Recenzie (162)
Súmrak (2002)
Niterně rebelující, harmonicky stereotypní a na závěr poeticky naturalistické...jo, tohle byla hodně dobrá balada. http://umenivyberu.cz/filmy/soumrak-aneb-ve-stinu-mece-svedomi-hrdosti-a-striktni-spolecnosti/
Ex Machina (2014)
Byl jsem zvědavý...pak lehce nervózní a nakonec jsem málem usnul. Což o to, nápad s řekněme pokročilým Turingovým testem je zajímavý, ale v tomhle případě by byl lepší jako kniha, protože tady se pohybuje v dějovém vzduchoprázdnu situací, které jsme u stokrát viděli. http://umenivyberu.cz/filmy/ex-machina-aneb-slusny-napad-topici-se-v-prazdnu/
Hitman: Agent 47 (2015)
Přinejlepším průměr...navíc Panu 47 chybí tak deset let... http://umenivyberu.cz/co-nevydalo-na-plnou-recenzi/hitman-agent-47/
Brutálna Nikita (1997) (seriál)
Ne, klidně mě cupujte, ale tohle je prostě kus mýho dětství a vnímám ho naprosto odděleně od Bessonova filmu, kterej jsem viděl až mnohem později. Navíc když jsem dlouho po jeho tv produkci viděl konečně i poslední sérii. Ano, dost zvratů jsou twisty pro twisty, ale postavy jsou hodně fajn a i ikonických momentů se najde dost. http://umenivyberu.cz/serialy/akcni-serialy/brutalni-nikita-aneb-5-serii-ze-sekce-jedna/
Rodina Addamsovcov (1991)
Cody: "Když jsem dlabal tuhle dýni, nadřel jsem se jako kůň...tužim svaly na svou tchýni...." http://umenivyberu.cz/serialy/komedie-serialy/krok-za-krokem-klasicka-perla-rodinneho-sitcomu/
Rodina Addamsovcov (1964) (seriál)
Měl jsem rád Anjelicu Huston jako Morticii, i Raula Juliu a netušil, že seriál vůbec existuje....pak se na mě usmála Carolyn Jones, Fester vystřelil z pušky, zavrčel Lurch a já byl ztracen...tohle překonává obě filmové verze o několik délek... http://umenivyberu.cz/serialy/komedie-serialy/addamsova-rodina-1964/
Gotham (2014) (seriál)
Batmanovskému universu zase tak moc nehovím, ale v době adminování seriálového webu jsem potřeboval zkouknout i tohle a vůbec to nebylo na škodu. Pro: zaměření se na dobu před vrcholem odobností hrdinských i zločinných. Slušné vystižení Gothamu jako fungující metropole bez přehnaných neonových nápisů a stylizace. Proti: často opakující se mechanismus přebíhání padouchů i hrdinů na tu či onu stranu a skutečnost, že některé postavy mohly svoje rejdy rozjet mnohem dříve a některých je zase příliš často příliš moc. Stále ale hodně dobrá záležitost. http://umenivyberu.cz/serialy/gotham/
2 baby na mizine (2011) (seriál)
Kromě skvěle fungující komické stránky, výborných postav budiž pořehnáno seriálové nebe, peklo, i ráj za to, že se konečně po dlouhé době objevil sitcom, který také míří na něco jiného než na věčně propagovanou průměrnost a průměrňákovost postav a chce se trochu dostat někam jinam a aspoň trochu se mu to daří. Ty věčné středostavovské rodinky nebo Earlové mířící z jedné velké řiti jen do další řiti konečně vystřídalo aspoň na chvilku něco, co se chce postavit na vlastní nohy...a stav konta na konci epizody dává znát, že to nemyslí jen jako řečnický obrat http://umenivyberu.cz/serialy/2-ocky-aneb-takovej-je-byznys-bajzo/
Kód Enigmy (2014)
Celkem rád bych dal Benedictovi za plný počet, ale nemůžu z prosté skutečnosti, že tohle je jednorázovka, na kterou se asi málokdo potřebuje podívat znovu. Výborně odvedená, výborně obsazená, ale pořád jednorázovka vyplňující u Alana Turinga kolonku "filmová verze životopisu". http://umenivyberu.cz/filmy/kod-enigmy-the-imitation-game-perfektni-jednohubka/
John Wick (2014)
Elegantně odvedená jednoduchá akční šablona obohacená množstvím fungujících drobných detailů, kterou na rozdíl od mnoha členů stejného žánru neruší pitomé romantické slepice a zbytečný sentiment. Prostě jen odveta od schopného chlápka, kterého nasrali a který si rezervoval dost míst na večeři;-) http://umenivyberu.cz/filmy/john-wick-cistokrevny-akcni-balet/