Recenzie (691)
Amsterdam (2022)
Skoro se chce napsat zklamání roku. Amsterdam měl dobře našlápnuto na stylovou kriminálku s lehce absurdním humorem, vsazenou do USA 30. let. Prvních dvacet minut absolutní pecka, pěkně se to začalo odvíjet a už už to vidělo svůj směr, když najedou rup a prd a celé to implodovalo do takového nijakého balastu, který neví, čím chce být. Místa tvůrčí geniality (např. zpěv naci a vlastenců, Margot na schodech, pitva, zpěv generálovi...) jsou parádní, postavy ze startu vybočují z normovaných šablon, některá narativní řešení jsou prostě pecka, pracovat takhle s banalitou, jako konstrukčním prvkem narativu je nevídané, ale co z toho. Fakt mám chuť si ten film pro těch pár okamžiků pustit znovu. Škoda zavražděného potenciálu.
Anjeli a démoni (2009)
V porovnání s tímhle pobíháním Roba Langdona byla i Šifra rozumným povídáním s napínavě zajímavou zápletkou a roztomilým rozuzlením. Vědět jakou část zkritizovat dřív - zda chatrný děj, mátožnost postav, originální zvraty či brilantnost křišťálových indukcí - jak by má mysl došla spokojenost. Ale ono ne a ne a nejdeto. Je to skvělé adaptace skvělé knihy třikrát skvělého autora duchaplných příběhů.
Anjelská tvár (2001)
Na to jak je toa kritikou strhané se mi to ve své době líbilo víc než všemi vychvalovaný Tmavomodrý svět.
Antikrist (2009)
Necelistvé, nedořešené, nekompletní, napůl cesty k cíli, prosáklé až na kost depresí. Víc jak moc nadhodnocené, hrající pro obvyklý okruh diváků. Nic převratného a v rámci pojetí ani osudového. Velká bublina pro mne o ničem.
Apokalypsa (1979)
Jeden z mála filmů který mne osloví po kždém shlédnutí. je zajímavé, že v tom to případě nemluví děj který pouze podtrhává výraz, ale obraz s hudbou doplněný dialogem(podobně u Vláčila a Tarkovského); Film o lidech, o duši, o nejtemnějších zákoutích duše. Zážitek nepopsatelný slovy. Milník světové kinematografie.
Audience (1990) (divadelný záznam)
"Pane sládku, já už musím jít." "Kam bys chodil, však oni se neposerou, je tam přece Šerkézy"
Až po uši - Série 1 (2014) (séria)
Sračka ...
Až vyjde mesiac (2012)
Pěkné pohádkově-postmoderní hraní o dospívání mladých i starých a malých i velkých. V současné usa produkci atypický produkt.
Baader Meinhof Komplex (2008)
Vystřízlivění z ideálu - okamžik v kterém pro své přežití uchopuje idea nástroje tyranie, jen aby ubránila svou existenci. Depresivní, beznadějné, strhující.
Babička aneb Jak to bylo doopravdy (2009)
Nebýt posledních cca zbytečně rozvleklých 15ti minut, dávám jasných 5. Kurde, to je parodie, kterou český film potřebuje. Nesejdi z cesty Pjeera!!!!!!!!!