Obľúbení režiséri (10)
Andrej Tarkovskij
Najlepšie filmy:
Andrej Rubľov (1966)
Stalker (1979)
Obeť (1986)
Christopher Nolan
Najlepšie filmy:
Temný rytier (2008)
Počiatok (2010)
Dokonalý trik (2006)
Žák překonal svého učitele - to už se zřetelně projevilo v Grindhousu a dokazuje se to každým dalším jeho (i Tarantinovým) filmem.
Lynchův nemocný a zvrácený svět zaplněný všelijak vyšinutými a groteskními postavami se mi na jednu stranu hnusí, určitě bych v něm nechtěl žít a ani ho navštívit, ale na druhou stranu mě filmy které se v něm odehrávají nějak perverzně přitahují, jako by si část mojí duše v pokřivenosti a ošklivosti trochu libovala, nebo jí aspoň ráda pozorovala...
M. Night Shyamalan
Najlepšie filmy:
Šiesty zmysel (1999)
Znamenia (2002)
Vyvolený (2000)
Joel Coen
Najlepšie filmy:
Fargo (1996)
Big Lebowski (1998)
Muž, ktorý nebol (2001)
Jim Jarmusch
Najlepšie filmy:
Noc na zemi (1991)
Mŕtvy muž (1995)
Mimo zákona (1986)
Kvůli němu jsem po zhlédnutí Birdmana se smutkem vyhodil Tima Burtona, protože z jeho pěti velkých filmů jsou čtyři geniální a pátý (Amores perros) je geniální téměř...
V cizině ho milují (no, aspoň v jistých kruzích), ale samotní Finové ho prý rádi nemají. Zazlívají mu, že je (Finy) vykresluje jako buranské a introvertní podivíny. Tedy řeknu vám, že jsem onehdá na tůře v severním Norsku narazil na asi šestičlennou finskou rodinu na výletě, a všichni do jednoho vypadali i chovali se jako parta herců z nějakého Kaurismäkiho filmu o introvertních podivínech...
Karel Zeman
Najlepšie filmy:
Cesta do praveku (1955)
Čarodějův učeň (1977)
Vynález skazy (1958)