Recenzie (305)
Оseam (2003)
Jednoduchý, pomalu plynoucí příběh. Nádherná animace.
Niečo z Alenky (1988)
Jakmile se králík "rozhýbal", hned bylo vidět s kým mám tu čest. Na pana Švankmajera je to docela dlouhé dílo, mám raději jeho "kraťasy", ale přesto jde o povedený film zaručující silný zážitek. Přesto, nebo právě proto už nikdy nechci slyšet : "Pane! Počkejte, pane!"
Upír Nosferatu (1922)
Lahůdka! Obzvláště miluju scénu, kdy si Nosferatu nese rakvičku v podpaží. A ta brutální hudba! Jeden z filmů, které si někdy pouštím jen kvůli zvukové stopě. Ale nemyslím tu lehce dechovkovou verzi soundracku z Levných knih!
Sebevrazi - Love story z onoho světa (2006)
Nepříliš známý (alespoň já jsem o něm nikdy předtím neslyšela) ale výborný film. Moc se mi líbilo zaměření pohledu na prožívání pocitů postav. V tomto snímku se nedozvíme nic o tom, co dotyčného vedlo k rozhodnutí k sebevraždě, jak se na onen světa dostal, či jak tam začínal. Dozvíme se , co hrdina cítí, co ptožívá. Ne že by se o citech mluvilo (ve spoustě filmů vidíme člověka a slyšíme jeho vnitřní monolog, ale o tom to není), ale přesto je vidět, jak pocity hrdinů přirozeně proplouvají každou scénou, ať už je to při čekání na zázrak, při pohledu na noční oblohu bez hvězd, či při výměně úsměvů v závěru. Ač tento snímek zdaleka není dokonalý, je nesmírně zajímavý a originální. Zajímavé komentáře: Geminia, Davson, hirnlego
Medzi stenami (2008)
Tak tenhle snímek rozhodně stojí za shlédnutí. I když se nedočkáme nijakého rozhřešení, nabídne poskytne námět k pozastavení a přemýšlení.
Brazil (1985)
Neoslovil a ani mně nabavil, trubky, topič-superman ani extremisticky byrokratická společnost se mi nelíbila. A to prvních 10 minut vypadalo tak nadějně!
Posledné Vianoce (2006)
Zhruba polovina (ta první) byla výborná, skvěle jsem se bavila. Ale od návštěvy casina to byl jeden Hollywoodský kýč za druhým. 17 černá 3x za sebou, lidi se měnící od základů (hlavní pokojská) a "nečekaný" závěr, huaaau -_o
Čierna mačka, biely kocúr (1998)
Co to k čertu bylo (o_O). U tohoto snímku si tedy opravdu nemůžu stěžovat, že se nic nedělo. Prase hodující na trabantu? Vesele si povídající mrtví dědečkové? Granáty, jako žonglující náčiní? Zpěvačka, vytahující hřebík zadnicí? Tohle a spoustu dalších snad ani nikde jinde vidět a slyšet (!) nejde... Možná jsem přízemní, ale tohle na mě bylo příliš. Pochybuji, že by mně někdy přepadla touha podívat se znova.
Podivný prípad Benjamina Buttona (2008)
Vyjímečný film! Nikdy pře tím jsem v kině nebyla vícekrát na stejný film, až teď. Ač není dokonalý, musela jsem si jej hned zařadit do mé topky, kde se jistě hodně dlouho bude vyjímat na předních místech. Svou atmosférou, příběhem a emocemi mne dokázal dokonale vtáhnout do děje. Přestože v něm je pár scén, bez kterých bych se klidně obešla, celou dobu trvání filmu jsem byla doslova mimo, ani jsem se nepohla a úplně jsem zapoměla, že jsem v kině a ne v New Orleans.
Táto krajina nie je pre starých (2007)
Výborný Javier Bardem, ale jinak celkem nuda..