Recenzie (702)
1492: Dobytie raja (1992)
Ridley Scott a historický velkofilm. Spojení dnes již dávno zprofanované a mnohými označované za záruku (minimálně technické) kvality. Přesně půl tisíciletí od roku, kdy Kolumbus objevil Ameriku, se v kinech toto spojení objevilo vůbec poprvé (Scottův debut The Duellists nepočítám, to má do velkofilmu daleko). A i když se to nesetkalo zrovna s bezmeznými ovacemi, film je to velmi dobrý a Vangelisova hudba bez okolků geniální.
Útek z väzenia (2013)
Akční béčko, které táhnou Sylvester s Arnoldem a zdatně jim sekunduje Caviezel. Má to docela tempo a dlouhou dobu to vypadá i na poměrně inteligentní žánrovku, závěr je však z kategorie lacinějších.
Základný inštinkt (1992)
Potkal jednou Robert Záruba jistou Sharon Stone a řekl: Roztáhni mi nohy a já tam dám sekáček na led. Myslím, že odpověď na otázku kdo je největší filmová femme fatale všech dob mi byla Základním instinktem zodpovězena. Ve stínu jejího životního výkonu by se však nemělo zapomínat, že o (dovolím si použít slovo) dokonalost tohoto filmu se přičinilo mnohem více lidí v čele s Verhoevenem a Goldsmithem.
Grindhouse: Auto zabijak (2007)
Tarantinovy dialogy snad nikdy nebyly nudnější a otravnější. Má to jednu vpravdě perfektní honičku na konci, nechutně vtipnou bouračku uprostřed a několik labužnických záběrů na ženský nohy. Zbytek je ztráta času.
Marťan (2015)
Možná trochu přísný hodnocení, protože tak rok dva zpátky bych za takovou podívanou dal bez váhání 5*, bohužel pro Marťana mám momentálně metr nastaven trochu jinak než dříve. Přiznám se, že po shlédnutí 2,5 minuty dlouhého traileru jsem v tom také viděl pokračování Interstellaru. Matt Damon uvízne na nehostinné planetě a Jessica Chastain to zachraňuje, to přirovnání se nabízelo samo. Ve skutečnosti to však Nolanovi není podobné ani trochu. Je to spíš Apollo 13 (když personál NASA prožívá dění ve vesmíru, je to jak vystřižené z Howardova filmu) křížené s Robinsonem - a Iron Manem (asi nejlepší vtip). V dosti odlehčeném stylu to baví po celých 130 minut, zároveň to ve mě však jen stěží vyvolávalo nějaké větší emoce. Ze Scottovy strany je na tom po několika nekladně přijatých filmech snad až příliš znát snaha natočit něco, co všichni pochválí. Těch současných 85% si to ale zaslouží.
Späť do ringu (2013)
Sympaticky upřímná, jednoduše přímočará a nevtíravě(!) sebereflexivní komedie s notnou dávkou nostalgie. Filmů z prostřední boxu tu bylo tolik, že už je prakticky nevyhledávám, ale když se začnou kočkovat legendy Stallone a De Niro, jdou všechny předsudky stranou. Segal už natočil dobré i špatné komedie, Grudge Match je pro něj však něco jako je pro Todda Phillipse Starsky & Hutch - úžasně retrofilní a mocně nahláškovaná pecka, v mých očích s přehledem jeho životní film. Boxu si tady člověk vlastně ani moc neužije, ale to je nakonec spíš dobře, když je scénář plný často dávkovaných trefných gagů, které přednáší výborní herci - obzvlášť u Arkina je to skoro co slovo, to perla.
Čierny dážď (1989)
Scott si za celá osmdesátá léta nedokázal vybrat ani jeden kvalitní scénář - a počítám do toho i tolik oslavovaného Blade Runnera, který mě po obsahové stránce též nezaujal. Black Rain toho nemá moc co nabídnout. Občas proběhne řemeslně kvalitní akce, hraje k tomu solidní hudba, na druhou stranu to má ale poměrně dost hluchých míst, což v kombinaci s nezajímavou zápletkou nemůže dát na víc než průměr.
300: Vzostup impéria (2014)
300: Ženská, pro kterou bych vraždil a její dokonalý kozy opět v akci. Tady byl potenciál se minimálně vyrovnat Bitvě u Thermopyl, příběh je to mnohem vrstevnatější a nabízí prostor pro velkolepější akci. Jenže podobně jako Stapleton ani zdaleka není Butler, tak Murro není Snyder. A i když se snaží, aby to tak vypadalo, nedaří se mu to. Přesto je Vzestup říše ve výsledku celkem snesitelný béčko.
Strážcovia (2009)
What happened to the american dream? It came true. Měl jsem obavy, především kvůli délce a rozporuplným ohlasům, ale Snyder je všechny zakopal hluboko pod zem a vysolil mi prvotřídní komiksovku, kde těch 162 minut uteče jako voda, hluchá místa neexistují a klidně bych snesl i prodlouženou verzi. _____ Druhá a třetí projekce (prodloužené verze) mi jen potvrdily výjimečnost tohoto filmu. Nejlepší Snyder.
Nadoraz (2010)
Jako by Todd Phillips nevěděl, jestli chce natočit ztřeštěnou komedii nebo oduševnělou road movie. Ve výsledku to tak nefunguje dobře ani z jedné strany. Downey už to sám nezachránil.