Recenzie (205)
Veľký Gatsby (2013)
Vizuálně pěkné,možná až moc kýčovité,ale dívá se na to hezky,dvojice hlavních mužských představitelů skvělá-uhlazený Caprio a slizký Edgerton s knírkem jako protiklady oba skvělí,Maguire nijak zvlášť výrazný,ale taková je prostě jeho postava takže není co vyčítat,Carey Mulligan ve mě nevyvolala nic-ani oslnivě krásná a herecky vůbec nic-román jsem nečetl,ale předpokládám,že její postava měla být celkem mrcha,která má ráda obdiv a zároveň si dokáže věci spočítat-z ní jsem to necítil, a to je chyba. RnB hudba do jazzového New Yorku 20.let mi nevadila,uznávám to,že režisér zkusil něco nového. Nedokážu posoudit jestli s nezáživným scénářem šlo udělat něco lepšího,možná je tohle špatná látka na zfilmování,vizuálně se film ale povedl a jsem rád,že jsem byl na něm v kině.
Mamin frajer je postrach (2007)
Jako komedie průměr až slabý podprůměr,námět dobrý. Musim ale říct,že Amíci maj opravdu zvrácený smysl pro morálku když chtěj udělat komedii s happyendem-z postavy matky udělaj světici,kterou trápí když se mezi sebou přítel a syn hádají,ale nedochází jí,že toho syna zas nejspíš trochu trápí to,že si bere sadistickýho omezenýho krypla,který ho v dětství šikanoval. Čekal jsem fakt jinej konec,postavy S.W.Scotta mi bylo na závěrečný přednášce líto,závěrečná bitka vypadala slibně,ale ten citový humus co následoval potom,to fakt ne.
Nezmieriteľní (1992)
Jelikož jsem něco o skutečném Divokém Západu četl, nebyl jsem filmem tolik překvapen-žádní superrychlí pistolníci nebyli,vyhrál ten, kdo neztratil nervy a je jedno kam se trefil a taky to,že to byla všechno sebranka včetně šerifů. Tuhle zdánlivě "divácky neatraktivní" realitu nám zde Eastwood předkládá, přesto se mu povedl výborný film se zajímavým dějem a postavami. Ke své hlavní postavě je Eastwood kritický,ale zároveň se mu v ní podařilo udržet charisma jeho starých "dolarových hrdinů"-chlápek, co se s ničím nesere,neni ani dobrák ani hajzl (nebo obojí) a hájí si své zájmy.
Voľný pád (1993)
Jedna z klasik. Když jsem film viděl poprvé bavil jsem se samozřejmě kousky D-fense jako "hrdiny všech pracujících". Po několikerém shlédnutí vnímáte i psychologickou stránku filmu-Douglas zvládnul rysy psychopata perfektně a čím dál tím víc se mi líbila i vedlejší linie příběhu se stárnoucím policistou Prendergastem. Robert Duvall podle mě ve své životní roli dokázal,že zahrát obyčejného chlápka je taky umění.
Interview s upírom (1994)
Pro mě až moc epické a zdlouhavé,ale jinak dobrý film..btw Brad Pitt umí dobře zacházet s kosou
Pilát Pontský, onoho dne (1991) (TV film)
Jak jsem Luďka Munzara moc nemusel,tady si u mě hodně napravil reputaci a řekl bych,že tohle byla jeho životní role (před kamerou,v divadle ho neznám). Pohled na událost z druhé strany přináší i pochopení pro Piláta jako nemocného člověka a vládce,co nemůže rozhodnout podle svého uvážení,aby neztratil pevnou moc-co my víme,třeba by se roznesli zvěsti a Tiberius by ho nechal odstranit. Samozřejmě musím ocenit i výkon Vetchého coby trochu netradičně pojatého (o to věrohodnějšího) Jošui-Ježíše a Zahajského jako "šedou eminenci" Afrania. Jedna z nejlepších českých TV inscenací.
Expendables: Nezničiteľní (2010)
Patvar. Návrat Ramba jsem bral,ale tohle ne. U mě se žádný retro vzpomínky na starý dobrý fláky z osmdesátek nedostavují při pohledu na tyhle akční dědečky. Jet Li se popere s Lundgrenem,ukáže se Arnie a Willis-no a -mě to vážně nebere. Nejvíc mě pobavila scéna,kdy se Statham pracně prodere skrz čumák letadla aby moh ukázat jak umí pálit do půl těla ven z letadla a přitom stačilo zmáčknout knoflík na kniplu..prostě fakt mi to přišlo jak film pro dementy,ne že by ty osmdesátkový nebyly,ale měly svýho ducha,tohle je všechno jen na efekt a kvantitu,nemluvě o vyložených trapárnách-mnohokrát zde uváděný Rourke a jeho procítěný pláč nebo Statham,kterej to na "školňáku" nandal týpkovi (a jeho partě poskoků dopředu odsouzených k nakládačce) co vztáh ruku na jeho vyvolenou..pro mě prostě blbost a podivnost.
Teória veľkého tresku (2007) (seriál)
Nejspíš to nejlepší,co nabízí současný americký sitcom. Zápletka je do omrzení stejná-parta "nepoužitelných" géniů se střetává s normálním světem (Penny),ale právě díky nerdovství tu vzniká inteligentní a opravdu vtipný humor s neuvěřitelně haluzoidními hláškami (zvlášť hnidopich Sheldon u mě vede). Zaslouží plný počet.
Orol Deviatej légie (2011)
Zase rozporuplný pocit, jako u většiny současných historických filmů. Jsou tu věci, který se drží historie a mají smysl pro detail a který fakt ocením-opevňování tábora (bláto,bodáky,hořící směs v příkopu), boj v "želvě", gladiátor s helmou s dvěma tvářemi,které matou...no a pak sou tu klasický americký přiblbý filmový atributy- rogues (lupiči),co umí kung fu(nebo co to zas mělo bejt), stupidní patos-bývalí legionáři (co už maj keltský ženy) si po několika desetiletích znova zabojují za Řím a smyjí tak ze sebe vinu???, Markus i se svym teď už neotrokem jim s tim na konci frajersky praštěj a dou si užívat života-takhle jednoduše to v Římě asi taky nefungovalo,ještě,že si mezi sebou neřikali kámo...i přes tohle ten film nechci strhat,spíš naopak, Tatum působí celkem standartně nenamachrovaně a sympaticky jako v ostatních jeho filmech a celkově se dá na to dobře koukat.
Honba na čarodejnice (2011)
Dá se to strávit na jeden zátah, ale je to jen další digitální historická spatlanina-závěr mi přišel jak nějaký díl Xeny. Jsou tu i světlé chvilky filmu (vlastně ty temné)-začátek s topením čarodějnic, přechod mostu..Cage a Perlman jsou dobrá dvojka,ale ve filmu,který nestojí za nic to nezachrání.