Obľúbení režiséri (10)
Rytmus a atmosféra asi nejlepšího fimu nejen o drogách (Requiem za sen), matematicky nevypočitatelný dojem z černobílého snímku Pí, co není ani tolik o matematice ;). Je snad třeba něco dodávat?
Být tak v životě amatér ktery se rozhodne pro správnou barvu. Červená modrá nebo snad bílá? Film jako krásně nakreslený obraz, poetický obraz ČLOVĚKA plný symbolů, to jsou filmy Kieslowského. Škoda žeho cesta se už uzavřela. Jeho Dvojí život veroniky mně naprosto dostal.
Jeden neví proč jeho filmy tak upoutají, ikdyž ne vždy je uplně napoprvé pochopí... Ale jak jde asi chápat to co proste JE, kolem i v NÁS... Strhující zablesky Lynchovy filmové řeči mluvící o škvírkách v naší identitě kterou jde poslouchat i víckrát za sebou... Protože Sovy nejsou čím se zdají býti ;)
Ki-duk Kim
Najlepšie filmy:
Jar, leto, jeseň, zima... a jar (2003)
Golfová palica (2004)
Adresát neznámý (2001)
Quentin Tarantino
Najlepšie filmy:
Pulp Fiction: Historky z podsvetia (1994)
Divoký Django (2012)
Nehanební bastardi (2009)
Wim Wenders
Najlepšie filmy:
Paríž, Texas (1984)
Nebo nad Berlínom (1987)
Dokonalé dni (2023)
Sergio Leone
Najlepšie filmy:
Vtedy na Západe (1968)
Dobrý, zlý a škaredý (1966)
Vtedy v Amerike (1984)
Jim Jarmusch
Najlepšie filmy:
Noc na zemi (1991)
Mŕtvy muž (1995)
Mimo zákona (1986)
Lars von Trier
Najlepšie filmy:
Kráľovstvo (1994) (seriál)
Prelomiť vlny (1996)
Dogville (2003)
Joel Coen
Najlepšie filmy:
Fargo (1996)
Big Lebowski (1998)
Muž, ktorý nebol (2001)