Recenzie (781)
Izba (2015)
Silný a velmi chytrý film. Jak by vypadal život dítěte, které vyrůstá s matkou izolované a zavřené v pokoji bez možnosti jít ven a poznat svět? Úžasně natočené komorní drama... 90 %
Unesené (2013)
Jeden z nejlepších thrillerů všech dob, silný, znamenitý a především hluboký film, a že pokládá zcela zásadní otázky. Úžasná kamera, mistrně budovaná atmosféra, zoufalství a zkrátka skvěle napsaný scénář... I přes zmíněné superlativy a nejvýše postaveném hodnocení na čsfd se tvůrci podařilo mě ještě více odrovnat filmy Příchozí a Požáry. 95 %
Po strnisku bosý (2017)
Nádherné lyrické pasáže s ústřední melodií jsou u mě vrcholem díla, které je ideální pro čas strávený vzpomínkami na dětství a odpočinek. Škoda, že komediální prvky nedosahují kvality Svěrákovských nejlepších, sám Jan to zatím neposouvá na tu nejvyšší úroveň. V každém případě mě film bavil, režie je naprosto skvělá a scénář rozhodně špatný také není, jak tu mnozí píší, zkrátka dětské dobrodružství v prostředí venkova, podobné jako jsem zažíval sám, když jsem z města přijel navštívit kamarády... 75 %
Pozor, vizita! (1981)
Přelet na kukaččím hnízdem má přeci jen svého konkurenta v podobě výtečných hereckých výkonů v nemocničním prostředí.... 90 %
Piráti Karibiku: Salazarova pomsta (2017)
Zbytečný, prázdný, ale hlavně stupidní film. A to mají tvůrci možnost natáčet v tak krásných oblastech jako Gold Coast na východním pobřeží Austrálie (tedy paradoxně žádný Karibik) a s tak snovým rozpočtem. Je hrozná škoda, že si dnešní divák žádá spíš tenhle balast, než kvalitní, vizuální a poctivou filmařinu... 20 %
Spider-Man: Návrat domov (2017)
Cílová skupina pouze děti... ostatně jako většina filmů od Marvelu, tady se však omlazuje ještě víc... Obsahově se vaří z vody, tvůrci se jen chtějí svézt na kdysi dobré značce a komerčně ji podojit prostřednictvím nevtipné komedie... Zbytečný film, který první Raimiho Spider-Many nepřekonává. Tam kdysi šlo o lásku, pocit zodpovědnosti, ponaučení, navíc filmy byly výrazně lepší i po té filmařské stránce... na světě je spousta smysluplnějších filmů... 35 %
Matrix (1999)
Příliš akční ladění film sráží, je zde tlak spíš na efekt směrem k popcornu... Co do myšlenky působí na průměrného diváka první dojem efektně, bohužel tento mýtus není posunut nikam dál, celé to zavání spíše pseudofilosofií... Otázka existence bytí je úplně ta první otázka filosofie samotné, ta začíná přeci dle Platóna údivem nad skutečností, že něco vůbec jest... Nic nového film nepřináší. Triky jsou však slušné a vizuální a formální stránka je bezesporu nadprůměrná, čnící nad většinou současných akčních filmů, leč v rámci sci-fi už znám v dnešní době silnější filmy. 75 %
Saw: Hra o prežitie (2004)
Zvrácený film plný násilí, jen přehlídka úchylností pro ukojení diváka lačnícího po krvi... Jistě, jako teenager jsem se na takové filmy s kamarády kdysi podívat musel, ovšem hodnocení filmu dospělými diváky mě vskutku překvapuje... toto přeci není ani dobrá zábava, ani filmové umění, jen hnus... 15 %
Božie deti (1997)
Nádherně natočený film s jednoduchým příběhem o zdánlivé maličkosti, ztraceném páru bot... Jak moc sdělení o tom, co je bohatství, jde z takové drobnosti získat, je vskutku úžasné... 85 %
Barva ráje (1999)
Výborný film, který těží především z velmi silného tématu slepoty a nádherně natočeného prostředí v Íránu. 85 %