Recenzie (14)
Arcane: League of Legends (2021) (seriál)
Nikdy jsem nehrál League of Legends a popkultura spojená s tímto světem mě minula, nicméně i přesto jsem ze zvědavosti ke shlédnutí serrálu přinutil. Příběh je srozumitelný a má dynamiku (není díl ve kterém byste se nudili). Vizuály jsou super a možná jsou tím hlavním důvodem proč jsem to dokoukal. Celý seriál totiž doprovází Imagine Dragons a jiné líbivé popové skladby ála Suicide Squad (ten první), což na začátku nevadí, ale u sedmého dílu už víte co tam bude cca hrát do pozadí při příští akční scéně. Kromě toho ačkoliv má scénář spád a je poměrně zajímavý, tak dialogy postav jsou protkané infantilními hláškami a nelogickými tvrzeními u kterých jsem nejedenkrát "cringeoval". Myslím si, že kdyby mi bylo znovu 16 a expil bych na kompu svého dark elf palladina ve wowku tak bych tomu dal i 5*, takhle dávám 3* za svěží sérii na Netflixu a za perfektní vizuály.
Francúzska depeša Liberty, Kansas Evening Sun (2021)
Skvělé vizuály ze kterých dýchá velkolepost celuloidu a specifický rukopis Andersona. To doprovází nápaditost, situační humor a hudba v tempu jež každým taktem připomíná Grandhotel Budapešť. Příběh by potřeboval ještě vylepšit a dovysvětlit, ale nic v něm nechybí ani nepřebývá. Velké množství postav a jmen vyrovnává hvězdné obsazení a skvělé herecké výkony. Půl hvězdičky bych dal za Leicu M2, která je tam v každé druhé scéně a se kterou mám blízký vztah i já.
Tím tvrdší je pád (2021)
Jak by vypadala westernovka od Tarantina kdyby měl Quentin jen dvě mozkové buňky a nikdy v životě by neviděl žádný spaghetti western od Sergia Leoneho? Přesně jako tento film. Hvězdičku dávám za výpravu a za vtip s pravou rukou (který je ale hned v příští minutě zabitý zbytečným dovysvětlováním – asi kdyby se divák zapomněl zasmát).
Duna (2021)
Dobrý to je. Zvláště mě uchvátily vizuály. Několikrát za film jsem musel přemýšlet na jakou kameru (případně materiál) to je natočené a kolik stovek hodin museli trávit na cgi a na kostýmech. Očividnou utahanost promíjím kvůli komplexnosti celého příběhu. Dal bych 4/5, ale hvězdičku dávám za tarbíky.
Nie je čas zomrieť (2021)
Zaporák je tentokrát slabší, ale Craig se tu ukazuje ve své nejlepší formě a celý film je tak epický jak jen může divák od dobře natočené bondovky čekat.
Pevné puto (2009)
Jak udělat z docela zajímavého námětu podprůměrný film? Natočte jednu polovinu normálně a druhou polovinu vytvořte z ezo-cringe-sentimentálního-kýčovitého čehosi co připomíná špatnou narnii zkříženou s pořadem Chcete mě? Zdeňka Srstky. Děkuji, doufám někdy ve střízlivější remake.
Posedlost (2015) (študentský film)
Parádní podívaná. Měl jsem příležitost tento snímek shlédnout na filmovém festivalu KRRR! v Krnově a od té doby jej sháním. Z filmu na mě sálal autorův perfectionalismus, smysl pro humor a trefně použitá nadsázka. Při přihlédnutí k malému rozpočtu a skvělých hereckých výkonů "neherců" dávám určitě 10/10
Love (2015)
Komentář píšu krátce po shlédnutí. 3D projekci jsem bohužel (naštěstí) neviděl, film byl pro mě odpromítan 2D. Zprvu bych rád podotknul, že o tomto filmu koluje spousty předsudků ohledně sexuální otevřenosti, tedy... ohledně téměř pornografického zachycení "lásky". S tímto očekáváním jsem šel i do kina. V mnohém mi tento film připomněl Enter The Void. Akorát zatímco Enter The Void se zakládal dle mě spíše na celkovém působení filmu na diváka, v Love hrál hlavní roli příběh a emoční rozpoložení hlavního hrdiny. Docela bych si tento film dokázal představit i bez pornograficky vyzobrazených scén i když si myslím, že by zase nepůsobil až tolik emočně. Hodně se mi líbily autobiografické narážky na Gaspara Noého a i jeho vlastní role ve filmu. Rovněž na okraj oceňuji i nízký rozpočet a natočení celého filmu za přibližně 2 týdny. Myslím si, že jakákoliv rozsáhlejší recenze by byla stejná jako otázka typu "Pověz mi něco o svém sexuálním životě". Takže bych to tímto ukončil.
Stratené v preklade (2003)
melancholie, spříznění, kontrast, útěk od stereotypu, důvtip, smíření. Těmito slovy bych tento úžasný film stručně charakterizoval. Snímek mi docela hodně přirostl k srdci, a nebál bych se prohlásit že patří mezi mé nejoblíbenější. Námětově půvabně jednoduchý a přece mě situace v tomto filmu dokáži inspirovat nebo mi evokovat můj vlastní život. Snímek obsahuje takovou dávku lidskosti že člověk chvilkami ztratí přehled o tom že je to pouze film. Z technického hlediska oceňuji hlavně nepřekonatelnou kameru, střih a režií. Skvěle vybrané lokality a dobře zahrané postavy. Musím říct že i když bych o sobě řekl že jsem docela emočně silný filmový divák, kterého nerozbrečí ani titanik (nadsázka), tento film mě ke konci vždycky dostane. Možná jen z toho důvodu že tam nacházím kus sebe.
Lásky Don Jona (2013)
No... Snímek mě sice nijak neobohatil ale musím říci že svou originalitou a námětem byl pro mě výjimečný. I když jsem se celý film snažil už od začátku brát s jistou nadsázkou, byl jsem některými scénami mírně znechucen a rozhodně jsem nečekal ke konci nějakou hlubší myšlenku takže opravdu nevím jestli má tento film někoho donutit k zamyšlení, spíš se domnívám že si člověk poděkuje za to co má a... tečka. Je to jeden z těch filmů na který se určitě podívám znovu ale i když je dobře natočený a k ničemu nemám výhrady tak příběh za celou propracovanosti filmu dost pokulhává. Proto dávám 3/5 z čehož jednu hvězdu má za mě i nedocenitelná Scarlett.