Recenzie (339)
Apocalypto (2006)
Rozhodně to není klasická popcornová záležitost. Gibson si vylepšil profil po Umučení Krista a opět natočil film, který se dá přežít bez prstu v nose. Nelze mu upřít zásluhy o to, že do klasické produkce přináší "jiné" filmy. Jeho snaha o originalitu mu v tomto filmu vyšla. Co se příběhu týče ten je jednoduchý a rozhodně to není na škodu, obsazení je skvěle sedící a rozhodně to muselo stát nespočet hodin vyběrem komparzu. Brutalita některých scén je zde dobře zasazena a nepůsobí samoúčelně, tedy až na pár okamžiků, kdy si Mel ukájí své choutky... :-) Nečekal jsem mnoho, dostal jsem o trochu víc. Za originalitu ****
Červený trpaslík (1988) (seriál)
--->Tohle je kult! Hlavním tahounem je skvělé obsazení a tady nejde nezmínit i super české nadabování. Vtipně a někdy až geniálně vypointované dialogy a děje. Poslední dvě série už jsou o dost slabší a suchý humor vystřídalo převážně laciné trapčení a vaření z vody (tedy až na uplně poslední díl, ten je dokonalý), ale i tak jsou serie 7+8 tak za 3*. Celkově se i tak jedná o seriál který se vždy rád "sjedu" znovu a znovu v ročních cyklech. btw: Rimmsák je snad jednou z nej seriálových postav co znám.
Deadwood (2004) (seriál)
Skvělé. Další ze skupiny made in HBO. Má stejné znaky jako jeho bratříčci ze zmíněných produkcí HBO (tj. vulgární/nestrojená mluva+chování+děj). Na tomto seriálu zaujme hned několik věcí které z něj dělají špičkové drama. Tou hlavní je atmosféra ve spojení s geniálním výkonem Ian McShane v roli Ala, další plus jsou skvěle reálně a bez patosu napsané scénáře ve spolupráci se stejně dobrou režií. Takhle bez jakéhokoliv kašírovaní vzniká reálně a syrově vyznívající atmosféra. Seriál navíc není přívětivý ani k divákům, ze začátku je zahltí množstvím postav, dialogů (fakt je tu hodně fucků a dalších dobrot) a dějů. Pokud se však "chytíte" a ztotožňujete se s popsaným stylem, seriál vás pohltí.
Terminátor 3: Vzbura strojov (2003)
Dokonalý druhý díl už nejde překonat, vyrovnat se mu by bylo asi šílenství. Takže tenhle díl vsadil na určitou uvolněnost, parodii a humor, což mu vyšlo a je to zábava. Bohužel právě hutnou atmosféru, jednolitý a vybroušený děj a skvělé herecké výkony a hlavně skvělou režii už postrádá. Je to taková barevná vzpomínka na začátek devadesátých let se spoustou efektů, skvěle strojovým Arnoldem. Celkově to jsou tak 3***, ale za scénu s rakví se musí přidat :-)))
Policajti z předměstí (1999) (seriál)
Olmer bloody Olmer. Neuvěřitlná blbost, Olmer nezklamal. Mám na kontě asi dva neúplné díly. Tu jednu hvězdu dávám za hojné svlékání hezkých dam.
Playgirls II (1995)
U některých filmů je nepochopitelné jak je někdo mohl natočit a podepsat se pod to. Raději než-li sledovat tohle, blikejte si lampičkou 85 min do obličeje, sledujte zapnutou pračku, nebo pozorujte bublinky v limonádě, odnesete si větší "zážitek". Oba díly této arcisračky jsou stejná hutná blbost s hereckými výkony na bodu mrazu. Ale už dost kopání do mrtvoly.
Obsluhoval som anglického kráľa (2006)
Menzel to dokázal, sice se filmu dá vytknout lecos, ale i tak je to na současnou českou tvorbu vyjmečný počin. Hrabalovská poetika dýchá z plátna a úpravy oproti předloze zase tolik bolesti nepřináší (pro uctívače, mezi něž se řadím). Herecké obsazení je přesné, oba představitelé hlavních rolí jsou dobří, určité námitky lze mít k mladému Janu Dítěti v podání Barneva a Kaiserovu dabingu - to není uplně ono, Kaiser jako starý Jan D. a vypravěč je skvělý - nabízí se otázka, jakou škodou je že film nevznikl od 10-15let dříve, to by Kaiser zvládl sám i mladého Dítěte. Není to sice Menzelův vrchol, kdo by ho také dnes již čekal, ovšem i tak je tato adaptace Hrabalova hořko-sladkého románu důstojná a co důstojná, hlavně zábavná, mírně mrazivá, vtipná a sentimentální zároveň. Rozhodně český film roku a důkaz toho že Menzel stále patří k tomu nej co český film má. pných 5* je to ale s přivřenýma očima a to se přiznám že mírně nadržuji :)
Mocní hviezdni jazdci (1995)
Kdysi dávno jsem na tom byl v kině, dodnes si pamatuji jak mě přišel tenhle film dementní a hláška "MORFUJEM" a následné střihy na jednotlivé hrdiny jak řvou svá jména (šávlozubý tygr....) je jedním z nejtrapnějších co jsem měl tu "čest" vidět. Tohle není film, je to hromada ho**n kterou cítím do dnešních dnů. Než toto doporučuji krmit rybičky, nebo čučet do pračky - zábava je to mnohonásobně větší.
Re - cycle (2006)
Všeho moc škodí. Tento film chce být všechno, na začátku působí jako další "čajna-horor", pak se to razdva láme na fantasy ujetou záležitost a tam Vás film začne bavit, bohužel časté střídaní prostředí je spíše zápor, nelze se nikde "zabydlet". Nicméně po vizuální stránce se jedná o nadprůměrnou záležitost.
Potomkovia ľudí (2006)
Skvělý film o špatné budoucnosti. Civilní a uvěřitelný projev hlavních postav ve spojení s dokonalou atmosférou a neuvěřitelně skvělou, dechberoucí, přitom naturalistickou a civilní režií. Jedná se o něco výjimečného a přitom film nevnucuje nijak opulentní výpravu, nebo samoúčelné cool triky . Popisovat dlouhé scény, kde v jednom záběru "teče" děj a pokračuje a pokračuje bez jediného střihu je o ničem. Výborná chytrá scifi, která diváka nechává objevovat a bez určité "stejné vlnové délky" to lze těžko chytit. Tohle se musí vidět a vychutnat. Pár mušek se najde, ale depresi z toho mít nebudeme, to ne:-). 90%