Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Horor
  • Akčný
  • Animovaný

Recenzie (469)

plagát

Let (2012) 

Z technického hľadiska je tento film na 5 hviezdičiek. Dôvod, prečo mu dávam 4 - je ten, že životopisné fikcie o takejto bezvýznamnej historickej udalosti nikdy nemajú hodnotu opakovaného pozerania. Ale ak máte radi filmy a tento ste si nepozreli ani raz - mali by ste si ho dať. Nepochybujte, že si ho pozriete od začiatku do konca. Všetky herecké výkony sú skvelé. Ak niečím trpí, tak možno prílišnou realistickosťou - v tom zmysle, že je depresívny; pretože život je depresívny. Do kina chodíme, aby sme pred tým unikli. Takže ak hľadáte únik - toto možno nie je dobrá voľba. Nechajte si ho na chvíľu, keď vám bude dobre - keď budete chcieť len skvelý film.

plagát

V nepřátelské zóně (2024) 

Ak chcete romantiku a duchaplný humor, možno si tento film budete chcieť nechať ujsť. Konečne je tu pomerne jednoduchý akčný film bez ženskej drámy a chabých pokusov o humor, len okolo lietajú guľky, veľa ich je a trochu testosterónu. Prihoďte slušné herecké obsadenie ako bratia Hemsworthovci a pán Crowe, zopár drsných pištoľníkov a pár bômb a máte Krajinu zla. Určite to podľa mňa nie je oscarový materiál, ale nemusí byť, aby bol zábavný. Myslím, že tento film nás trochu vracia do 80. a 90. rokov, keď boli akčné filmy veľmi zábavné a mali aj rating pre dospelých. Príbeh je trochu riedky, ani zďaleka nie je realistický z hľadiska toho, ako by takýto tím fungoval a/alebo sa správal, ale napriek tomu som si tento film užil. Stačí len „vypnúť“. Je to jeden z tých filmov, ktoré by mi nevadilo pozrieť si znova.

plagát

Čierne okuliare (2022) 

