Recenzie (379)
Duna: Časť druhá (2024)
Fantastický kino zážitok v IMAXe. Ešte lepšie než Cameronov Avatar, pretože neide len o to, že sa divák ihneď prenesie do diania a jeho okolitý svet a myšlienky prestanú existovať, ale dej je poctivo budovaný, postavy konajú logicky a ich emócie sú odôvodnené a dôveryhodné, tým pádom sa divák ešte viac investuje do deja a tŕpne, ako to všetko dopadne. Chyby by sa samozrejme našli, ale skôr drtivo prevažuje chuť ísť na Dunu do kina znova a preberať dej s kamarátmi.
Poté (2023)
Z niektorých životných situácií sa proste nedá vrátiť do "normálu".
Amsterdam (2022)
Ľudia, neviem čo máte za problém. Toto je fantastický film s unikátnym štýlom vyprávania, s fantastickou kamerou a výbornými hereckými výkonmi. Bavila ma ľahkosť a nadsázka s akou je podaný. Bavil ma prvok nevedomosti, bavil ma vtipnými scénami a absolútne sa stotožňujem s posolstvom. Vychutnal som si krásny záver. Pre mňa osobne je to jeden z filmov, ktorý vás obíjme, zahreje. Je to film, ktorého zhliadnutie mi vpálilo do žíl novú nádej na to, že ľudstvo vždy vie odlíšiť dobro od zla, lásku od nenávisti a že sa vždy nájde niekto, kto bude hlasom týchto právd.
Thor: Láska a hrom (2022)
To, čo sa Taikimu podarilo podľa mňa brilantne urobiť v Jojo Rabitovi, v tom úplne zlyhal v pokračovaní Thora. A čo to bolo? Bola to schopnosť do jedného filmu vniesť humor, nadľahčenosť a smiech a v sekunde, jedným záberom vyraziť divákovi dych a prinavrátiť príbehu vážnosť, pointu, dramatičnosť. Presne o toto sa pokúsil znova v Thorovi, lenže Baleov záporák v závere filmu vyzeral extrémne nedôveryhodne, keď sa v sekunde zo zabijáka bohov, stal rozľútosteným otcom a tak úplne poprel psychológiu svojej postavy. I don't buy it. Bolo bolestivé vidieť v závere, ako sa tak veľmi Taikim túžená emócia absolútne nedostavila, naopak zostal len pocit sklamania, až paródie. 40%
Otec (2020)
Toto je jednak fantastické herectvo v podaní Hopkinsa a zároveň veľmi reálny obraz demencie, alzheimra, staroby, obáv a posledných zbytkov hrdosti. Kto nemal v domácnosti skúsenosť so starým človekom v takomto zdravotnom stave, nikdy nenadobudne pri sledovaní filmu rovnakú dávku empatie, ľútosti a chápavosti. Brilantný film, kde by som ešte vyzdvihol dávkovanie deja z pohľadu Anthonyho, takže samotný divák je častokrát zmätený a až po chvíli mu začnú veci do seba zapadať.
Spravedlnost podle Spensera (2020)
Jednoznačne najlepšou postavou vo filme je Alan Arkin. Inak je Spenser trochu podpriemerná akčná oddychovka. Dúfam že naznačené pokračovanie v závere filmu sa nebude konať. 40%
Top Gun (1986)
Jeden z ďalších kultových filmov, ktorý som konečne videl. Nanešťastie som zistil, že som až tak o veľa neprišiel. Tom Cruise tu v úlohe sexi top pilota úplne nefunguje, ale to je len môj názor. Príbeh je jednoduchý, priamočiary, konflikt dvoch alfa samcov a záverečné udobrenie trochu instantné. Od všetkého najviac, sa mi do filmu nehodil tak často omieľaný soundtrack. Srdce ohreje nádherná Kelly McGillis a zábery stíhačiek zo vzduchu. 40%
Projekt Adam (2022)
Toto spĺňa do bodky význam slova instantný. Celý film pôsobí akosi umelo, narýchlo, neúprimne. A to mám Reynoldsa celkom rád a Ruffala ako herca veľmi rád. 20%
Cesta za smířením (2021)
Najviac si to rozhodne užil dedo a ja spolu s ním s rovnakým úsmevom na tvári.
Ulička nočných môr (2021)
Tak týmto filmom si u mňa Guillermo rozhodne napravil renomé. Noir atmosféru som si už dlho predlho takto príjemne nevychutnával v kine. Klape tu všetko od nádhernej práce kamery, výborných hereckých výkonov až po gradáciu deja. Milo ma prekvapilo, ako svoju úlohu zvládol Bradley Cooper. Najviac ma však pohltil výkon