Obľúbené filmy (10)
Pianista (2002)
Film zároveň krutý i krásný a dokonale neuvěřitelný - až na to, že je zcela pravdivý. Kvůli němu jsem si přečetl i Szpilmanovu autobiografickou knihu, kterou napsal hned po válce. To, nač na plátně zíráte jako na cosi strašlivého a šokujícího, v ní Szpilman popisuje jako každodenní skutečnost. Skutečnost, na niž si člověk postupně zvykne, protože nepřichází ze dne na den, ale po týdnech, po měsících. Vždycky jsem přemýšlel, jak se s tím mohli Židé jen tak smířit. Jenže když přijde zákaz chodit do nějaké kavárny, přežijete to a riskovat život protesty asi nebudete. Když musíte uhnout z chodníku před náckem, taky to ještě jde. A když vás někam mají převézt, pořád je ještě naděje. Když nemáte co jíst, stačí vám i pár fazolí na den. A když si musíte kleknout na chodník, doufáte, že vás tentokrát ještě nezastřelí.
Predčítač (2008)
Kráľova reč (2010)
Bournov mýtus (2004)
Smrť čaká všade (2008)
Dobrý Will Hunting (1997)
Hľadám Amy (1997)
Takhle to vypadá, když se do někoho zamilujete a ono se to kapánek zkomplikuje. Pro mě jednoznačně nejlepší a nejpřesnější film, který se kdy tuhle hořkosladkou záležitost pokusil popsat. Vyhněte se ale dabingu, nebo přijdete o Amyin sexy chrapláček :-)
Čistá duša (2001)
Piaty element (1997)
Paddington (2014)
Neuvěřitelně milý medvídek s hlasem Bena Whishawa a bezchybnou angličtinou musí okouzlit asi každého. Skvělí jsou i dospěláci, tatínkem počínaje a sousedem Currym (nebo Barrym?) konče. Už teď vím, že tenhle film se mi jen tak neomrzí.