Čierne okuliare sú najnovším projektom legendárneho režiséra Daria Argenta, ktorý sa objavil ako originál na Shudderi bez väčších fanfár. Tento 82-ročný režisér je známy najmä vďaka filmom, ktoré nakrúcal od roku 1970 do konca 80. rokov a ktoré pomohli spopularizovať taliansky žáner thrilleru „giallo“. Jeho sláva pramení najmä z jeho mimoriadne vynaliezavých rozhodnutí a odvážnej práce s kamerou. Bol to umelec, ktorý uprednostňoval štýl pred obsahom, a preto natočil niekoľko skvelých („Suspiria“, „Hlboko červená“), niekoľko zlých („Inferno“, „Matka sĺz“) a niekoľko skutočne bizarných („Fenomén“) filmov. Po filme Opera z roku 1987 mnohí tvrdia, že jeho kariéra išla rýchlo dolu vodou. Je pravda, že prechodom do 90. rokov kvalita jeho tvorby výrazne klesá. Existuje pár projektov, ktoré nie sú hrozné („Stendhalov syndróm“, „Trauma“), ale to je asi tak všetko. ''Čierne okuliare'', jeho prvý film po desiatich rokoch, však znamená, že jeho posledným filmom neskončí ''Dracula'' - ktorý bol úbohý a trápny po každej stránke. To je dobrá správa, avšak jeho posledný film je sotva veľkolepým návratom. Príbeh je veľmi „giallo-esque“ charakteru, v ktorom vystupuje záhadný vrah, ktorý sa zameriava na prostitútky. Naša hlavná hrdinka Diana (Ilenia Pastorelli), dáma noci, skríži cestu spomínanému vrahovi, čo má za následok autonehodu, ktorá ju pripraví o zrak. Jej výsledkom je aj nepravdepodobné priateľstvo s mladým chlapcom menom Chin (Andrea Zhang). Počas procesu zotavovania jej pomáha aj profesionálna terapeutka pre nevidiacich (?), ktorú hrá Asia Argento. Scéna je teda pripravená na thriller typu „Počkaj do tmy“, keď si maniak spomenie, že ju chce zabiť, a potom sa o to niekedy tak trochu pokúsi... Film sa veľmi nezaoberá mysterióznou stránkou príbehu, dáva vám len jednu červenú sleď, takže je celkom ľahké prísť na to, kto je vrah. Veľká časť stopáže je venovaná vzťahu Diany s Chinom, čo vytvára istú dávku srdca, ktorá v tomto type filmov zvyčajne chýba. Miestami je to celkom dojemné, aj keď sa na to väčšinou zabúda, pretože všetci začnú pred vrahom utekať, pretože sa nechcú nechať zavraždiť. Akonáhle sa film usadí v thrillerových aspektoch, stráca na sile a stáva sa dosť rutinným. Je tu aj niekoľko značkových lapsusov v logike, napríklad prečo sa vrah nepokúsi dokončiť prácu počas Dianiných týždňov (alebo mesiacov, možno rokov?) rehabilitácie, keď je väčšinu času zraniteľná a sama, a udrie, len keď sa okolo nej motá veľa policajtov. Niektoré pozitíva: Herecké výkony sú celkom dobré, na väčšinu gagov používajú praktické efekty namiesto CGI a hudobný doprovod celkom dobre vystihuje atmosféru minulých Goblinov. Hlavným problémom „Čierných okuliarov“ je, že sú také priemerné. Je tu niekoľko Argentových dotykov, ako napríklad sledovací záber pozdĺž steny osvetlenej základnými farbami, ktorý sa posúva na hercov bežiacich po uličke, alebo krátky záber z pohľadu psa, ale nie je tu nič, čo by nám pripomenulo veľký talent za kamerou. Je dobré vidieť ho opäť s týmto, rovnako ako jeho nedávny hlavný výkon vo filme Gaspera Noeho „Vortex“. Dúfam, že zažívame renesanciu Argentovej neskorej kariéry, dúfam tiež, že jeho ďalší film bude skutočným návratom do formy. 5/10.

plagát

Mezi dimenzemi (2019) 

Mám rád Scotta Adkinsa, celkom na úrovni béčkového filmu Brucea Willisa, Vinnieho Jonesa alebo Jasona Stathama. Zábavné, nepotrebuje druhé pozretie, Priemerný filmový zážitok a dobre strávený čas. Mám rád jeho filmy a väčšina z nich je vlastne celkom slušná. S mojím nedávnym záujmom o béčkové filmy rastie, stále nachádzam dobré filmy, ktoré pravdepodobne nikdy nedostanú žiadnu pozornosť, ak sa nevyhľadávajú. Ako vášnivý filmový a seriálový divák vždy hľadám niečo, čo môže vzbudiť môj záujem, hlavne preto, že som videl takmer všetko ostatné. Vyhľadávam dobré, menej ako známe filmy, ktoré stále prinesú zábavu. Pretože aj tie si zaslúžia, aby boli videné a aby si ich niekto všimol.

plagát

Čeľuste II (1978) 

Obrovský hladný ľudožravý žralok (alebo jeho brat) je späť. Idiotom z ostrova Amity to nedošlo a teraz sa musia popasovať s ďalšou rybou - pardon, „cicavcom“ -, ktorý si k šalátu z morských rias rád dá aj trochu mäsa. Roy Sheider je opäť „náčelníkom Brodym“ a musí zachrániť pestrú skupinu delikventných tínedžerov pred tým, aby im naservírovali polobatériu. Jeannot Szwarc tentoraz režíruje a jeho práca nie je zlá, ale Robert Shaw je preč (v minulom filme bol obedňajším špecialistom), zatiaľ čo Lorraine Gary ako Brodyho manželka robí ako zvyčajne všetko pre to, aby mu stála po boku, keď ide do tuhého. V poriadku, materiál na zabíjanie času.

plagát

Upgrade (2018) 

