednu noc jsem pak obtěžoval tatínka zvláštními dotazy :). Kozoroh 1 je krásná řemeslná práce, která si zaslouží místo ve filmové síni slávy a Hyams si může připíchnout metál za svůj nejlepší kousek. Kozorh je BTW také nádherný pohled do zákulisí práce NASA ;)
Misery nechce zomrieť (1990)
Ačkoliv (nebo snad právě proto) kamera téměř neopustí pokoj, atmosféra tuhne s každou minutou a přetlak zoufalství a beznaděje je patrný z každičkého Caanova obličejového svalu. Lehké zjemnění vůči původní knižní předloze jsem rozhodně uvítal (operaci nohy jsem Misery, resp. Kingovi nikdy neodpustil a myslím, že ve filmu je to řešeno výrazněji lépe). Kathy Bates po dvaceti letech své filmové herecké kariéry definitivně podává svůj životní výkon (těžko si v její roli představit někoho lepšího) a Rob Reiner si připisuje na triko jednu z nejlepších Kingových adaptací všech dob!