Recenzie (2 777)
Macao (1952)
70% Nemůžu si pomoct, bavil jsem se víc než dobře. Jane Russell je kost, ne že ne. A její pěvecké výstupy stojí za to.
Mimo zákon (1939)
...ale aspoň to mělo spád. :) A Tom Neal za šest let v Objížďce už vypadal pořádně sešle...
Jana Eyrová (2011)
70%
Krakatit (1948)
Tomu říkám odvaz. A Florence Marly je pěkná mrcha!
Nikdo nic neví (1947)
Sympatické, ale rozhodně ne dotažené.
Zahraničná aféra (1948)
Viděno potřetí a znovu jsem se výborně bavil. Nechápu, proč lidi tohohle Wildera nedokážou docenit. Publikum na LFŠ se smálo hodně.
Strom života (2011)
Malick se urval ze řetězu ve snaze natočit další 2001 nebo artovější Fontánu. Umění mǔže bolet, ale když máte jen otlačený zadek a splynutí s Univerzem v nedohlednu, tak se asi něco nepovedlo. Každopádně vizuálně tradičně pěkné a slyšet ve filmu s Pittem Smetanovu Vltavu, navíc ještě v amsterdamském kině, je zajímavý zážitek. P.S. Odešla tak čtvrtina divákǔ. P.P.S. Tak napodruhé jsem prozřel. 90%
The Locket (1946)
Další z tipů z mé čím dál oblíbenější stránky www.noiroftheweek.com. Jediná výtka - díky několikanásobnému flashbacku (a tudíž předpokládané nespolehlivosti jednotlivých vypravěčů) bych čekal méně jednoznačný závěr. Ale i tak hodně dobré. P.S. Obstálo i napodruhé. Ale od Brahma mám ještě radši retra Lodger a Hangover Square.
Sherlock Holmes (2009)
Odvážný pokus o posunutí legendy jinam, paradoxně blíže kořenům. Když se příště ještě povede lepší scénář (ideálně na úrovni televizního Sherlocka), budu nadšený.
Zátah na Jižní ulici (1953)
Skvěle zahraný i natočený noir překvapil době příliš poplatnou zápletkou (proti komunistům bojují všichni, i zloději a udavačky) a působivostí fyzický střetů (když je hlavní hrdinka mlácena a hlavou vletí do skříně, vypadá to opravdu realisticky). P.S. I podruhé mi ta angažovanost všech sociálních vrstev vadí. A ten happy end?