Recenzie (176)
V mene otca (1993)
Víc než dvě hodiny kvalitního bijáku. Jak se soudí podle nálad davu. Nejsou důkazy, nevadí, jsou to Irové a to je důkaz viny. Po půlce trestu změna verdiktu, ale ani náznak satisfakce, omluvy, trestů pro justici, policii,... D. Day- Lewis to hraje bravurně. Ostatní herci nejsou pozadu. Bravo pane Sheridane 5***** nelze jinak
Slovo (2022)
Druhotina B. Parkánové. Vlastní scénář. Trampoty jednoho notáře v době normalizace. Na osobní vzpomínky z rodiny režisérky. Zase potvrzené , že když je slabý scénář, tak herci nic nezmůžou. Je to nuda celý film. Žádné oživení, žádné dramatické scény. Ano Václav drží slovo, nevstoupí, nepodepíše... Tečka. Co dodat. 3*** za výkon M. Fingera a G. Mikulkové.
Mliečna dráha (1969)
2** k úctě k tvůrci. Těžko koukatelná surrealistická road movie. Dialogy na náboženská témata. To je jen pro vybrané publikum, já do něho nepatřím.
Obzri sa v hneve (1958)
Příjemné překvapení. Osborne nová vlna britského dramatu. Jimmy ( R. Burton) táhne celý film a exceluje- výkon na oscara. Na jeho honorář padla půlka rozpočtu, ale vyplatilo se. G. Raymond slušně sekunduje. Na to , že je to prvotina T. Richardsona je to super výkon. 4****
Viridiana (1961)
Trochu koukatelný Buňuel. Návštěva u strýčka mecenáše kláštera a všechno je jinak. Církev tady dostává na frak. Dobře ukázáno, že spodina, psanci společnosti neznají čest a za podanou ruku odpovídají jen násilím a mstou. Ze všech filmů tvůrce, co jsem viděl nejlepší opus. 3***
Neha (2022)
Těžký život kulturistky. Diety, bobule, žádný volný čas.... Romantik a platonický milenec vítězí, ale ne na celé čáře. Je to paralelní život. Konec otevřený a tak to má být. Není můj šálek kávy 2**
Hrdinovia robotníckej triedy (2022)
Podnikání na Balkáně . Pracovní úraz na stavbě nepřípustný - díra do hlavy a stopa končí. Manažerka pozdě objevila svou naivitu. Řešení pracovního úrazu je trochu moc i na ni a správně uložený panel je konečné řešení. Film, co mu nespadne řetěz celou dobu. Balkánské filmy jsou plnokrevné a syrové, o tomhle to pltí tuplem 4****
Hrana zlomu (2021)
Konečně zase tuzemský horror. Umírněný, bez obskurním násilných psychopatů. Kozub ovládaný matkou ovládá celý film s bravurou. Závislost na matce ala Psycho. Jen se nevraždí. Film má spád, Celý film udržuje napětí. Má pořádnou gradaci. Povedený biják po všech směrech, bez slabých míst. 4****
Velká premiéra (2022)
Ve vztahu nesnesitelný umělec se nahrazen ve vztahu psychologem. Ani mu to nevadí. Realizuje se v Olomouci na premiéře. Trochu absurdní a crazy opus M. Krobota. Scénář kulhá na obě nohy. Šimčík přehrává , ale ani jeho grimasy nezakryjí slabiny filmu. 2**
Svadba (2021)
Opět Smarzowski nemilosrdně vrtá do bolavého zubu polské historie 20. století. Antisemitismus, pogrom , kde nacisti jsou v roli diváků. Podnikatelské mafiánské praktiky současnosti a jako kontrapunkt reminiscence na dobu okupace Polska a exploze antisemitismu polských vlastenců. Koláže a flashbacky vyžadovaly plné soustředění diváka, ale jink 4****