Recenzie (1 475)
Rodina Addamsovcov (1991)
Nuž, aký mám problém s týmto filmom? NIE je to také super ako seriál Rodina Addamsovcov, ktorý som v detstve sledovala. Anjelica Huston a Raul Julia robia určite, čo môžu, ale NIE sú to jednoducho (pre mňa) tí praví Morticia a Gomez Addams. Párkrát som sa zasmiala, ale nebolo to ono. Christina Ricci je tu zlatá a Christophera Lloyda som tu ani nespoznala. A inak, kde je vlastne Fester?
Ženy z rodu Gilmorovcov - Láska, vojna a sneh (2000) (epizóda)
❄...alebo Walking in the Snow😉❄. Ďalšia veľmi fajn epizódka. GILMORE GIRLS je asi najviac cozy seriál, aký poznám :-) a okrem toho aj ja rovnako ako Lorelai milujem sneh🙂.
Čínska štvrť (1974)
Chinatown má takmer 50 rokov!!! Trochu som to pocítila na nie príliš kvalitnom zvuku a obraze. Keď sa mi niekedy dostane do rúk v HD kvalite a čisto ozvučený, možno na mňa urobí ešte väčší dojem. Scenár je naozaj parádny, to sa musí uznať, zamotanejšie by to už asi nemohlo byť. Záverečný twist šokujúci a nepredvídateľný a finále, povedala by som, tiež prekvapí. Chinatown je ten typ filmu, nad ktorým človek potom ešte dlho premýšľa a prípadne aj hľadá viac informácií ak má ako ja nejaké nezodpovedané otázky. Jack Nicholson je v tomto filme ešte len tridsiatnik, neviem, či je to tou dobou, ale vyzerá aspoň o pätnásť rokov starší. "Forget it, Jake, it's Chinatown". Veľmi dobrý film, možno by to chcelo ešte jedno pozretie, pekné 4* zatiaľ musia postačiť. [OV, 12.10.2023]
Florencino kníhkupectvo (2017)
THE BOOKSHOP má hviezdne obsadenie, krásne prostredie, retro atmosféru a kostýmy, peknú melancholickú hudbu a výborné herecké výkony. Z hercov je najlepší Bill Nighy. Jeho filmová rola osamelého človeka, ktorého vlastne nikto skutočne nepozná, dokáže chytiť za srdce a dojať. Na malom priestore práve on dodáva filmu potrebnú hĺbku a tie správne emócie. Emily Mortimer ako Florence Green je tiež veľmi sympatická postava a to nielen kvôli jej odvahe ísť si za svojim snom a preto, že mám rada meno Florence, keďže tak sa volá moja "adoptívna" babička. Páčilo sa mi ako dokázala inšpirovať mladšiu generáciu a odovzdať svoju lásku ku knihám ďalej a to niekomu, kto o sebe povedal, že nerád číta. Patricia Clarkson už tradične dobrá, tieto chladné typy bohatých paničiek jej sedia. The Bookshop je milý a príjemný film. Myslím si, že ulahodí najmä cieľovej skupine, ktorou sú podľa mňa ženy 40+. Keď som bola malá, často som sa hrala na knižnicu a teraz sa tak hrajú moje deti. Vždy som mala rada knihy a ich vôňu, ale teraz mám radšej filmy🙂. She, more than anything else in the world, loved the moment when you've finished a book and the story keeps playing like the most vivid dream in your head. Mr. Brundish: "Understanding makes the mind lazy." 70%.
The Morning Show - Studentka Stanfordu (2023) (epizóda)
Aby som tretiu sériu len nekritizovala, budem aj chváliť. Epizóda The Stanford Student je zatiaľ jednoznačne najlepšia a asi aj prvá vrámci série, ktorá sa aspoň približuje k starej známej The Morning Show, ktorú som s nadšením sledovala počas prvých dvoch sérií. Mne osobne sa páčila aj predchádzajúca epizóda (Love Island), pretože mi veľa nejasností vysvetila a až teraz konečne chápem hlavnú dejovú líniu a vlastne aj tie vedľajšie.
Ztracené květiny Alice Hartové - Část šestá: Úzkoplodec (2023) (epizóda)
WHEEL OF FIRE: The colour of my fate. Len výnimočne má niektorá epizóda nejakého seriálu 100% ako práve táto epizóda Wheel of Fire (zatiaľ som to videla len u The Chosen) lenže u mňa pocitovo to má oveľa bližšie k 4*. Ale pekne to vyzerá tých 100%...teda vyzeralo.
