Recenzie (123)
Jean-Michel Jarre: Most z budúcnosti (2024) (koncert)
Nechcem to preháňať, ale bol to jeden z najlepších koncertov, aké som vo vysielaní RTVS videl (ak nie aj najlepší) - okrem Novoročného koncertu Viedenských filharmonikov...
Mariňák 4 (2019)
Film by si možno zaslúžil aj viac, ako tri hviezdičky, ale doteraz som nepochopil, ako mohla JOJ Plus dnes odvysielať štvrtý diel série bez toho, že by v uplynulých týždňoch išli prvé tri diely...
Winnetou a Old Shatterhand v Údolí smrti (1968)
Príbeh výborný, prostredie (príroda) a hudba tiež, ale ten dabing to trochu kazil - až ku koncu filmu dostane divák informáciu, že dabing bol vyrobený v r. 1993 (teda o dosť neskôr, ako predošlé filmy série) a hoci dvoch hlavných "hrdinov" dabujú tí istí herci, pri Stanislavovi Fišerovi som si žiadnu zásadnú zmenu (hlasu) nevšimol - ale pri Lexovi Barkerovi som hlas Vladimíra Ráža už nespoznal! A to som celú sériu videl už opakovane, len tento film prvýkrát až dnes... Nechcem tým povedať, že film je menej hodnotný, to nie, ale ak tú informáciu o dodatočne vyrobenom dabingu zistíte až na internete počas pozerania filmu, možno budete trochu zaskočení - ako som bol aj ja!
Teória veľkého tresku - The Einstein Approximation (2010) (epizóda)
Neskutočne zábavná epizóda, toto bola jedna z najvydarenejších v 3. sérii...
Oasis: Sunday Morning Call (2000) (hudobný videoklip)
Moja absolútne najobľúbenejšia pesnička - nielen od Oasis, ale všeobecne, je to v podstate moja "hymna"...
Pomsta rytiera (2007)
Jason Statham (nar. 1967, Velká Británie) patrí už niekoľko rokov medzi mojich najobľúbenejších hercov, ale tento film, to teda nebol typicky jeho žáner - pozrel som si to len v rámci kompletizácie jeho filmografie - tento film je označený ako "akčné fantasy", ale naozaj "akčných" je posledných približne 5 minút filmu a Jason Statham ako "akčný drsňák" mi tam nesedí... To však neznamená, že sa to niekomu nemusí páčiť, no za seba hovorím, že druhýkrát tento film už pozerať nebudem - iné filmy s Jasonom Stathamom rád pozerám aj opakovane.
Dobrodružstvá rabína Jacoba (1973)
Obsahovo skvelé - prvýkrát som to videl v septembri 2020 na STV1, takže predpokladám, že so slovenským dabingom - dnes som si to zapol na ČT2 v očakávaní skvelého dabingu Františka Filipovského, no bol som o to viac prekvapený, že Louisa de Funèsa dabuje Jiří Krampol, pretože verzia vysielaná Českou televíziou bola vyrobená až v r. 1998, teda 5 rokov po smrti Františka Filipovského (a to bolo uvedené až v záverečných titulkoch)... Bez ohľadu na to, kto dabuje, príbeh je výborný a zábavný, ale treba povedať, že ten Krampol to trochu kazí...
Winnetou a miešanka Apanači (1966)
Nechcem byť príliš krutý, ale je to naozaj najslabšia "winnetouvka", akú som videl... A ako sa uvádza v sekcii "Zaujímavosti", je fakt cítiť, že dabing je "umelý" a všetky postavy vo filme nadabovala skupinka 9 hercov. Celkový dojem z filmu zachránili aspoň prírodné scenérie a pekná hudba Martina Böttchera.
Storočný starček, ktorý vyliezol z okna a zmizol (2013)
Je to akoby "švédska verzia" filmu Forrest Gump (1994) - starček sa vracia do svojej mladosti, stretáva sa s významnými osobnosťami 20. storočia ako generál Franco, Harry S. Truman (nar. 1884, USA), Stalin...
Ronin (1998)
Robert De Niro (nar. 1943, USA) patrí už niekoľko rokov medzi mojich najobľúbenejších hercov - ale toto je suverénne jeden z najväčších trapasov jeho kariéry - dve hodiny megautrpenia, ktoré som ani nevládal dopozerať...