Recenzie (551)
Atlas mrakov (2012)
Už samotný název prozrazuje do čeho se Wachowští s Tykwerem pustili. Mraky prostě nelze zmapovat. Tak proč se do takové pošetilosti vůbec pouštět? Odpověď naleznete právě v tříhodinovém spletenci šesti příběhů, které se ale nějakým (především asi režijním) kouzlem stanou příběhem jediným, který uplyne v okamžiku. A i když ve své pomíjivosti neodvypráví moc, zanechá toho spoustu.
Sedem psychopatov (2012)
"Gandhi was wrong!" aneb povedený mix hravosti a brutálního humoru, který doporučuji (ze zkušenosti) v kině s láhví vínka. K plné spokojenosti chybělo snad jen zasazení do pevnějšího rámce a větší angažovanost hlavního hrdiny (po většinu času se bohužel jen diví).
James Bond: Skyfall (2012)
Začalo to jako Bond, pokračovalo jako Dark Knight a skončilo jako Rambo. Všechny tři části jsou potravou pro oči s povedenou akcí a skvělými hereckými výkony. Jen dohromady netvoří moc kompaktní celek.
Zem bez zákona (2012)
Pro mě opět potvrzení, že když zajímaví herci hrají zajímavé postavy, jejichž osudy vás upřímně zaujmou, všechno ostatní přijde samo. A taky že charismatický záporák je nezbytností...
Expendables: Nezničiteľní 2 (2012)
Vidět Arnieho, Slye a Bruce bok po boku s kanony v ruce je cool, ale celý film to neudělá. Trocha invence by neškodila. Proč ta otravná postava Liama Hemswortha, který je tam od začátku uměle jen proto, aby umřel (a dokázal tak, že tým bývalých hvězd by spíš měl nést název Indispensables)? Chuck Norris přišel prakticky jen zamávat a palec nahoru tak zaslouží hlavně JCVD (a roztomilé jméno jeho postavy).
2Bobule (2009)
Ani tak ne film, jako spíš jednorázový spotřební produkt bez přidané hodnoty.
Lepší svet (2010)
Ano, i Dánsko má právo točit hezky vypadající filmy s happy endem, a nejen hnusy ála Dogma 95. A pokud mám hodnotit v rámci filmového universa (a ne jen dokonalého skandinávského mikrokosmu), tak o pěti hvězdách nemůže být pochyb.
Lososy v Jemene (2011)
Lovestory, šejkova vize, atentátnící a paralela s životním cyklem lososa...aneb spousta svěžích nápádů, které moc nejdou dohromady.
Návrat Temného rytiera (2012)
Výborný film, který pořád o dvě třídy předčí ostatní komiksové fláky. Zároveň ale i nejslabší článek trilogie, který trpí asi neodvratitelnou nemocí třetich dílů. Chce být větší, zalidněnější...prostě epičtější. A výsledek nemůže být jiný než mišmaš. Tři hlavní postavy jsou tu do počtu (Levitt, Hathaway, Cotillard) a jediného pořádného záporáka, nezlikviduje Batman, ale špatný scénář.
Prepadovka (2011)
Jedna plná dodávka proti jednomu plnému činžáku. Sugestivní akční jízda trpící jedinou bolístkou - příliš četnými a ještě více zdlouhavými bojovými intermezzi. Mimo ně ale čeká bohatá porce hutné (někdy až hororové) atmosféry, zajímavé postavy a celkově originálně zpracovaný koncept.