Obľúbení režiséri (10)
Woodyho není pouze geniální režisér, ale i herec a hlavně osoba. U jeho filmů se vždycky odreaguju a zasměju a jeho citáty jsou jedny z nejtrefnějších, co znám. Co se týče jeho tvorby jsem spíš na starší kousky (neradši mám trapně Annie Hallovou a Manhattan), ale směr, kterým se ubírá v současnosti chápu, akceptuju a koukat se na to taky dá :-)
Filmový génius, jehož filmy s velikou radostí sleduju pořád dokola a stále v nich nacházím nové souvislosti, odkazy a narážky. Jeho díla jsou maximálně komplexní, vždy "jiná" a svojí atmosférou naprosto jedinečná.
Člověk, kterému vděčím za svůj nejoblíbenější film: 2001: Vesmírná odysea.
Filmy tohohle magora mám rád především kvůli hláškování, ale musí se uznat, že řemeslně je taky zdatný :-)
Nevím, jak to dělá, ale každý jeho film je úplně jiný a přitom jsou všechny stejné. V každém z nich je mi nabídnut naprosto jedinečný, fantaskní, nádherně kreslený svět, do kterého se dokážu maximálně ponořit a nevnímat nic jiného. Jeho filmy jsou zkrátka pohlazení po duši. Můj top ale není Princezna Mononoke, nýbrž Naušika z větrného údolí.
Miloš Forman
Najlepšie filmy:
Prelet nad kukučím hniezdom (1975)
Amadeus (1984)
Hoří, má panenko (1967)
Alfonso Cuarón
Najlepšie filmy:
Harry Potter a väzeň z Azkabanu (2004)
Malá princezná (1995)
Potomkovia ľudí (2006)
Tim Burton
Najlepšie filmy:
Veľká ryba (2003)
Nožnicovoruký Edward (1990)
Mŕtva nevesta Tima Burtona (2005)
Alfred Hitchcock
Najlepšie filmy:
Psycho (1960)
Okno do dvora (1954)
Na sever severozápadnou linkou (1959)
Neuvěřitelně nadaný a sympatický člověk, který se naprosto vymyká českým měřítkům a ve své době vlastně i těm světovým. Triky v jeho filmech nepůsobí stoprocentně věrohodně, ale o to víc jsou roztomilé.