Recenzie (2 775)
The Mask of Dimitrios (1944)
Něco mezi Maltézským sokolem a Občanem Kanem, resp. Mr. Arkadinem. A postava tureckého poručíka Hakiho se objevila už v Journey into Fear.
Jana Eyrová (1943)
Ukažte mi lepšího Rochestera než je Welles. Kromě toho Joan Fontaine, ve vedlejších rolích Agnes Moorehead a Elizabeth Taylor. Podmanivá atmosféra a vášnivý soundtrack od Bernarda Herrmanna. Ano, mohlo by to být klidně i delší. 90%
Železná opona (1948)
Skoda, že to opravdu zajímavé začalo až v posledních pětadvaceti minutách. Do té doby se snímek spíš vlekl vzhledem k tomu, o jak zajímavé téma jde. Realističnost hold není vždycky výhra.
The Lodger (1944)
Na Brahmovi se mi moc líbí, jak pracuje s úplnou tmou. Krásné kompozice, stejně tak krásná Merle Oberon. :) A výborný Laird Cregar.
Transformers - Temná strana Mesiaca (2011)
Bay pořád potřebuje krotitele a Spielberg na to zjevně kašle. Nemá to rytmus, nemá to zapamatovatelné scény, nemá to Megan Fox (kdo by to čekal, že mi bude chybět). Ani IMAX tomu nepomohl. A dabing už vůbec. 50%
Číslo 5 žije (1986)
Roztomilý živý robot, kouzelná Ally Sheedy, sympaťák Steve Guttenberg a podivný Ind Fisher Stevens. Asi je to robotická kopírka E.T., ale stejně jsem Číslo 5 viděl aspoň dvacetkrát a i dneska prostě funguje.
Náměstí kocoviny (1945)
Historický psychoanalytický hudební noir s vytříbenou kamerou a famózním Herrmannovým doprovodem. Dramatičnost možná kolísá, ale je tu naštěstí svůdná mrcha Linda Darnell a hlavně parádní finále. Film stojí i na solidním výkonu Lairda Cregara, o jehož tragickém osudu si můžete přečíst níž.
The Strange Affair of Uncle Harry (1945)
Labužnický kousek s příjemně nepředvídatelným dějem. Skvělé obsazení.
Crime Wave (1954)
Postavy by potřebovaly trochu víc prostoru, ale parádní kamera a exteriéry to vynahrazují. 70%
Hanna (2011)
Akční art. Artový akčňák. Ano, je to jen o stylu. Ale stejně je to boží. A soundtrack Chemical Brothers!