Recenzie (32)
Ženu ani květinou neuhodíš (1966)
Na to, jak skvělými komediemi jsou Bílá paní a Světáci, je tento Podskalského film hodně špatný. Pokusy o humor příliš nefungují. Hudební stránka, konkrétně všudypřítomné vokály, je ubíjející. Nejlepší z celého filmu je Libíček, jako obvykle velmi přirozený, nad věcí, jaksi nonšalantně šarmantní.
Synové Katie Elderové (1965)
3/5 s "odřenýma ušima". Průměrný western i mezi filmy Johna Wayna. John Wayne působí mezi čtyřmi bratry staře, Dean Martin hraje hůř než obvykle. První polovina filmu je příliš upovídaná, pokusy o humor vyznívají dost chabě.
Hatari! (1962)
Zdlouhavý film. Scény odchytu divokých zvířat mají spád (opravdu na svou dobu výborná kamera), ale po čase unaví, protože schéma se opakuje. Komické scénky se rovněž opakují a hraničí s trapností. John Wayne je toporný jako obvykle, herečky moc talentu nepobraly. Milostná zápletka je k uzoufání. Slabší průměr až podprůměr.
Žárlivost (1962) (TV film)
Značně trapné, až na jeden, dva vtipy.
Noční host (1961)
Značně prvoplánová karikatura německého fašizujícího kapitalisty v poněkud teatrálním podání Hrušínského (hraje přesvědčivě, ale role je napsaná hodně jednoduše). Věrohodná opilecká kreace Růžka. Prolínaní obrazu současnosti a minulosti může působit inovativně, ale mne spíše rušilo, navíc řada záběrů z koncentráků ad. byla přebytečných. Jakoby režisér měl diváka za blbce, kterému musí vše vysvětlit polopatě. Postava Hlaváčové naprosto zbytečná a rozbíjející dramatickou stavbu příběhu. Celkově výsledek podprůměrný.
Rio Bravo (1959)
Váhání mezi 3* a 4*. Nevýhodou filmu je přetažená stopáž, verbální humor se příliš opakuje. V kontextu Waynových a Hawksových westernů je dobrá postava Deana Martina. Ale v pozdějším El Doradu podobná zápletka vyznívá snad ještě lépe. Standardně výborná je hudba Dimitri Tiomkina. Ovšem jako odpověď na High Noon prostě Rio Bravo neobstojí.
Gibel imperii (2005) (seriál)
Skvělý seriál. Vyprávění občas plyne pomalejším tempem, ale zároveň má každý díl natolik zajímavý děj, že nenudí. Výběr herců je třeba pochválit, vynikající je Alexandr Balujev. Historické postavy (generálové Duchonin, Kornilov, Děnikin) jsou zpodobněny velice věrně. Je zde sice patrná jistá nostalgie po carském Rusku, ale nejedná se o žádnou "monarchistickou propagandu".
Případ ještě nekončí (1957)
Slaboduchý pokus o detektivní příběh. V určitých místech překombinovaé, takže se divák ztrácí. Zároveň ale s minimem napětí, to má patrně zajistit neustálá tma. Nedotažené charaktery, u většiny postav není jasné, co o nich má divák soudit. V. Ráž prakticky nemá co hrát. R. Deyl mladší předvádí standardní výkon, podobně jako Marvan ("morous"). Snad jedině ing Gajdoš (V. Voska) - typ prospěchářského kariéristy-intelektuála. Pachatelem je, od jisté chvíle poměrně očekávaně, údajně 12 let mrtvý kasař Moučka, nyní vystupující jako Hába, kterého hraje J. Pivec. Není to ovšem obyčejný kasař, za války byl kápem v koncentračním táboře; tedy válečný zločinec.
Návštěva z oblak (1955)
Zcela zbytečný film. I přes krátkou stopáž nesmírně nudné, po většinu doby hraničí s trapností, či tuto hranici překračující.
Přicházejí z tmy (1953)
Jak krásná je česká vlast, rozkulačená, s mírovými průvody pod portréty Gottwalda a Stalina! Ideologický hnus, navíc příšerně natočený.