Recenzie (4 598)
Balkánska hranica (2019)
Že na Kosovo a jeho existenciu mám dlhodobo trocha rozdielny pohľad než hlavný prúd médií je jedna vec. Druhá je, že si myslím, že aj keď tu boli prehnané pseudohrdinské zábery, tak ako celok ten film má gradáciu, zápletky, nenudí, nenaštve okrem islamistov asi nikoho a rozhodne sa dá pozerať s kamošmi/kamoškami.
Československo: Portrét tragédie (1968)
Veľmi osviežujúci pohľad na udalosti z jari 1968, kedy v socializmus verili rôzni ľudia, o ktorých by ste to nepovedali.
Sovětský svaz - laboratoř člověka zítřka (2009) (TV film)
Základné informácie podané, archívne zábery potešili, ale chýbalo tomu niečo naviac.
Juhoslávia, pohľad z druhej strany (2016) (TV film)
Veľmi kvalitne a detailne rozobraná chronológia udalostí, ktoré viedli k vojnám a k rozpadu krajiny, no nemôžem súhlasiť s tým, čo sa tu podsúvalo a to, že nie je možná jednota rôznych etník v spoločnom štáte akou bola Juhoslávia. Tiež to má všetko svoje dôvody a národné štáty nie sú nejakou skalou, ktorá sa aj tak vždy ukáže. Určite odporúčam pozrieť, no rozobranie príčin ma ozaj neuspokojilo. Skôr išlo o často opakované informácie, ktoré ale nie sú koreňom problémov.
Takže tak! (2015) (relácia)
Haha, ha, tak sme sa zasmiali trápnosti a teraz späť robiť niečo užitočné. Toto je skôr pre bláznov.
Konfucius (2015)
Človek by pri tom aj zaspal a pritom jeho život veľmi nerozobrali, skôr čo sa o ňom hovorilo neskôr. Tých princípov, ktorých sa Číňania držia je dosť, takže to chcelo detailnejšie rozviť.
Poslední tažení Septimia Severa (2010) (TV film)
Musíte byť trocha fanúšik histórie a dejín Rímskej ríše, aby ste si to vôbec pustili. No ak to už ste, tak zo spracovania nebude veľmi šťastný. Nielenže nuda, ale spracovanie jednoduchšie.
1715: Smrt Krále Slunce (2015) (TV film)
Detailnejší popis posledných dní jeho života, aj keď dosť nudný. Niečo takéto sa aj dalo čakať.
Hitlerova říše: Poválečný plán (2018) (seriál)
Čakal som, že nám tu predstavia ako by svet pod ním mal vyzerať, ale ten čas natiahli samými informáciami, ktoré si už o týždeň nebudem ani pamätať. Ako už bolo spomenuté, veľa balastu.
Dubček - Krátka jar, dlhá zima (2018)
Tomuto filmu verím veľmi málo. Premiešali reči a udalosti, ktoré sa zrejme nikdy nestali s reálnymi udalosťami. Omnoho viac mi dali dokumenty. Tu sa ani herci nepodobali skutočným osobám tej doby a tá emočná linka si ma vôbec nezískala. Veľké sklamanie tento film, najmä ak išlo o tak významnú osobu dejín. Už zhruba v polovici filmu som toho mal plné zuby.