Recenzie (24)
Interstellar (2014)
Tenhle film jsem si doslova vysnila.
Pred súmrakom (2004)
Víc, než jen jeden dlouhý dialog:) Chybí mi Vídeň, chybí mi pouliční umělci, noc a kopa času v kapse. Ta svoboda, která mi na Before Sunrise tolik imponovala. Přesto je mi Před soumrakem nejbližší z celé trilogie. Není to tak (mile:) naivní jako první film a zároveň deprimující jako film poslední. Before Sunrise se posouvá do jakési zasněné reality, postavy i jejich dialogy jsou vyspělejší a snad i proto je souznění mezi nimi o to cennější a krásnější. Podtónem filmu se stal nekompromisně ubíhající čas, závazky a nespokojenost s dosavadním životem, přestože oba ze začátku vypadali vyrovnaně a s mající zdravou dávku životního nadhledu. Krátký, zoufalý ...a ok hysterický :D výlev maniodepresivní aktivistky Celline mi film začal posouvat do natolik lidské roviny, že celý příběh byl najednou zase o mnoho reálnější, upřímnější a jejich starosti mně bližší. Strašně příjemný a až geniální jazzový konec s Ninou Simone (kolik z nás čekalo srdceryvné loučení na letišti hmm?;) Minimalistický, bez fyzického kontaktu, téměř beze slov, založený jen na tom, že si dva lidé umí užít společně strávené chvíle a život vůbec. Mohla bych ho koukat pořád, Celline je tu kouzelná. Takhle se dělá romantika:) „Baby, you're gonna miss that plane“ „I know“ :)
Lara Croft - Tomb Raider: Kolíska života (2003)
Obrovský pokrok oproti prvnímu dílu především v celkovém vyznění hlavní hrdinky. V jedničce byla Lara těžce pod vlivem hry (z devadesátek!!) a šlo to dost cítit – Angelina rádoby drsná, umělá a místy až moc chlapská. V kolébce života shazuje prsa i drsný výraz a je daleko sympatičtější, lidská a hlavně ženská. Mínusem je větší odklon od hry a méně Rimmera:D Za Angelinu dávám 4* Žraloka nebudu komentovat :D
Červený trpaslík (1988) (seriál)
Totální kult a naprostý unikát mezi britcomy. Znáte jiný seriál, který má tolik dílů a přesto tisíce a tisíce lidí znají pomalu každou větu?:) „Vidíš tu šelmu? To jsi ty! Vidíš ji?:D“ K dokonalosti mu chybí jen jediná věc http://static.giantbomb.com/uploads/scale_small/1/13313/1167663-dice.jpeg
Múmia (1999)
Těžké béčko, ale pro mě největší srdcovka mládí, která mě dostala svojí kouzelnou staromódní atmosférou:)
Sherlock (2010) (seriál)
DRAMA QUEEN! Britové mě opět (nehorázně!!) potěšili. Kdo jiný umí tak elegantně skloubit klasiku se současností? Přesně jak píše DaViD´82, modernizace v tomto případě nekončí jen u toho, aby se to odehrávalo v současnosti a vypadalo to cool. A pokud, tak to britové umí podat: „Nehraj si na pana záhadu s těmi tvými lícními kostmi a prstocvikami s kabátem, abys vypadal drsně.“:D Seriál který jde za hranice své předlohy a využívající plný potencionál (stačí se mrknout na původní 1x00 pilot a porovnat ho s 1x01) ve všech ohledech, ať už jde o kameru, zvuk, hudbu, střih, scénář, režii, dramaturgii, vizuální stylizaci, zejména pak v rozvoji postav, které jsou podané s nadhledem a sebeironií a nelze si je nezamilovat i když ze začátku pochybujete, čím by vás ten divný chlápek společně s Bilbem middle-finger Pytlíkem měli dostat:) Mám pocit, že vznikla úplně nová britská ikona, jiný Sherlock Holmes:))
Jistě, pane premiére (1986) (seriál)
„Ale pane premiére, ututlání je nástrojem východních diktatur. My se demokraticky rozhodneme to nezveřejnit.“ :D Geniální dílko, jehož jediným neduhem je pravdivost.
Skins (2007) (seriál)
Závidím dnešním teenagerům tento seriál. My si museli vystačit s Brandonem a Brandou:(
Harakiri (1962)
Nejsmutnější na tragickém osudu není tragédie samotná, ale to, že to ve skutečnosti vlastně nikoho nezajímá. Kdo čeká zajímavou atrakci díky brutálně vzhlížejícím plakátě, bude tímto dramatem o pokrytecké morálce zklamán.
Průvodce (2008)
Smrt je peříčko, služba je hora...