Recenzie (13)
Pozemšťan (2007)
Přestože se Man from Earth nedá považovat za plnohodnotný filmový zážitek, myšlenka, s níž přichází, mně naprosto fascinuje a nutí k zamyšlení. A to se počítá.
Bez stopy (2002) (seriál)
Viděl jsem sice jen pár dílů, ale každý z nich mě bavil a seriál jsem si zakrátko oblíbil. Nemám výhrad.
Červený trpaslík (1988) (seriál)
Seriál, který má sice i slabší chvíle, ale ty mu s radostí odpustím, protože je kompenzuje jednou skvělou hláškou za druhou (hlavně Rimmer válí: "Krytone, neposíláme náhodou v tuhle roční dobu tvou hlavu na přeladění?"). Jenom škoda, že mu ke konci tak nějak dochází dech a humor je místy dost trapný. Jinak ale naprosto kultovní záležitost.
Silný kafe (2004)
Překvapivě příjemný snímek, který si na nic nehraje.
Cloverfield: Monštrum (2008)
Pro mně docela zklamání. Je pravda, že je to opravdu výjimečně sugestivní podívaná, která v současnosti nemá konkurenci, ale ze samotného děje už tak nadšený nejsem, naopak mám pocit, že se toho moc nestalo (oslava -> trocha toho pobíhání po ulicích -> metro -> záchrana přítelkyně -> závěr). Zkrátka mi trocho vadí krátká stopáž, film utekl jak voda (vyjma počátečních cca 20 minut, které se naopak dost táhly). Také je škoda, že jsem se nedozvěděl vůbec nic o onom monstru, ale to se dá chápat, vzhledem k formě, jakou je film natočen (uvidíme jen to, co natočil jeden z účastníků katastrofy). Každopádně se mi tento způsob natáčení zamlouvá a doufám, že bude víc takovýchto "dokumentárních" filmů.
30 dní dlhá noc (2007)
Tak tohle je béčko a ne že ne. Efektně natočené béčko. Atmosféra odříznutého městečka je kvalitní, krvavé scény jsou také slušné, ale něco tomu přeci chybí. Říká se tomu příběh. Celý film je o tom, jak se parta lidí snaží ukrýt před partou upírů. Nic proti, dívat se na to dá, ale nebylo by od věci přidat třeba hlubší psychologii postav. Ale to se od béčka asi čekat nedá. 3 a 1/5.
Hviezdny prach (2007)
Podmanivý příběh o lásce, který, přestože obsahuje mnoho klasických klišé, dokáže zaujmout a je takřka prost hluchých míst, což se u filmu se stopáží přes dvě hodiny cenní. Nemám moc v lásce filmy tohoto typu, ale tento mě dostal. Co mě ještě dostalo je scéna tančícího De Nira v dámských šatech, na to dlouho nezapomenu.
Červi (1975)
I když nejsem fanda hororů, Cronenberga mám rád a námět filmu mi také příjde povedený, přesto ale musím dát nižší hodnocení. Především kvůli technické stránce. Zkrátka se mi zpracování více než 30 let starého filmu nelíbí natolik, abych si jej řádně užil. Vím, že to není zrovna košér, ale je to tak. Kdyby byl film natočen v dnešní době, určitě bych dal přinejmenšim 4*.
Pri mne stoj! (1986)
Kniha mě bavila o dost víc, i když těžko říct, čím to je.
Temné lesy (2003)
Podle zdejšího hodnocení a komentářů jsem se na film dost těšil, ovšem mé očekávání filmu, který mi zabrání jít do lesa, nenaplnil. Srovnání s Blair Witch podle mě není na místě, spíše to má blíž ke Cabin Fever či Evil Dead. Atmosféra je určitě slušná, ale jinak je to celkem o ničem. Absence propracovanějšího scénáře a závěrečné pointy příliš nepotěší. I přesto jsem se nenudil, proto za ***.