Recenzie (208)
Joker (2019)
Aneb jak přitáhnout fanoušky komiksů masově do kin a naservírovat jim výborné psychologické drama a ještě u toho vyhrát áčkový festival. Devizou Jokera je nečernobílý výklad nejen ústřední postavy. Zneklidňující film.
Mŕtvi neumierajú (2019)
The Dead Don't Die má všechen obvyklý Jarmuschův rukopis - prvky road movie, sledování architektury města, suchý a svébytný humor, žánrové variace, odkazování. Zombie horor v tomto případě ironizuje a současně vykládá zcela doslovně (tak, jak zombie horory bývají často vykládány) jako aluzi na dysfunkční společnost na sklonku své slávy (vztahy v zásadě nefungují, lidé za chůze koukají do mobilů "jako zombie"). Jarmusch si zachovává nezávislost v dobrém slova smyslu a točí s přáteli to, co ho baví. I přes jmenované prvky - a rád bych se mýlil - je to zřejmě vůbec první jeho film, kdy absentuje zásadnější výpověď autora. Chce to další projekci. EDIT: Na podruhé o něco zábavnější, přesto si dovolím tvrdit, že jde poprvé o "zbytečný" zářez v režisérově filmografii.
Bohemian Rhapsody (2018)
Kašírka. Bez ducha.
Fantastické zvery: Grindelwaldove zločiny (2018)
Smrtící nuda.
Po strnisku bosý (2017)
Zdaleka to není průser typu Tři bratři. Je to ale film, který "funguje" více jako reminiscence na Obecnou školu a Svěrákovskou tvorbu jako takovou, než jako samostatný a plnohodnotný snímek. Do stejné řeky dvakrát nevstoupíš...
Jurský svet: Zánik ríše (2018)
Příšerná sračka, která posouvá hranice hlouposti od scény ke scéně. Chtělo by se říct, že rozpohybované pixely (v podobě již hodně zastaralých představ o dinosaurech) v roce 2018 už nikoho nemůžou zaujmout, natož ohromit. Přesto to vede k obrovským celosvětovým tržbám a z tohoto úhlu pohledu si tvůrci - bohužel - asi těžko sami řeknou, že ten film udělali opravdu mimořádně blbě.
Blade Runner 2049 (2017)
Blade Runner se soudržným scénářem, hurá! Technicky vypiplaný film.
Deadpool 2 (2018)
Dostatečně ironická a "lehkonohá" poslední třetina prvního filmu se bohužel nepřenesla do dvojky. Navíc typ humoru, který funguje v komiksových sešitech, se ve filmové adaptaci ztrácí. Slaboučkému scénáři dominuje fekální "rádoby humor pro náctileté". Proto se prdí, močí a taky se sahá na pohlavní orgány. A nic víc. Vztahová linie (Deadpool-přítelkyně-záporák-zázračné dítě) nefunguje ani ve vážné poloze, ani jako nadsázka. Marvel po lobotomii.
Tri billboardy kúsok za Ebbingom (2017)
McDonagh trochu nevyrovnaně balancuje mezi přísně realistickým stylem filmu samotného a mezi mnoha zvraty scénáře, které vycházejí z jeho obvyklého dramatického psaní a na divadle by fungovaly mnohem lépe (s mírou nadsázky). Je to zdařilé a bavil jsem se, nicméně existují mnohem suverénnější filmy.
Dunkirk (2017)
Typický Nolan v tom smyslu, že vytvářením zdánlivé komplexnosti opět přečůrává diváky, kteří mu ochotně skáčou na udičku. S tím rozdílem, že oproti svým předchozím filmům tu sází více na vyprávění obrazem. A v tom má sakra rezervy. Nefunkční a nudná práce s Zimmerovou nijak inovativní hudbou. O tom, jak opakovaně Nolan zachází s hercem Hardyho formátu (potlačení možností mimického vyjádření), se mi ani nechce psát. Vyprázdněný a v podstatě zbytečný film zachraňuje pouze řemeslo všech zúčastněných.