Upgrade je sci-fi film režiséra Leigha Whannella, známeho filmami Insidious: Kapitola 3 a nedávno aj Neviditeľný muž. Je o ochrnutom mužovi a jeho snahe pomstiť sa vrahom svojej manželky. Napriek tomu, že prvých niekoľko minút tohto filmu sa mierne inšpiruje filmom Ex Machina, rýchlo sa vyvinie do oveľa krvavejšieho hraného filmu. Úprimne povedané, Upgrade má veľké problémy, ako napríklad roztrieštené choreografie Chrisa Weira a prázdne herectvo Logana Marshalla-Greena, ale na to všetko budete chcieť zabudnúť, keď uvidíte konečný výsledok. Netvrdím, že Whannell je vynikajúci režisér, ale uhly kamery a spracovanie násilia sú veci, s ktorými si vie poradiť. Tento film odporúčam, ak nemáte problém so spojením Asimova a násilia.

plagát

Svätá krv (1989) 

Toto je skutočne šokujúci film preplnený bizarným a groteskným násilím, Alejandro Jodorowsky opäť dokázal prísť s filmom, ktorý sa vymyká logike, rovnako ako sa vymyká opisu, Všetko, čo môžem povedať, je, že ak máte možnosť vidieť tento film, určite tak urobte.

plagát

Spolujazda (2019) 

Áno, je to jedna z tých priemerných akčných komédií, kde dej nie je nič moc a chcete, aby už skončil, ale našťastie to nebolo až také dlhé. Vo filme bolo pár vtipných momentov, hlavne od Kumaila, ktorý mi vo filme prišiel dobrý. Osobne sa mi vo filme nepáčila postava Davea Bautistu, ktorý mi pripadal hlúpy, pretože (spoiler) nevidel poriadne a snažil sa vyriešiť prípad, a to aj sám zo začiatku. V dnešnej dobe je príliš veľa priemerných akčných komédií, ktoré sa akoby príliš opakovali alebo dej nie je dostatočne zaujímavý.

plagát

Wonder Woman 1984 (2020) 

Gal Gadot a Chris Pine, niektoré vizuálne dobré scény a atmosféra osemdesiatych rokov zachraňujú tento film. Ale podobne ako v prvom filme je tu veľa nerealistickej fyziky, ktorá svedčí o úplnom nezáujme o vedu alebo techniku. A morálka je toxická : z obetí a sociálne nešikovných ľudí sa stanú psychopati, nepraj viac (konzervatívci moc?), heroín je privilegovaný beloch (všetky hlavné postavy sú belosi btw).

plagát

Bezstarostná jazda (1969) 

Toto je dokonalý film o kamarátoch a cestovaní. Tento film predstavuje to, čo by Hunter S. Thompson nazval "hľadaním amerického sna". Dej sleduje dvoch mužov z prostredia kontrakultúry, ktorí sa snažia nájsť samých seba, pričom pozadie tvorí výlet na Mardi Gras. Cestou sa stretávajú s rôznymi ďalšími prvkami spoločnosti, od konzervatívcov z malého mesta až po hippies v komunite, čo pomáha ukázať stret kultúr v danom období. Keďže ide o nízkorozpočtový film, je samozrejmé, že sa v ňom použili herci, ktorí boli v tom čase väčšinou neznámi. Do úloh vo filme boli tiež angažovaní rôzni miestni obyvatelia. Peter Fonda vedie duo ako Kapitán Amerika. Dennis Hopper robí to, čo mu ide najlepšie, hrá čudáka. Mladý Jack Nicholson sa objaví ako nemiestny právnik alkoholik. Filmové zábery počas drogového tripu postáv sú úžasné. Nepríjemné uhly kamery, meniace sa zaostrenie a používanie skreslenia vytvárajú pocit, akoby ste tam boli s nimi. Už len samotná zvuková stopa stojí za pozretie. Skutočne vystihuje hudbu tej doby a spája film. Celkovo sa film "Easy Rider" rozhodne oplatí vidieť.