Recenzie (780)
Směšný pán (1969)
Film, který mě uchvátil. Pokud ho dokážete docenit, zůstane v paměti a vyvolává i zpětně pozitivní dozvuky v myšlenkách. Má výtečnou nemocniční atmosféru, melancholickou, posmutnělou, což doplňuje nádherná osobitá poetika a hudba. Vůle žít, překonávat problémy, hledat naději... úžasné a nejednoznačné prolínání snů a reality, kde si s námi režisér hraje, potřebujete hlavně vlastní fantazii... a tady se ukazuje, jaký byl Karel Kachyňa filmařský génius! Úchvatné filmové rozuzlení... 90 %
Sliedič (2014)
Za tento režijní debut se Dan Gilroy skutečně stydět nemusí. Navíc výborně zvládl i scénář. Originální a kvalitní snímek, který má blízko k některým dramatům Martina Scorsese. Žurnalistika a média postavené na kriminální, dramatický film, který je chytrý a strhující... krom toho taky další ukázka kapitalismu a cynismu ve své oblasti: „je po něm, pojď točit“ - to ani komentář nepotřebuje... 90 %
Mačka na rozpálenej plechovej streche (1958)
Můj žánrový šálek kávy to není, ale dám plný počet, protože objektivně je to kvalitní a poctivý film, víceméně klasika konverzačního dramatu. Osobně mám trochu problém s tou dobovou divadelní nepřirozeností a přehráváním... 90 %
Kto sa bojí Virginie Woolfovej? (1966)
Dobré konverzační drama s výbornými hereckými výkony. ALE proč se mám dívat na lidi, kteří požívají alkohol, dohadují se a nemají se rádi tak, jak by měli, a se kterými bych osobně svůj čas trávit nechtěl? Elizabeth Taylor byla v reálném životě vdaná 8x a z toho 2x za Richarda Burtona, který zde hraje jejího manžela, takže smysl filmu chápu, ale nevím, proč bych měl něco tak výsostně nepříjemného divácky podstupovat... 75 %
Alpy (2011)
Originalita, strhující kamera, zajímavá Ariane Labed. Jinak podivné až bizarní, rozhodně ne pro každého. 45 %
Takí normálni zabijaci (1994)
U kontroverzních snímků se většinou snažím hledat jen ta pozitiva a vše si maximálně užít. Film nemusí sednout každému. Obsahuje trochu násilí a dějové vyprázdněnosti. Je to však plně kompenzováno stylem, výtečnou režijní invencí, dokonalou kamerou a strhujícími hereckými výkony. Je to taková multižánrová sociálně kritická jízda... 85 %
Skrotená hora (2005)
Mimořádný film v úchvatném prostředí hor a amerického Wyomingu. Nádherný emočně silný příběh, který dává smysl i jako dílo o svobodě. Ne každý heterosexuál je možná cílovou skupinou, ovšem Zkrocená hora je fakticky jeden z nejlepších snímků žánru. 90 %
Všetko najhoršie (2017)
Jakkoli mám rád časové smyčky a postmoderně roztříštěné vyprávění, zde je to dost samoúčelné, zbytečné a předvídatelné. Jen pro nalákání do kin. Scénář nenutí myslet, nedokáže překvapit. Komedie, cílová skupina pouze teenageři. 35 %
Solaris (2002)
Film si žádá spíše citlivého, vnímavého diváka, který očekává pomalý a velmi komorní film. Hezky natočené, vizuálně podmanivé, samotná práce s kamerou je výtečná, nechybí jemná poetika, příjemná hudba, dobré herecké výkony, vše provází smutná melancholická nálada. Divácky mi přijde o něco přístupnější než adaptace od Tarkovského z roku 1972, aniž by došlo k eliminaci té umělecké složky... Nakonec jsem přesvědčen o nadprůměru, i když snímek vyznívá emocionálně chladně a hlubší význam nemá, připadá mi zajímavější než většina sci-fi filmů založených na akci či efektech... 80 %
Stratený v džungli (2017)
Dobrodružná cesta a boj o přežití. Místy trochu naivní, ale docela hezky natočený film. 65 %