Moja tučná grécka svadba 2 (2016)
Najskôr by som mala povedať, že komédiu My Big Fat Greek Wedding💙z roku 2002 som videla viackrát a mám ju veľmi rada a tak, keď prišlo do kín jej pokračovanie My Big Fat Greek Wedding 2, nenechala som si ho samozrejme ujsť a vtedy som ho dokonca ohodnotila na plný počet. Dnes už po druhom pozretí mením síce "len" na 3*, ale také krajšie tri🙂. V porovnaní s My Big Fat Greek Wedding, kde sa rieši hlavne romantický vzťah Touly a je to celé neskutočne vtipné, mi už teraz s odstupom času (sequel po 14 rokoch!!!) pripadá My Big Fat Greek Wedding 2 oveľa menej vtipné a dokonca (!!!) žiaľ miestami až trápne, a hlavne v popredí nie je Toula, ale jej rodičia Gus a Maria. V jednotke už Toula (Nia Vardalos) našla svoju životnú lásku Iana (veľmi dobre obsadený John Corbett), v dvojke sa rieši vzťah rodičov a ich teen dcéry Paris, ale predovšetkým je to celé hlavne o hlave rodiny, o Toulinom otcovi, ktorý si myslí, že Grékom patrí svet. Herec Michael Constantine (Gus) tu má skoro 90 rokov a je to poznať, je teda zvláštne, že má ešte mamu, ktorá by teda musela mať aspoň 110 rokov, ale nevyzerá na to, keďže v skutočnosti je Bess Meisler iba o 5 rokov staršia! Vo filme môžeme vidieť aj Ritu Wilson, ktorá sa spoločne s Tomom Hanksom na filme podieľala. A len tak pre zaujímavosť, hrá tu aj Joey Fatone (Angelo), nikdy v živote by som neprišla na to, že to je ten spevák z NSYNC. Aby som to nejako zhrnula, môj veedikt je, že mohli viac popracovať na dialógoch a viac sa sústrediť na Toulu a jej rodinku. V kinách aktuálne dávajú už trojku, tak som si chcela ešte pripomenúť prvé dva filmy. 65%.
Malý princ (2015)
Le Petit Prince. Musím sa priznať, že som čakala úplne niečo iné. Myslela som si, že toto bude príbeh o Malom princovi, no je to vlastne o dievčatku, ktoré číta knižku Malý princ. Naozaj som čakala niečo lepšie a krajšie alebo aspoň milšie. Máme tu dva odlišné svety. Dievčatko bez mena (nemohli jej nejaké dať?) žije v takom šedom svete bez farieb a nemá žiadne detstvo, ani len hračky a jej mama ju necháva samu doma deň čo deň celé letné prázdniny od rána až do večera!! Postupne spoznáva farebný a radostný svet a namiesto učebníc sa môže ponoriť do sveta fantázie a spoznávať Malého princa. Nachádza aj nové priateľstvo, konečne má aj hračku a zažíva nové dobrodružstvá. Potiaľ to bolo ešte okay. Nepáčila sa mi kombinácia rôznych druhov animácie a vlastne ani to, že Malý princ je tu príbeh v príbehu, výsledok je pre mňa nanajvýš rozpačitý. Čo sa mi páčilo je hudba a potom tie časti filmu, keď sa dievčatko zoznamovalo s novým svetom. Lenže akonáhle sa vydalo na nočné letecké dobrodružstvo, film ma úplne prestal zaujímať, čiže možno aj tretina filmu ma vôbec nebavila.
Ztracené květiny Alice Hartové - Část pátá: Pouštní dub (2023) (epizóda)
DESERT OAK: Resurrection.
Zahrada slov (2013)
The Garden of Words. Záhrada slov má nádhernú prenádhernú hudbu a krásnu animáciu, ale po príbehovej stránke ma tento krátky Šinkaiov film neohúril až tak ako jeho úžasné a doslova až dychberúce anime Weathering with You (Tenki no ko) a Your Name (Kimi no na wa) - obidve chcem vidieť ešte raz, ale k Záhrade slov sa už nevrátim. Je to taký malý poetický film, v ktorom hrá hlavnú úlohu dážď. Makoto Šinkai ho má zrejme veľmi rád :-).