Posledné recenzie (246)
Opičí človek (2024)
Na první pohled akční blbinka jednoduše zaměnitelná s Johnem Wickem, ovšem jakmile se podíváte blíž zjistíte, že má příběh celkem hutný a silný. Protagonistův příběh je sice chaoticky odvyprávěný, ale působí a divák si ho jak zapamatuje, tak nad ním bude reflektovat po zbytek dne (potažmo noci, jelikož jsem z kina odcházel o půl noci). Přestože si ho lidi považují za druhého Johna Wicka, není to pravda, a to právě protože John Wick má nulovou motivaci, příběh a jakési kouzlo, čím by se odlišil. Monkey man má hloubku, nejedná se o čirou akci a když už tam je, je opodstatnělá a posune charakter dále. Jediný mínus celého snímku je ale právě akce, která je tak zvláštně až špatně nastříhaná, že jsem občas ani nevěděl, co se v daný moment děje. Vlastně celkový dojem z filmu ničí hlavně ta kamera. Jinak se jedná o velice skvělý Akční film, který přesně věděl co chtěl sdělit a jak.
Stíny v mlze - Královna majálesu (2024) (epizóda)
Bez žádného vedení, s průhledným příběhem a fádním vizuálem - Stíny v Mlze opět krásným českým fiaskem. Koukat budu jen kvůli známým, kteří v příběhu zastupují komparz.
Baraka: Odysea Zeme (1992)
Strašně uchvatná podívaná, která i přes to, že je bez jediného slova, má toho tolik co říct a neskutečně úžasně předá to, v čem jsme jako lidstvo ztroskotali, či ne. Jako vždy se zde vyplatilo ukázat a ne říct a Frickeho dílo Samsára si píšu na seznam filmů, které chci vidět na filmovém plátně.
Posledný denníček (2)
Top 10 pro rok 2023
1. Oppenheimer
Nolan a jeho biopický snímek. No, dopadl úžasně. 3 hodiny brutálního návalu informací ve stylu mistra režiséra Nolana je něco, co chce zažít každý cinefil. Mrzí mě, že jsem nestihl IMAX70mm - to teprve musela být bomba.
Nejlépe vykonstruované soudní drama, které jsem kdy měl šanci vidět. Hned poté, co film skončil jsem měl pocit, jako bych viděl "nadfilm". Tzv. Husí kůže, ztrnulost, paralýza a overthinking
------------Dospěl jsem k tomu, že tyto dva filmy, jsou na stejné úrovni, a proto se budou oba dva dělit o první místo, neb každý ve mně sice zanechal jiné pocity, ale oba dva miluju----------
3. Poor Things
Yorgova Bomba. Víc k tomu není třeba říct.
4. Red Rooms
Tohle je jeden z těch filmů, které už nikdy nikdo nechce vidět víckrát. Nikdy zde není vyloženě ukázáno nic, co by děti nemohly vidět, ale scénaristicky nebo režijně, je to tak precizní, až mi z toho upadla pusa. Scéna s cosplayem je letošní kinematografický peak.
5. Past Lives
Studio A24 mě pokouší. Půvabná debutová romance Celine Song působí tak autenticky a citlivě, až jsem z toho na měkko. Ono v tom hraje roli i osobní zapojení do příběhu..
6. Bastarden
Film jako takový, řádně využívá mnoha scénaristických klišé, ovšem oným vyprávěním, vizuálem a různými scenériemi, dělá film z jednoduchého, filmem silným a velice těžkým. Mělo to vše, co každý kinozážitek potřebuje. Český žižka oproti Bastardovi - nula. A nejen nula. Víc, než nula.
Martin Scorsese, Leonardo DiCaprio a mnoho dalších nám nadělují Indiánský počin, který se ovšem dlouho motá na jednom místě. Jinak by to byl dokonalý počin.
8. Úsvit
Asi nejoriginálnější český počin posledních let, který místý strádá, ovšem svým provedením uchvátí tak, jako svým ukončením.
Další ze skvělých artových debutů. Jen tak dále a budu tleskat nebo se stanu i věrným fanouškem.
Film jsem viděl dvakrát a stále je pro mě nevysvětlitelný.
~~~~~~~~~~~~~
Ke konci bych chtěl říct, že do své top 5 počítám filmy, které vyšly v roce 2023 celosvětově a nebyly v roce 2022 oceněny ani nominovány jak oscarem, tak něčím jiným - jinak by zde byly snímky jako třeba Tár, Velryba, nebo Babylon