Recenzie (466)
Prvý kontakt (2016)
Minimalistická avšak ambiciózní sci-fi přesně podle mého gusta. Kromě navazování kontaktu (óda na lingvistiku) s příchozími se otevírá i paralela k prožívání života, vnímání času, intersubjektivní vědomí a dalším zajímavým tématům. Film je to neskutečně intimní a emoční díky perspektivě hrdinky (doufám, že ceny se na Amy Adams budou jen hrnout), nechybí ale ani surové sci-fi prvky jako sociopolitické dopady, jednání a interakce světových velmocí. Díky bohu se toho ujali schopní tvůrci, takže audiovizuálně je to téměř dokonalé. Asi mám trochu problém s posledními dvěma minutami, které mohli být méně explicitní, ale nijak to nenarušuje celkovou atmosféru. Po druhé projekci a zevrubnějším uvažování se obnažují nedokonalosti "scifáckosti" a naopak prohlubují dojmy z audiovizuální stránky.
Priepasť (1989)
Dechberoucí podmořský spektákl s fantastickým Edem Harrisem v čele. Obsahuje koncentrovanou Cameronovu genialitu, obzvlášť prodloužená režisérská verze, která rozhodně stojí za to.
Účtovník (2016)
Kvalitní akčně-dramatická podívaná, ve které se svým hereckým (ne)projevem exceluje Ben Affleck. The Accountant je sice jen béčková záležitost, ale zato důmyslná, protože nabízí dvě perspektivy (hrdina a vyšetřovatelé), doplňující flashbacky, dobré fórky, fungující akční scény a téměř fungující vnitřní konflikty postav. Ke konci to sice ztrácí mírně dech, ale přesto jsem se bavil a poučil, že účetního si prostě znepřátelit nechci :)
Doktor Strange (2016)
Zajímavá kombinace komiksovky a fantasy s prvky Harryho Pottera, Inception, Supermana a kdovíčeho ještě. Vizuál je velmi pěkný, vtípky povedené a Cumberbatch to v hlavní roli jistí. Ale ve výsledku je to jen konvenční marvelovka s generickou zápletkou, plochými postavami a z filmařského hlediska je to zkrátka nepříliš nápadité.
Policajt v Beverly Hills 3 (1994)
Scénář trojky se odvrací od konceptu předchozích dílů. Ubývá vtipnost, přibývá akce. Není to vyloženě na škodu, ale film prostě místy ztrácí dech, i když je na scéně Eddie Murphy.
Policajt v Beverly Hills 2 (1987)
Dvojka dobře staví na základech jedničky, takže se drží v podstatě na stejné úrovni.
Dedo je lotor (2016)
Spojení Roberta de Nira a Zaca Efrona v dementní komedii je překvapivě vtipné.
Policajt v Beverly Hills (1984)
Klenot mezi policejními komediemi.
Sully: Zázrak na rieke Hudson (2016)
Spojení Eastwood & Hanks nemohlo dopadnout špatně, je to v podstatě sázka na jistotu.
Buchty a klobásy (2016)
Jednoduchý koncept vyhnaný do extrému. A podle toho to vypadá - místy přestřelené, místy geniální. Ve výsledku z toho mám dobrý pocit, jelikož má očekávání nebyla přehnaná a víceméně jsem se celou dobu bavil.