Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Dokumentárny
  • Akčný
  • Komédia
  • Krimi

Zaujímavosti k filmom (10)

Únos vlaku 1 2 3

Únos vlaku 1 2 3 (2009)

Na konci volá Walter Garber (Washington) z auta núdzové číslo 911. Použitý telefón je Sony Ericsson w760i. Jedná sa o prvé nasadenie tohto modelu vo filme.

Interview

Interview (2007)

Rozpočet: 300,000 $

Vitus

Vitus (2006)

Rozpočet filmu: 3,000,000 CHF

Čas prebudenia

Čas prebudenia (1990)

Pri nakrúcaní scény, v ktorej sa doktor Sayer (Robin Williams) a ochranka pokúšajú zastaviť unikajúceho Leonarda (Robert De Niro), Williams nešťastne zasiahol De Nira do tváre svojim lakťom a zlomil mu nos. De Niro neskôr priznal, že jeho nos bol zlomený už predtým do opačnej strany a toto zranenie ho narovnalo späť.

Čas prebudenia

Čas prebudenia (1990)

Vo filme je viacero anachronizmov spôsobených rozdielom medzi dobou nakrúcania a dobou, v ktorej sa príbeh odohráva. Keď doktor Sayer (Robin Williams) väzme pacienta k oknu a ukazuje mu ulice vonku, jazdia po nich autá z osemedesiatych rokov, hoci príbeh sa odohráva v roku 1969. Keď doktor Sayer vezme Leonarda (Robert De Niro) do mesta, pozerajú pristávajúce lietadlo Boeing 747. Prvý let Boeingu 747 sa uskutočnil v roku 1970, ale príbeh filmu sa odohráva v roku 1969.

Samantha Darko

Samantha Darko (2009)

Rozpočet filmu sa vyšplhal na 10,000,000 dolarů.

Da Vinciho kód

Da Vinciho kód (2006)

Štedrý rozpočet 125 miliónov amerických dolárov (3,6 miliardy korún) tvorcom okrem iného umožnil nanovo postaviť časť slávnej parížskej galérie, a to napriek tomu, že v nej dostali povolenie nakrúcať. Riskovať sa neoplácalo. Pri náročnejších scénach totiž hrozilo poškodenie umeleckých diel nevyčísliteľnej hodnoty. "Vedel som už od začiatku, že časť Louvru bude nutné postaviť v štúdiu," hovorí hlavný výtvarník Allan Cameron. "Mali sme obavy, že zničíme podlahu alebo niektorý z cenných obrazov. Náš filmový maliar James Gemmill preto musel podľa skutočných predlôh namaľovať 150 obrazov."

Všetky diela, z ktorých sa robili reprodukcie, boli najprv digitálne vyfotografované, zväčšené a potom premaľované. V niektorých prípadoch boli dokonca premietnuté na stenu a Gemmill ich nakreslil na čisté plátno. "James vie veľa vecí o glazúrovaní a používa techniky k imitácii prasklín, takže povrchová úprava obrazov pôsobí veľmi realisticky," pochvaľuje si Cameron. "Keď sa pozeráte na film, poznáte, či je ten obraz iba vytlačený alebo namaľovaný. V okamihu, keď sa od neho odráža svetlo, je povrch zreteľne vidieť, takže to bolo potrebné urobiť správne," dodáva maliar.

Tvorcovia filmu sa ukázali ako skutoční detailisti, keďže si zohnali rôzne druhy mramoru, aby mohli vybrať presne taký, aký je v Louvri okolo podlažných líšt a okien. Drevo na podlahe vyrobil tesár s použitím dýhovania, aby sa čo najviac priblížilo k obkladom na podlahe v galérii.

Reklama